De dierentuin van Chiangmai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu De dierentuin van Chiangmai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

De dierentuin van Chiangmai

Blijf op de hoogte en volg Wies

15 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen weer op pad voor een nieuwe dag in Chiang Mai. Met het Duitse meisje afgesproken om vandaag samen naar de dierentuin te gaan. We hadden weinig zin in taxi's weer dus hebben een fiets gehuurd, zodat we ook meer konden zien van de stad. Onderweg een meisje uit Frankrijk ontmoet en die wilde graag mee met de trip, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Dat vind ik zo leuk aan de backpackers hier, iedereen is je vriend en iedereen heeft beetje dezelfde instelling. Ik was even aan het wachten tot dat meisje klaar was om te gaan en dan zit je nog geen minuut en komt er alweer iemand naar je toe: Hi i'm Alex, what's your name?. Het sfeertje is ook echt relaxed, zitten mensen muziek te maken, lekker te lezen en gewoon een hele fijne sfeer. Uiteindelijk zijn we dus met z'n drieën naar een fietsverhuur gaan zoeken. Voor 50 baht (€1,32) kun je een fiets huren voor 24 uur lang. Dit hebben we gedaan en was echt leuk, zo zie je veel meer van de stad. Wat wel bijzonder is, is dat ze aan de linkerkant van de weg rijden. Dit is niet het enige want ze toeteren veel, overal scooters die kriskras door elkaar rijden en geven geen richting aan. Maar, we hebben het overleefd.

De dierentuin was gigantisch. Je mag dus zelfs met je auto de dierentuin in om rond te rijden. De dierentuin staat op een berg dus er rijdt een treintje rond die je van de ene dierengroep naar de andere dierengroep brengt. Je kunt bij vrijwel alle dieren eten kopen en ze zelf voeren, dit heb ik bij de giraffe gedaan. Was bijzonder om een keer zo dichtbij te zijn. Verder is het wel zielig voor die beesten, er staan bijvoorbeeld drie olifanten op ongeveer 8 vierkante meter en staan daar de hele dag. Je kunt er op rijden maar ook dat gaat er niet echt vriendelijk aan toe, als ze niet meewerken dan wordt er hard aan hun oren getrokken of worden ze geslagen. Verder wel heel leuk om een keer gezien te hebben, een ander soort dierentuin. Daarna fietsen weer ingeleverd en terug naar mijn hostel.
Het schijnt dus dat het hier nu regenseizoen is maar daar had ik nog niet veel van gemerkt. Maar momenteel regent het, wow, als ras-hollander ben ik echt wel iets gewend qua regen maar dit is heftig. Straten lopen vol en is ook echt een uur lang. Heb lekker hapje gegeten en zit nu weer op m'n kamer. Er zijn zoveel indrukken en een dag is zo vermoeiend dat ik weinig zin heb om 's avonds nog de hort op te gaan. Ben gelukkig niet de enige want zitten er momenteel, 20:00, 9 van de 14 op m'n kamer. Vanavond blijf ik dus lekker in m'n hostel en beetje filmpjes kijken en lezen.

Voor morgen heb ik een trip geboekt. Ik word morgenochtend, dinsdag, opgehaald en donderdagavond weer teruggebracht. De trip houdt in dat we gaan wandelen door de jungle, zwemmen in watervallen, slapen in een hut in de jungle, kampvuur, raften door de rivieren op bamboe en rijden op olifanten. Al met al een hele trip dus, ben benieuwd!

  • 15 Juni 2015 - 15:14

    Petra:

    Heee lieverd, wat gaaf dat je een dierentuin hebt bezocht! Zal vast heel anders geweest zijn dan ons tripje naar Blijdorp hahaha. Op je planning van de komende drie dagen ben ik echt heel jaloers! Maak mooie foto's en geniet ervan! xx peet

  • 15 Juni 2015 - 15:41

    Bibi:

    Wat heb je tot nu toe toch al een super reis!! zo fijn dat het vrienden maken daar zo makkelijk gaat!! hopelijk voel je je daardoor daar ook niet eenzaam.

    Elke keer als ik weer een mail krijg dat je er weer wat opgezet heb kan ik niet wachten je verhaal te lezen. Super leuke verhalen steeds en zo leuk om zo op de hoogte gehouden te worden van wat je allemaal meemaakt. Zijn de avonden daar ook in het hostel gezellig of ik het vooral even tot jezelf komen?

    slaap lekker alvast en ik kijk weer uit naar je verhaal over je trip door de jungle. Veel plezier en ik hou van je

    liefs, je zus X

  • 15 Juni 2015 - 16:05

    Jeannette:

    Lieve Wies,

    Wat ontzettend leuk om jouw blog te lezen...je schrijft alsof ik erbij kom kijken.
    En iedere dag is weer een avontuur, leuk he die mensen, die jij ontmoet. Het moet toch nu minder moeilijk te zijn om hier weg te zijn!
    Hier gaat alles zo het gangetje, daar is iedere dag nieuw!

    geniet...en tot mailsxx



  • 15 Juni 2015 - 16:27

    Melanie:

    Heerlijk om weer te lezen. Dat sfeertje is echt speciaal. Gaaf dat je de jungle in gaat!

  • 15 Juni 2015 - 18:42

    Annelise:

    Heel veel plezier wiesje morgen bij je trip! Dat zal vast ontzettend gaaf zijn, vooral het zwemmen in watervallen wauw! Denk aan je xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Juni 2015 - 18:55

    Steffanie Louwen:

    Hoi Wies,

    Wat leuk om al je avonturen te lezen. Ik heb het idee dat jij mijn persoonlijke lonely wiesgids wordt. Geniet van je reis en ik blijf al je verhalen lezen.

    Groetjes
    Steffanie Louwen

  • 15 Juni 2015 - 19:31

    Elise:

    Heel veel plezier lieve wies! XXX

  • 15 Juni 2015 - 19:41

    Marinka Tenders:

    Hoi Wies,

    Jeetje wat kan jij superleuk schrijven zeg! Stoer hoor wat je allemaal meemaakt en hoe je daar mee omgaat. Gezellig dat je veel mensen ontmoet waar je leuke dingen mee kan doen. Ik ga je verslagen met plezier lezen! Veel plezier nog.

    Groet Marinka Tenders

  • 15 Juni 2015 - 21:35

    Saskia Siemensma:

    Hoi Wies,

    Ik kijk nu al elke dag uit naar jouw reisverslag en je bent nog niet eens een week weg! Het is ook gewoon zo leuk om te lezen wat je allemaal doet en hoe makkelijk je je door alles heen beweegt. Goed dat je zo ondernemend en open bent; daar ga je nog veel meer mooie ervaringen mee opdoen. Stoer dat je de jungle in gaat (neem wel een goede klamboe mee!) Veel plezier!

    Liefs, Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 18506

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: