Welkom in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Welkom in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Welkom in Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Wies

11 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

Na alle hoeken en gaten van Heathrow AirPort in Londen gezien te hebben was het om 21:30 tijd voor mijn tweede vlucht. Met Thai Airlines in een ontzettend groot vliegtuig. Gelukkig had moederlief een plek geregeld met extra beenruimte want ik kon de hele vlucht m'n benen languit strekken. Ik had met dat vriendinnetje nét een groot bord pasta carbonara op en kreeg in het vliegtuig alweer een nieuwe maaltijd. Drie happen op en toen heb ik hem aan mijn hongerige buurman gegeven. Kreeg er wel dropjes voor terug :-)

Opzich slaap ik altijd wel prima maar zo'n vliegtuig slaapt toch niet helemaal lekker. Halverwege had ik bedacht dat het wel lekker was om languit te liggen. Ben dus bij de nooduitgang gaan liggen op de grond, kussentje en dekentje erbij. Totdat die stewardess kwam vertellen dat ik toch echt weer moest gaan zitten, die schrok denk ik van ineens 1,85 meter mens in het gangpad. 'S morgens wakker geworden met de geur van warme croissantjes, laat de dag maar beginnen! Het is hier nu in 'mijn tijd' 09:00 's ochtends maar in Bangkok 15:00.

Eenmaal op de AirPort in Bangkok kwam er een lieve mevrouw naar mij toe met een mondkapje, ik zal wel gestonken hebben na een reis van 26 uur. Ze had een bordje vast met Rebel/Wies: dat moest ik wel zijn. Mijn tas stond nog in Londen. Dat kan er ook nog wel bij. Ik heb het adres van mijn hotel doorgegeven en ze komen hem morgen om 13:00 brengen. Maar dan sta je daar: 38 graden, lange broek, wandelschoenen, warme wandelsokken. Toch maar weer hoofd omhoog en een taxi zoeken. Voor 500 baht (is minder dan €15,-) kan ik naar mijn hotel worden gebracht, een uur rijden. Dat moet je in Nederland al betalen voor de andere kant van de straat. Ik heb al een aantal keer geprobeerd een gesprek aan te knopen met deze lieve meneer maar hij zegt alleen maar 'yes'. Best grappig aangezien ik hem nu ook vragen kan stellen zoals: 'brengt u mij gratis?'. Ik zal me inhouden en deze meneer gewoon betalen. Heb wel nog even een fotootje met hem gemaakt. Onderweg in de auto wel al bijzondere dingen gezien. Rijden hier mensen echt 70 km/h op een scooter zonder helm met een kind achterop. Bij stoplichten lopen kinderen langs de auto's op spulletjes te verkopen. Vrouwen die achterop de scooter zitten met twee benen aan een kant, alsof je er zo op gesprongen bent. Ontzettend veel vuilniszakken langs de weg en overal eetkraampjes. Echt overal. Gewoon bizar wat er allemaal te zien is, ik kijk m'n ogen uit.

Aangekomen in het hotel kreeg ik mijn kamer te zien. Echt 35 graden binnen, geen bed en alleen een matras en geen gordijnen. Achteraf kwam ik er achter dat de airco pas aanging als je je pasje in dat ding stopte. Even een douche genomen en de stad gaan verkennen.
Ik durfde het echte Thaise eten nog niet helemaal aan dus heb gekozen voor een fish en chips, bereid midden op straat. Biertje erbij en een beetje mensen kijken. Daarna mezelf een Thaise massage cadeau gedaan, vond dat ik dat wel had verdiend. Voor 100 baht (€2,50) een half uur lang.
Wat was dat fijn. Zo'n heel klein lief vrouwtje die eerst heel lief bij de kuiten begon met zachtjes kneden en later helemaal op dreef was. Op een gegeven moment ging ze op m'n billen zitten met die kleine beentjes en ging ze helemaal los. Benen, rug, kuiten, billen, schouders. Potverdorie, die had een kracht. Vervolgens ging ze tegen de muur zitten en mocht ik in haar schoot komen liggen en werden de schouders nog even aangepakt.

Momenteel op de hotelkamer en straks een cocktail drinken bij het zwembad. Al met al een heftige dag maar ik zal lekker slapen vanavond. Heb wel slippers, jurkje en shirtje gekocht zodat ik minder stink :)

  • 11 Juni 2015 - 14:55

    Bibi :

    Wat ben ik trots op mijn kleine zusje. Best wel wat tegenslagen gehad al, maar je slaat jezelf er doorheen. Heel veel liefs

  • 11 Juni 2015 - 15:07

    Daniel:

    Toch nog een goede start! Niet uit het veld laten slaan, gewoon doorgaan inderdaad :) Goed bezig Wies! Vergeet nooit de magische woorden "kop khun kaaaaaaaaa" als je iemand tegenkomt, handjes tegen elkaar, en je hebt de helft van het gesprek al gewonnen :)

  • 11 Juni 2015 - 15:08

    Gijs:

    Vervelend om tegenslagen te horen bij mijn lieve kleine zusje die helemaal alleen afreist naar Thailand. Ik weet zeker dat jij dit allemaal tot een goed einde weet te brengen. Geniet er van schat!

  • 11 Juni 2015 - 15:52

    Oma:

    Dag lieverd, wat fijn om te horen dat het allemaal goed gekomen is met de reis naar Bangkok, nu je tas nog en je kan je reis gaan vervolgen,je zult regelmatig je ogen niet geloven wat je allemaal te zien krijgt,geen wonder dat iedereen zegt voorzichtig te zijn.veel liefden tot een volgende keer.Oma.

  • 11 Juni 2015 - 17:17

    Pappa:

    Hoi Lieverd, Oh, Oh, Oh, wat ben ik trots op mijn lieve kleine meisje en wat heb je al een hoop mee gemaakt. je slaat je er echt geweldig doorheen en je bent zelfs al echt aan het genieten volgens mij. veel plezier en ik kijk uit naar je volgende berichtjes en updates enz enz

  • 11 Juni 2015 - 17:22

    Melanie:

    Jeetje wies, goed geregeld! Maarrrr....nooit op straat eten.

  • 11 Juni 2015 - 20:15

    Mama:

    Vandaag al diverse malen gewappt en nu lig je hopelijk heerlijk te slapen op het matrasje op de grond. Ik weet dat je daar ook lekker op slaapt, zo lag je ook aan ons voeten in New York, weet je nog ? Morgen nog een lekker ontbijtje en dan beginnen de nieuwe avonturen. Als je dan tussen de middag je tas hebt, ziet de wereld er een stuk vrolijker uit. Geniet ervan en we genieten van je verhalen! Hier waren het vandaag ook thaise temperaturen .... Dag lieverd!

  • 11 Juni 2015 - 22:44

    Annelise:

    Wat fijn dat je weer een update hebt geplaatst! Hahahaha ook alleen jij kan op de grond gaan liggen in het vliegtuig. Fijn om te lezen dat je toch al zoveel leuke dingen hebt gedaan, ondanks de pech. Maakte me wel even zorgen maar jij bewijst maar weer dat dat niet hoeft, want je bent een doorzetter! Kus pans xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 18508

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: