Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Chiang Rai

Blijf op de hoogte en volg Wies

19 Juni 2015 | Thailand, Chiang Rai

Donderdagavond was gezellig, we zijn gaan eten met de mensen van de jungletour. Iedereen was erbij en zijn bij een restaurantje in het centrum gaan zitten. Ik ben nu 8 dagen van huis en heb vooral noodles en rijst gegeten, helemaal lekker hoor maar het kwam een beetje m'n neus uit. De rest heeft me uitgelachen omdat ik koos voor de cheeseburger met frietjes maar het heeft me nog nooit zo goed gesmaakt! Na het eten zijn we nog even blijven zitten, hebben wat cocktails gedronken en spelletjes gedaan. Ik heb ze leren ezelen maar dan de 'donkey', later hebben we er de 'pig' van gemaakt zodat het minder lang duurde. Daarna wilde we het nachtleven van Chiang Mai gaan beleven maar dat viel een beetje tegen. Zijn wel veel barren maar bijna geen mensen, denk door het seizoen. Bij elke 'club' staan er veel vrouwen (lees: ladyboys) die je naar binnen willen loodsen. Ik had wel gehoord dat er veel ladyboys zijn in Thailand maar bij veel zie je het niet eens, je kunt ze vooral herkennen aan de lengte want 'echte' Thaise vrouwen zijn niet zo lang en hier en daar een iets te grote adamsappel.

Vrijdagochtend gelukkig wel wakker geworden van de wekker en even goed gaan ontbijten in een tentje verderop in de stad. Om 10u werd ik opgehaald in m'n hostel door zo'n 10-persoonsbusje. In totaal met z'n achten richting Chiang Rai. Halverwege gestopt voor een korte lunchpauze, je hoeft hier 's ochtends niet echt een lunchpakketje te maken of extra water in te slaan want je weet gewoon dat je alles overal kunt kopen. De reden dat ik naar Chiang Rai wilde was voor de witte tempel, Wat Rong Khun, ik wist niet dat een tripje hierheen inclusief was tijdens de busrit. Dit was dus wel het geval en zijn hier voor een halfuurtje gestopt. Ik heb in Thailand al heel wat tempels bezocht maar deze was heel anders. Zoals de naam al zegt is deze helemaal wit met zilver, ik kreeg ook een witte doek om m'n benen te bedekken. Het verhaal achter deze tempel is dat de witte kleur de reinheid van Buddha laat zien. Tien minuten later werd ik afgezet op het busstation van Chiang Rai, hier de tuktuk gepakt naar het centrum. We zijn langs twee hostels gereden en de laatste was betaalbaar en zag er goed uit. Ik heb een eigen kamer en badkamer, ook wel even fijn. Chiang Rai is heel klein vergeleken de andere plaatsen waar ik in Thailand ben geweest, voor mij niet heel vernieuwend maar leuk om dit ook een keer te zien. Ben op zoek gegaan naar een reisbureau want ik wil morgen graag naar het zuiden van Thailand. Heb een ticket geboekt naar Bangkok en van Bangkok naar Surat Thani. Vanaf daar kan ik een boot pakken naar Koh Samui. 's Avonds een tonijn-crèmesoep gegeten met een Heineken biertje hier in de stad.

Het is zo vreemd dat ik met niemand kan overleggen en zelf beslissingen moet nemen. Wat eet ik vanavond, wat doe ik morgen, waar ga ik morgen heen, welk ticket kan ik het beste boeken. Allemaal vragen waar je dan zelf antwoord op moet geven. Ben benieuwd naar de eilanden morgen, hoop dat ik niet door de wekker heen slaap. Geen airco op de kamer dus zal wel lekker tropisch warm worden vannacht. Slaap lekker!


  • 19 Juni 2015 - 17:43

    Saskia:

    Wies, Als je toch in de buurt van Surat Thani bent is het echt de moeite om ook Khao Sok National Park te bezoeken en dan een boottochtje over het Ratchaprapha meer!

  • 19 Juni 2015 - 19:29

    Pappa:

    Geweldig allemaal weer he lieverd wat heb jij het naar je zin !

  • 19 Juni 2015 - 19:30

    Mama:

    Lieverd, goede tip van Saskia! Heerlijk zo de wereld aan je voeten en zo vrij als een vogel! De eilanden moeten ook ongelooflijk mooi zijn. Kijk uit naar je ervaring. Xxx

  • 20 Juni 2015 - 09:19

    Fleur:

    Heerlijk Wies om dit allemaal te lezen! Ik ben trots op je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 18513

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: