Van Bangkok naar Chiangmai - Reisverslag uit fhsha, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Chiangmai - Reisverslag uit fhsha, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Chiangmai

Blijf op de hoogte en volg Wies

14 Juni 2015 | Thailand, fhsha

Vrijdagavond was een onverwacht leuke avond. Bij het zwembad twee Nederlandse jongens ontmoet en lekker mee gekletst en veel goede tips gehoord. Later nog een Nederlandse en een Canadese jongen ontmoet. Hiermee ben ik even Bangkok ingegaan. Veel gelachen en zelfs, beetje onder druk, een schorpioen gegeten. Op een stokje inclusief ogen, scharen en het hele hoofd. Ontzettend vies en weggespoeld met een cocktail. Achteraf toch wel stoer dat ik dit heb gedaan. Hier bestel je een cocktail in een bucket (emmertje vol dus) voor 100 baht (€2,64), echt bizar die prijzen.

Zaterdagochtend op pad. Was nog een hele klus om die backpack in te pakken. De hotelkamer zag er ongeveer uit zoals m'n eigen kamer thuis, overal spullen en al m'n kleding op de grond: voelde wel weer vertrouwd. Ik kon kiezen om met de taxi, metro, skytrain of boot te gaan. Boot had ik verhalen over gehoord en leek me wel leuk dus ik ben gaan zoeken naar de Chao Phraya Express Boat. Onderweg aantal keer gevraagd welke kant ik op moest lopen. Ze kunnen weinig Engels hier maar zodra je een plaatsnaam of straat hebt dan kom je er wel. Heb bij een tentje op straat een ontbijtje gehaald: bonen met tomaatjes en nootjes, was echt heerlijk! Ik durf steeds meer op straat te eten en uit te proberen. Onderweg ben ik langs een reisbureau gegaan en heb ik een ticket gekocht voor de trein van vanavond 19:00 naar Chiangmai. Dit was 1000 baht (€26,-) en is 14 uur met de trein. Je kon kiezen voor een dagtrein (stoelen) of nachttrein (bedden). Dat laatste leek mij wel fijn aangezien ik dan morgenochtend aankom en meteen een dag kon besteden in Chiangmai. Na wat afgezocht te hebben uiteindelijk de boot gevonden. Een ticket voor de boot kostte 15 baht, dat is €0,40. Hiermee kun je dus overal heen varen. Op de boot was het ontzettend druk, er varen ook echt veel boten. Ik had gevraagd aan die mevrouw van de boot of ze wilde waarschuwen als we op de Si Phraya Pier waren en dat kwam ze netjes doen. Ik was stiekem heel erg trots toen ik het gebouw van Co van Kessel had gevonden. Hier aangemeld en wachten tot de tocht begint. Ik zat hier een beetje op de computer totdat er een andere groep terug kwam van het fietsen. Stond er ineens een vriend van m'n broer voor m'n neus met zijn vriendin. Samen met Benjamin en Lieve in een Thais restaurantje geluncht. Was echt heel fijn om een bekenden tegen te komen, en hoe toevallig! Ergens in the middle of Bangkok..

De fietstocht was fantastisch, wat een goede tip. Heb een hele andere kant van Bangkok gezien. Was drie uur lang en heb letterlijk drie uur lang m'n ogen uitgekeken. We fietsten door hele smalle straatjes, drukke wegen, door werkplaatsen heen en nog veel meer. Omdat het seizoen nog niet begonnen is was het nog rustig. We waren met z'n drieën, een jong Nederlands stel en ik. We hadden twee gidsen bij ons dus was erg luxe. De 'hoofdgids' was Thais, meneer Paksoi (dit vond ik al best grappig), en een Nederlandse studente toerisme. Ik ben in twee tempels geweest. De eerste was een Chinese tempel, veel goud en veel rood. Ik vond het zelf een beetje kitcherig allemaal maar wel mooi om een keer gezien te hebben. De tweede tempel was een Thaise tempel, Wat Kalayanamit. Hier staat de grootste staande buddha van heel Azië, helemaal goud. De eerste tempel was er verteld dat je niet op de drempel van de deur mag staan maar eroverheen moet stappen, dit was ik helaas vergeten bij de tweede tempel. Ik heb dus volgens de locals hier op het hoofd van hun god gestaan, dat moet pijn gedaan hebben, I am so sorry...
Daarna naar de flowermarket geweest, dit is de grootste van Azië en de op vier na grootste van de wereld. Het was groot maar niet gigantisch veel bloemen, schijnt dat het hier 's avonds helemaal los gaat daarom was het nog rustig. Ik heb hier een Rambutan gegeten, smaakte maar een soort lychee.
De mensen hier op straat staren je aan alsof ze vuur hebben zien branden. 'YOU SO TALL HIHIHIHIHI'. Had gehoord dat ze dit vaak zeiden maar nu ook in het echt gehoord. Aantal keer op de foto geweest, bloemen gekregen en van ongeveer 20 kinderen een highfive gehad. Een keer rende er een Chinees op me af, flitste vol in m'n gezicht met z'n camera en rende giechelend weg. Ik vind het wel schattig, vooral dat zij dit zo bijzonder vinden.
Veel gelachen met meneer Paksoi. Onderweg vroeg ik hem of hij mij een Thais liedje kon leren, heb hem 10 keer nagezongen maar was echt een onmogelijke opgave. Zou ook nu niet meer weten hoe het ongeveer ging. Zijn ook nog even gestopt voor iets te drinken en een zakje chips. Al met al een mooie tocht en zeker een aanrader!

Daarna terug met de boot omdat ik nog m'n ticket moest ophalen bij het reisbureau en naar het station moest. Ik ben trouwens echt een master geworden in afdingen, is ook zo makkelijk hier. Taxi gepakt naar het station voor 150 baht (ongeveer 4 euro) een halfuur in de taxi.
Daarna de nachttrein opgezocht. Een grote trein met allemaal stapelbedden. Ik heb een laag bed en waarschijnlijk ook volle pond hiervoor betaald. Ook airco dus dat komt helemaal goed. Wel relaxed want het zag eruit als een normale trein maar binnen notime allemaal bedden. Er is een restaurant in de trein en wastafels. Rond 20:00 kwamen ze een menukaartje brengen. Was prima eten maar niet echt lekker en je betaalt de hoofdprijs. Daarna kwam er een Duits en een Nederlands meisje naast me zitten. Avondje zitten kaarten en lekker m'n hut ingedoken. Lekker nachtje doorgeslapen en de volgende ochtend, zaterdag, wakker geworden met bomen. Overal bomen. Links, bomen. Rechts, bomen. Je kunt je voorstellen dat ik veel bomen heb gezien. Later werd het al iets levendiger. Ik heb eigenlijk niet eens doorgehad dat ik ruim 15 uur in de trein heb gezeten. Je kunt slapen, lopen, kletsen met iedereen.
Eerste indruk van Chiangmai is wauw. Heel klein, vriendelijke mensen en minder massaal. En dan heb ik alleen nog het station gezien. Zit nu aan een aardbeiensmoothie, later meer!


  • 14 Juni 2015 - 06:58

    Mama:

    Dag lief kind! Wat leuk om je avonturen zo mee te beleven! En voor Gijs en Cynth is het een reisgidsje op maat. Zij komen er over een paar weken aan ! Chiang Mai klein zeg jij, maar alles relatief als je net in Bangkok geweest bent denk ik, ik google-de even, het heeft 770.000 inwoners, ietsjes minder dan Amsterdam. En toeval bestaat niet, blijkt maar weer, dat je Benjamin en Lieve tegen kwam, wat leuk om even met elkaar te praten in zo'n ver oord. Heel veel plezier en wederom : wat ben je toch een stoer meisje zo in je uppie in een ver oord!

  • 14 Juni 2015 - 09:09

    Oma:

    Goede morgen lieverd.
    voor jou middag,voor ik aan me ontbijt begon je verslag gelezen,wat een geweldige ervaring,je hebt waarschijnlijk het idee dat je al veel langer weg bent omdat je al zoveel gezien en gedaan hebt,wat ben ik trots op mijn jongste kleindochter,ik beleef het fijn met je mee.Zag de foto met Benjamin en zijn vriendin,hoe bestaat het dat je die tegen komt in die miljoenen stad, ik verheug me al op je volgende verslag,geniet ervan,veel liefs van je omi.

  • 14 Juni 2015 - 09:31

    Petra:

    Heee lieverd! Wat geniet ik toch elke keer van je avontuurlijke verhalen, heerlijk om mee wakker te worden. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ik wacht met smart op de volgende bladzijde van je dagboek xx peet

  • 14 Juni 2015 - 10:40

    Tonny Koot:

    Lieve Wies, wat kan jij leuk schrijven. Fijn dat je zo geniet.
    Groetjes Tonny

  • 14 Juni 2015 - 11:21

    Elise:

    Wat fijn wies, dat je het zo naar je zin hebt en dat je steeds meer mensen ontmoet! Je slaat je er goed doorheen. Ik vind het top om je verhalen te lezen, zie sommige dingen ook echt voor me hahaha. Ik kijk uit naar je volgende avontuur! XXX

  • 14 Juni 2015 - 12:24

    Melanie:

    Ach het klinkt heerlijk Wies!

  • 14 Juni 2015 - 14:02

    Annemieke :

    Hee Wies,
    Super om alles zo met je mee te beleven!
    Extra leuk dat we precies weten wat je ziet
    (Al moesten wij s ochtends vroeg de trein uit
    en met de bus verder

  • 14 Juni 2015 - 15:38

    Lissey:

    lieve Wies, wat een topper ben je toch. En wat vind ik je stoer!!
    Echt heel erg leuk om te lezen wat je allemaal aan het meemaken bent, ik word er gewoon een beetje jaloers van!!
    Lekker genieten schat!!!
    Liefsssssssss

  • 14 Juni 2015 - 16:21

    Roland:

    Ha Wies,

    Tjee joh wat een belevenissen. Ik was je ma al van plan te vragen of je een blog zou bijhouden. Staat je site ineens op FB! Natuurlijk door haar geplaatst.
    Hartstikke leuk om je verhalen te lezen. Ik zal dat zeker blijven doen.
    Liefs Roland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 18515

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: