Kuala Lumpur - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Wies

02 Juli 2015 | Thailand, Ban Hat Sai Ri

Woensdag was een dag met alleen maar reizen. Ben om 08:00 in de ochtend vertrokken en eerst de boot en daarna wel 6 verschillende busjes. Van die 10-persoonsbusjes en steeds weer andere mensen en overstappen. Aangezien ik niet zo veel Thaise Baht had dacht ik: wacht wel tot ik in Maleisië ben. Had nog net genoeg geld voor een appel dus dat was het ontbijt. Bleek dus dat we nergens stopte. Over de grens gegaan en paspoort moeten laten zien en toen werd ik er om 22:00 uitgegooid, met beetje handgebaren begreep ik dat ik om 00:00 pas weer werd opgepikt. Midden in een stad die ik niet ken, land dat onbekend is, in de avond dus donker en na een reis van al 14uur en met de afgelopen 24 uur alleen een appel op wilde ik uiteraard op zoek naar wat eten. Eerst geld pinnen omdat we nu ineens overstappen op Ringgit. Dat pinnen was een drama, heb wat rondjes gelopen en 3 verschillende pinautomaten geprobeerd maar deden het allemaal niet. De hele tijd liep er een man achter me aan, dat rode shirt zal ik nooit vergeten. Ik werd een beetje benauwd ervan want bij het pinnen ging hij heel dichtbij staan en steeds vragen of hij moest helpen. Hij heeft me letterlijk 10 minuten gevolgd. Ben met een noodgang teruggelopen naar het gebouw waar ze me hadden gedropt en dan maar geen eten en geen geld. Werd draaierig dus heb drie grote sterke Duitsers aangesproken of ze mee wilde lopen met pinnen. Wilde ze gelukkig en met creditcard had ik eindelijk wat geld. Ze hebben me afgezet in de Pizzahut en ben daar tot het laatste moment gebleven. Terugrennen naar de travelagency en daar gewacht. Kwam nog eens bij dat toen ik terug bij het reisbureau was, ze het toilet om 22:00 sluiten en wilde uiteraard niet meer terug de stad in. Was blij toen ik weer in de bus zat, een nachtbus met ligstoelen maar heel koud, heb amper kunnen slapen en ook een stijve nek nu. Maar dan volgend probleem: aankomst in Kuala Lumpur was 06:00 's nachts. Na een reis van 22 uur was ik helemaal kapot, ontzettend warm en nu opzoek naar een hostel. Geen idee waar te beginnen en niemand kon uiteraard Engels. Uiteindelijk eentje gevonden, hier wil je echt niet dood gevonden worden. Bedden met vlekken en gaten, in een soort kelder, stinkt naar rotte vis, geen deken, had gelukkig kussensloop zelf mee want als je daar je hoofd op legt dan ben je morgen weggerot, bizar warm en geen airco of goede ventilator. Eerste keer dat ik er écht goed doorheen zat, wilde hier zo snel mogelijk weg. Heb 5 uurtjes geslapen om de nacht een beetje goed te maken en ben zo snel mogelijk vertrokken. Had wel betaald voor een nacht maar op aanraden van het thuisfront kon me dat gestolen worden.

Had een tip gehad dat Reggae Hostel heel mooi was, ben daar dus heengegaan. Een wat duurder hostel maar echt prachtig. Heel erg groot, heel vriendelijk, ontzettend veel backpackers, loopt constant personeel rond om schoon te maken. Heb een kamer met 24 personen maar zijn allemaal kleine hokjes dus je hebt helemaal niet door dat je met zoveel bent. Je kunt overal gratis drinkwater krijgen en elke ochtend gratis ontbijt. Ook is er een bioscoop waar drie keer per dag een film draait. Op het dak van het hostel is een grote bar; de rooftop. Hier is elke woensdag, vrijdag en zaterdag een BBQ, het is nu donderdag dus daar ga ik morgen en overmorgen heen. Dit weekend is het backpackers-weekend in het hostel dus vrijdag en zaterdag een groot feest in de rooftop. Wat ontzettend fijn om schone lakens te hebben en een wit kussen!
Ben echt van het meest ranzige, vieze, stinkende dierenkeldertje naar het meest luxe en schone hostel van Kuala Lumpur gegaan. Mooiste hostel tot nu toe deze reis zelfs.
Heb meteen 5 nachten geboekt want mij krijgen ze hier niet meer weg!

Wat een hoop reacties trouwens op mijn vorige blog, heel erg leuk om te lezen. Hoor dat het ontzettend warm is daar, weet precies hoe dat voelt! Geniet van het lekkere weer en veel water drinken!

  • 02 Juli 2015 - 09:49

    Melanie:

    Ha wies, wat heavy om te lezen. Pffff echt pittig om te ervaren. Maar je hebt het weer gedaan! En dat rode shirt had hij niet voor niets aan (-; Lieverd, geniet lekker hier en als je naar de kuala lumpur tower gaat, laat iemand een foto nemen als jij daar in de rij staat, echt heel grappig....

  • 02 Juli 2015 - 09:54

    Pappa:

    Hallo Lieverd, ja dat was dus even minder leuk, het afgelopen etmaal. toen ik alles las stonden de tranen in mijn ogen, ik zag helemaal voor me dat mijn lieve kleine poepie midden in de nacht in een hele vieze, onbekende stad heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver van huis door een rare vent wordt achtervolgd. heel goed dat je die deutsche jungen hebt ingeschakeld en gelukkig is alles weer goed gekomen en zit je nu lekker in een top-hostel. Neem een champagne van me op het dak ! dag lieverd

  • 02 Juli 2015 - 11:12

    Petra:

    Hee lieverd, wat ontzettend naar om in zo'n vies hostel te moeten overnachten. Gelukkig heb je het nu dubbel en dwars zo goed!! Ik vind het zo knap dat je je overal weet uit te redden en het op kan lossen! Geniet van alle mooie dingen om je heen en van de bbq's op het dak

  • 02 Juli 2015 - 13:01

    Toby Louwen:

    Hoi Wies!

    Kijk, dit zijn de avonturen die je nu snel wil vergeten en later waardevol op terugkijkt.
    Heel veel plezier in KUL!

    P.S.
    Dit is mijn eerste reactie, maar ik lees je verhalen allemaal. Vooral zo doorgaan ;-)

  • 02 Juli 2015 - 15:21

    Omi:

    Wat een verhaal heb je vanmorgen gezien en gehoord,ben er helemaal blij van. Blijf maar lekker zitten waar je zit,kom je tenminste goed uitgerust in Melbourne aan,even wennen en dan aan de slag. Kijk uit naar je volgende blog. Dikke pakkerd. Omi.

  • 02 Juli 2015 - 17:12

    Marise:

    De hop-on-hop-off bus vond ik een echte aanrader voor KL. Beetje toeristisch, maar dan zie je alles en heb je dus ook meer tijd om de leuke buurtjes te ontdekken (of een schoonheidsbehandeling te nemen)! Enjoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 18495

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: