Wat Phra Thai Doi Suthep - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Wat Phra Thai Doi Suthep - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Wat Phra Thai Doi Suthep

Blijf op de hoogte en volg Wies

14 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Aangekomen in Chiang Mai ben ik meteen een hostel gaan zoeken, dan kon ik tenminste m'n backpack kwijt. De tweede waar ik langsging kon ik al terecht, the little place. Twee nachten geboekt en slaap op een kamer met 14 personen. Voor twee nachten heb ik 320 baht betaald, is dus maar €8,50. Schoenen moeten uit als je een huis of tempel ingaat, in mijn hostel is dit dus ook het geval. In m'n lonely planet staat dat dit is omdat dit een teken van respect is en om hygiënische redenen.

Ik had gehoord dat in Chiangmai een van de populairste tempels van Thailand staat, de Wat Phra That Doi Suthep. We werden met een mini-bus (songtaew) naar boven gebracht, hij staat op de Doi Suthep berg en dat is 15km van het centrum van de stad vandaan op 1600 meter hoogte. Bij aankomst moet je nog een trap op met 309 treden. Op die trap stonden hele kleine meisjes met mooie pakjes aan, ze wilde graag met je op de foto. Heel erg schattig op het eerste gezicht maar zodra je de foto had gemaakt hielden ze hun handjes op en vroegen om 'money'. Ik, als mega-toerist, heb dit uiteraard gedaan. Het uitzicht vanaf deze berg is echt prachtig, je kunt over heel Chiangmai heen kijken. Even een leuk feitje: het is heel onbeschoft om in een tempel met de voeten richting een Buddha te zitten, dit is omdat voeten het meest onreine deel van je lichaam zijn. Deze trip heb ik trouwens gemaakt met het Duitse meisje wat ik gister heb ontmoet en twee Fransen en een Engelsman die we vandaag hadden ontmoet. Van tevoren hebben we een hapje gegeten en wat wel noemenswaardig is: met stokjes!!! Ze hadden zelfs normaal bestek maar heb alles met de stokjes op, ik word er steeds beter in.

Op de terugweg liepen we via een soort grote markt waar ineens iedereen stil stond. Ik had dit pas later door dus werd door een fijne mede-toerist er even op gewezen dat ik stil moest staan. Toevallig net in m'n lonely planet gelezen dat er elke dag om 8u 's morgens en 18u 's avonds het volkslied wordt gedraaid en dan moet je dus soortvan bevriezen en kun je verder lopen wanneer dit voorbij is. Dit hoeft niet als je thuis bent of in een gebouw. Good to know!

'S avonds zelf een hapje gegeten en heel relaxed op m'n slippertjes door het donkere Chiangmai gelopen, was ook de laatste keer. Echt één meter bij mij vandaan liep een gigantische rat, later ook heel veel kakkerlakken voorbij zien komen. Eigenlijk moet ik zeggen KAKKERLAKKEN want het waren echt flinke dingen!

Voor komende dagen heb ik allemaal spannende dingen gepland maar daar zal ik later over schrijven. Ik word trouwens ontzettend blij van de reacties op m'n blog, dankjewel. Ben nu wel heel enthousiast bezig maar dat komt denk ik omdat het pas het begin van mijn reis is. Later ga ik ook een boek hiervan maken inclusief foto's dus dan komen uiteraard de reacties er ook in. Lekker slapen nu, ben bekaf!

'ราตรีสวัสดิ์' - welterusten!

  • 14 Juni 2015 - 17:40

    Miranda :

    Hoi Wies,

    Zo leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Wat een cultuurverschillen vergeleken met ons kikkerlandje, maar zo mooi om mee te maken.
    Ik kan mij goed voorstellen dat na 1 keer in het donker buiten, dit niet voor herhaling vatbaar is.
    Voor nu... welterusten en ben benieuwd wat je morgen allemaal gaat doen.
    xxxx
    Miranda

  • 14 Juni 2015 - 17:51

    Pappa:

    Hallo lieverd, nou dat gaat allemaal lekker gesmeerd he, beter dan die eerste dagen dat er een aantal dingen tegen zaten. Leuk hoor die blogs en zo heb jd gelijk alles vastgelegd en laat je alle thuisblijvers ook nog eens lekker delen. En wat heb je al een hoop mensen ontmoet, zeg. Dat klopt dus wel dat je als badpacker nooit alleen bent in Thailand . Nou geniet maar weer van je volgende trip he ?

  • 14 Juni 2015 - 18:16

    Mama:

    Hi Lieverd! Wat een avonturen! Ik zie je al helemaal gaan, kan het met deze verhalen heel goed visualiseren! Dit zal je je hele leven heugen! Leuk om zoveel verschillende mensen te ontmoeten! We kijken weer uit naar je volgende avonturen! Slaap lekker met de andere 13 man en als er eentje snurkt.. lekker de oordopjes in :-)

  • 14 Juni 2015 - 18:23

    Marise:

    Haha, toen wij in Chiangmai waren, waren die KEVERS eigenlijk Kakkerlakken!! En dan dus met de hoofdletter K! Take care ; )

  • 14 Juni 2015 - 18:57

    Oma:

    Hoi lieverd, wat een leuk verhaal weer,slaap lekker en droom er maar van.xx

  • 14 Juni 2015 - 19:51

    Annelies :

    Hey Wies, superstoer allemaal. Heerlijk dat je al reisgenoten hebt gevonden. Leuk om over de cultuur te lezen, dan is t allemaal gemakkelijk hier. Ben blij dat t nu allemaal goed loopt, veel plezier verder.

  • 14 Juni 2015 - 20:21

    Tjitske:

    Zo stoere chick, je doet het allemaal maar even alsof je nooit anders hebt gedaan. Wat ben jij aan het genieten en laat je ons met je mooie verhalen meegenieten! Have fun!

  • 14 Juni 2015 - 21:13

    Fleur:

    Haha lieve Wies ik heb de afgelopen dagen even steeds de tijd genomen om je verhaal te lezen! Hahaha je schrijft heerlijk hoor het je zeggen! Ik ben mega trots op je toppertje, geniet ervan ❤️❤️❤️

  • 15 Juni 2015 - 10:44

    Oma:

    Lief Wieseke. Dank voor je mail en de foto,s kind wat ben jij aan het genieten,maar dat was ook de bedoeling van je reis. Leuk om zoveel jongelui te ontmoeten van verschillende nationaliteiten daar leer je ontzettend veel van voor de rest van je leven. Kijk uit naar je volgende verhaal,veel liefs omi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 18511

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: