Genieten bij tante Puum - Reisverslag uit Ban Tin Tha, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Genieten bij tante Puum - Reisverslag uit Ban Tin Tha, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Genieten bij tante Puum

Blijf op de hoogte en volg Wies

23 Juni 2015 | Thailand, Ban Tin Tha

Zondag was een lekkere rustdag. 'S ochtends ontbeten met tante Puum en voor het eerst het bungalowpark goed bekeken. Een soort privéstrand, veel groen, mooi restaurant en prachtige bungalows. Ik mocht de snorkelset lenen en ben heel vaak eventjes gaan snorkelen, je ziet steeds weer nieuwe dingen. Veel schelpjes, van die platte zwart/geel gestreepte visjes, grotere visjes en mooi koraal. Als het helder weer is kun je ook heel diep kijken, kan niet wachten om echt te gaan duiken en meer te zien!
Halverwege de dag ook een massage genomen op het strand in de schaduw, uur lang met olie was weer genieten. Verder zien de dagen er hier niet heel spannend uit, wel ontspannend. Ben dus de hele dag aan het lezen, zwemmen, zonnen en genieten. Via facetime m'n vaderdag cadeautje gegeven en mocht even bij ze aan het ontbijt meegenieten, :-)
Hier in Ko Samui is elke zondag een hele grote markt met vooral eten. Tante Puum en ik zijn er met de auto heengegaan en hebben lekkere dingen voor het avondeten gehaald. Samen bij haar thuis opgegeten. Al met al een heerlijke dag.

Maandag weer relaxte dag, heerlijke geslapen en gelezen aan het strand. Ze hebben hier een hele grote bibliotheek met boeken die mensen achterlaten en ook veel Nederlandse boeken dus valt veel te lezen. Tussen de middag met Puum naar Koh Samui stad gereden, ongeveer een half uurtje rijden. Dit had ik nog niet gezien dus ook wel leuk om daar geweest te zijn. Op de terugweg veel fruit gekocht en bij een vriendin van haar langsgeweest voor een noodlesoep.
'S avonds afgesproken met de twee meisjes uit Tsjechië van de jungletour die toevallig ook op dit eiland zijn nu. Een van de twee was jarig dus dit hebben we goed gevierd. Hapje gegeten bij een restaurant op het strand, het tafeltje was echt 10 meter van de zee. Daarna drie strandtentjes verderop naar de vuurwerkshow gaan kijken, niet echt vuurwerk in de lucht maar mannen die trucjes doen met vuur. In die strandtent drie Engelse jongens ontmoet en daar de hele avond cocktails mee gedronken. In de vroege uurtjes weer in m'n bed, lag eindelijk te slapen toen m'n telefoon ging: waren de Engelse jongens die vroegen of ik nog even meeging voor een nachtduik in de zee. Vond het wel een leuk spontaan plan dus bikini aan en nog een uurtje gezwommen. De zee is trouwens ongeveer 25 graden dus dat was geen straf. ;-)

Vandaag, dinsdag, ga ik weg van dit eiland en naar Ko Tao. Met een klein beetje hoofdpijn van gisteravond m'n tas helemaal weer ingepakt en klaar voor de reis. Op dit eiland wil ik mijn padi halen, duikbrevet. Dit duurt vier dagen lang en dan kun je echt diep gaan duiken. Ben heel benieuwd!

• 23 Juni 2015 - 07:26

Pappa :

Leuk hoor die daagjes bij Puum. Veel plezier met de duikcursus.

• 23 Juni 2015 - 08:21

Bibi:

Klinkt heerlijk allemaal zusje! Zo blij dat je het zo naar je zin hebt daar. Veel mensen vragen ook aan mij hoe jij het hebt daar. Ik vertel ze dan hoe leuk je het hebt en hoe veel je mee maakt.

Veel succes en vooral veel plezier op het volgende eiland.

Ik ben trots op je. Lieverd ik hou van je!!

• 23 Juni 2015 - 08:30

Dasja :

zo dat klinkt ontspannen! Eten, drinken, massages en af en toe een duik. Goed ook om te lezen dat je leuke mensen om je heen hebt. Enjoy babe!

• 23 Juni 2015 - 10:11

Daniel:

Wat een lieve tante heb ik he :-) Goed dat je effe lekker kan bijkomen bij Sunrise en ben benieuwd wat je van Koh Tao gaat vinden. Veel fun !

• 23 Juni 2015 - 23:27

Marti:

Hoi Wies,wat een heerlijk avontuur beleef je daar. Met plezier lezen we jouw verslagen. Succes met alles en geniet er lekker van, we blijven je volgen! Liefs Jos en Marti

• 24 Juni 2015 - 07:59

Frits:

Heej Wies, mooie verhalen hoor, leuk om ze te lezen en zo je reis mee te kunnen maken, ondanks dat ik niet vaak reageer, kijk ik toch iedere keer weer uit naar het bericht in mn inbox dat er weer een verslag klaar staat,
    geniet er verder van,

groetjes Frits en Miranda

• 24 Juni 2015 - 22:22

Jokelien En Harry:

Hoi Wies, Jeehtje wat maak jij gave dingen mee zeg. Het klinkt
    ons wel een beetje bekend. Geniet er maar lekker van. Liefs van Har en Jook

• 24 Juni 2015 - 22:33

Annemieke:

Super allemaal Wies. Fijn dat je zo geniet!!