Laatste dag in Azië - Reisverslag uit Chinatown, Verenigde Staten van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Laatste dag in Azië - Reisverslag uit Chinatown, Verenigde Staten van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Azië

Blijf op de hoogte en volg Wies

06 Juli 2015 | Verenigde Staten, Chinatown

Afgelopen dagen waren lekker rustig. Vijf nachten geslapen in Reggae Mansion, was echt het by far het beste hostel wat ik tot nu toe heb gezien. Heel veel mensen ontmoet, verschillende avonden biertjes gedronken in de Rooftop-bar, helaas ook paar dagen ziek geweest en met koorts op bed gelegen. Momenteel is er ook weinig van m'n stem over en heb een constante hoofdpijn maar dat mag de pret niet drukken.
Chinatown is hier overdekt en heel groot, heb hier een dagje rondgelopen. De 'Malay', mensen uit Maleisië, zijn toch wel anders dan de Thaise. Zijn iets donkerder en minder terughoudend. Bij letterlijk elk kraampje word je van top tot teen gescreend en vragen ze of je iets wilt kopen. 'Hi darling, where are you from', 'Can I take picture with you', 'You are tall, tall!!!, yes you are tall'. In het begin is dat nog wel grappig maar je wordt er op den duur ook wel moe van, zonnebril op en stug doorlopen!
Hier in Kuala Lumpur heb je de 'Twin Towers' met een heel groot winkelcentrum eronder, ook hier een dagje rondgelopen. Onderweg naar het winkelcentrum een hele vervelende ervaring gehad met een buschauffeur, het liefst snel vergeten maar wel weer een eye-opener dat niemand te vertrouwen is, je bent zo kwetsbaar in je eentje. Heb me hier niet echt veilig gevoeld en door zulke dingen is het niet veel beter geworden. Verder wel een goed beeld gekregen van de stad. Zijn ook een avond met de taxi naar een bar gegaan aan de andere kant van de stad, Zweeds meisje, Duitser, Engelsman, Nederlander en ik, hier had je mooi uitzicht over de verlichtte twintower en Kuala Lumpur by night.

En nu zit er alweer op. Waar ik lang naar uitgekeken had, een maand backpacken in Azië, is alweer voorbij. Ik kan er alleen maar op terugkijken met een glimlach. Ik heb zo ontzettend veel gezien en meegemaakt. Ook wel wat moeilijke momenten gehad maar daar kom je zo weer overheen. Ik zal het ook iedereen aanraden om alleen te gaan reizen, je ontmoet zo veel mensen. Ik was al niet op m'n mondje gevallen maar hier is het nog zoveel makkelijker om op iemand af te stappen. Je bestelt een biertje, kijkt rond welke mensen er gezellig uitzien en vraagt of je erbij mag komen zitten. Bijna elke backpacker heeft dezelfde instelling dus iedereen is in voor nieuwe contacten en leuke avondjes. Ook m'n Engels is een stuk beter geworden na een maand lang alleen maar Engels praten, geeft wel wat meer zekerheid voor Australië. Toch is het ergens ook wel jammer dat je met iemand iets meemaakt en diegene daarna nooit meer ziet, die herinneringen heb je wel maar is zo lastig om te kunnen overbrengen aan andere mensen hoe het écht was: had je dan bij moeten zijn.

Ik heb het idee dat ik alles uit de reis heb gehaald en heel veel heb geleerd. Ik probeerde in gedachte een kleine samenvatting te maken van de afgelopen maand maar dat was zo veel.
Beginnend met een mooi afscheidsfeestje waar heel veel mensen waren wat ik écht kon waarderen, een moeilijk afscheid met m'n vriendje Sander en heel wat tranen op Schiphol met familie, vrienden en vriendinnen. Een gecancelde vlucht maar een andere kunnen vinden naar Bangkok en uiteindelijk m'n backpack op de juiste plek weten te krijgen. Alle mogelijke vervoersmiddelen een keer geprobeerd (nachttrein, nachtbus, openbare bus, kleinere bussen, vliegtuig, auto, ferry, nachtboot, scooter, fiets, taxi, watertaxi, tuctuc). Veel Thaise gerechten uitgeprobeerd en zelfs soms vrijwillig heel pittig gegeten. Vergeet ook de schorpioen niet! Ook zelfs een avond al m'n champignons van m'n bord op: pap, je mag trots zijn. De cultuur leren kennen en talloze tempels bezocht. Genoten van heel veel lekkere massages van voetmassages tot oliemassages. Heel wat gezweet in de hitte maar ook liters water gedronken. Een Thaise dierentuin gezien en een mooie fietstocht gemaakt. Op een nek van een olifant gezeten, in de jungle geslapen, in watervallen gezwommen, op een bamboevlot de rivier afgegaan en zelf gekookt. Van het noorden van Thailand naar het zuiden gevlogen. Genoten in m'n bungalow aan het strand bij tante Puum, gesnorkeld, nachtzwemmen in de zee, veel cocktails gedronken en mooie feestjes gehad. Mijn duikbrevet gehaald, talloze mooie visjes en een waterslang gezien, vier duiken gemaakt zelfs 18meter diep. Genoten op de meest prachtige stranden van Thailand. Drie verschillende eilanden bezocht, veel boeken gelezen, lekker bruin geworden, apen in het wild gezien, een basisschool bezocht en ook nog wat van Maleisië kunnen zien. En dat niet alleen: ik leef ook nog!!! Elke dag was weer een avontuur en ik kan er met heel veel trots op terugkijken.

Nu ik dit avontuur ga afsluiten staat er morgen alweer een nieuw avontuur te wachten. Ik vlieg 's middags naar Melbourne en kom daar 's avonds laat aan. De volgende ochtend begint meteen de introductie op de Victoria University dus hopelijk kan ik wat slapen in het vliegtuig. Ik slaap in de Student Village en heb daar mijn eigen kamer, kijk uit naar weer een beetje een ritme en m'n eigen plekje. Ik ben er klaar voor!

Nogmaals bedankt voor alle lieve berichtjes & reacties op m'n blog. Heb ze met plezier geschreven en zal het in Australië ook blijven doen. Wel wat minder vaak maar zal proberen iedereen op de hoogte te houden. Veel liefs uit Kuala Lumpur!

  • 06 Juli 2015 - 08:52

    Elise:

    Geniet van je nieuwe avontuur schat! Ik vind het super dat je het zo leuk hebt gehad en hoe je je door alles hebt heengeslagen;)
    Goede reis morgen! Xxxx

  • 06 Juli 2015 - 09:06

    Annelise:

    Wiesje, hele goede vlucht! Het zal inderdaad ook wel weer lekker zijn om je eigen plekje te hebben! Je hebt je ontzettend goed gered zo in Thailand en vooral in Maleisië en daar mag je trots op zijn! Dikke knuffel xxxxx

  • 06 Juli 2015 - 09:16

    Mama:

    Hoi lief meisje van me! Wat ben ik trots op je wat je allemaal ondernomen hebt afgelopen vier weken in je uppie. Je hebt de lezer gelukkig niet al te veel details verteld van jouw afschuwelijke ervaring in de bus afgelopen week, maar ik vind dat je je er kranig doorheen geslagen hebt. Ik ben voor de buschauffeur ook een beetje blij dat hij op tijd open heeft gedaan, anders was het vast voor hem ook anders afgelopen :-) Allemaal ervaringen die je meeneemt in je rugzakje die nu verder gaat naar Australië. Ik begrijp dat het fijn is, dat er een normaler leventje aan zit te komen. Geniet nog van je laatste dagje daar van de warmte, vergeet niet dat het in Australië winter is en dus een stuk kouder. Ik hoop dat het doosje met winterkleren aangekomen is in het studentenvillage :-) Goede reis lieverd!

  • 06 Juli 2015 - 09:36

    Annemarie Dek:

    Ha Wies,
    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Je bent al een superjuf, van deze ervaringen word je zeker een rijker mens! mooi om te lezen, geniet van je volgende avontuur. (terwijl wij keihard werken. . . . . ) hartelijke groeten, Annemarie

  • 06 Juli 2015 - 09:38

    Daniel:

    Leuk zo'n samenvatting, kan je goed zien hoe veel je eigenlijk hebt gedaan in zo'n korte tijd. Heel erg veel gezien, en veel ervaren! Ik kan mij voorstellen dat je straks het backpacken nog gaat missen.. In Australië ga je ook nog even rondtrekken toch? daar kan je alvast naar uitkijken dan ;-)

  • 06 Juli 2015 - 09:56

    Tonny:

    Lieve Wies, ik heb genoten van jouw mooie reisverslagen die voor jou een kostbare herinnering zullen worden, toch een soort dagboek.
    Veel succes in Australië.

  • 06 Juli 2015 - 12:05

    Sandra:

    Hoi Wies, het was ontzettend leuk om al jouw verslagen te lezen. Jouw vakantie zit erop, die van ons begint over een kleine week....
    Ik wens je heel veel (studie)plezier in Australië. Groet, Sandra

  • 06 Juli 2015 - 12:08

    Toby Louwen:

    Goede vluchtven veel plezier in Australie. Mocht je daar ook gaan rondtrekken, dan weet ik wellicht een adres voor je in Sale, oost van Melbourne, geëmigreerde vrienden van ons. Nee heb je en vragen kan altijd.

    Enjoy!

  • 06 Juli 2015 - 15:09

    Oma:

    Hoi lieverd. Heb al je belevenissen nog eens gelezen,wat heb jij veel ervaring opgedaan voor de rest van je leven. Mijn mail zal je wel gelezen hebben,wens je een fijne studietijd, een goede reis. Dank voor je leuke verhalen. Dikke pakkerd. Omi.

  • 06 Juli 2015 - 15:24

    Pappa:

    Hoi lieverd, prachtig verhaal weer Geweldig . En net weer even lekker met je gefacetimed. Morgen lekker naar Melbourne , goede reis !

  • 06 Juli 2015 - 22:54

    Roelie:

    Hoi Wies, ik heb elke keer je verslag gelezen en ervan genoten. Wat kan jij mooi schrijven zeg

  • 07 Juli 2015 - 14:19

    Sander:

    Die Wies, zit de eerste maand er gewoon alweer op. Goed snel gegaan na mijn idee. Volgens mij heeft iedereen echt maximaal mee kunnen genieten door je blog, topper! Nu op naar het volgende avontuur, heel veel succes alvast in Australië Wiesje xx

  • 07 Juli 2015 - 17:18

    Jokelien:

    Hoi Wies. Wat heb je veel meegemaakt zeg, dit is toch een hele mooie ervaring. Leuk hoor het reisverslag in het kort nogmaals te lezen. Als het goed is ben je nu in Australie, succes met de studie en wij hopen dat je het daar ook fijn krijgt. Lief ook van Harry

  • 09 Juli 2015 - 21:46

    Annemieke:

    Super Wies!
    Wat een ervaringen! En super leuk beschreven ook nog, dat ga je nog heel vaak teruglezen! Nu op naar Australië! Kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 18512

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: