Welkom in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Welkom in Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Welkom in Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Wies

08 Juli 2015 | Australië, Melbourne

Na weer een lange dag met veel reizen aangekomen in Melbourne. In het vliegtuig een gezin ontmoet uit Melbourne en lang mee gekletst, gaven uiteindelijk een briefje met adres/telefoonnummer voor als ik hulp nodig had of zin in een home-cooked maaltijd.
Aangekomen in Melbourne was het 5 graden, gevoelstemperatuur -1. Stond ik dan op m'n slippers, geen jas en een tas vol zomerkleding. De VU (Victoria University) had een transport geregeld vanaf het vliegveld dus werd opgehaald. De taxi-chauffeur had duidelijk door dat ik het koud had dus hij stopte bij een benzinepomp om een warme thee en chocola voor mij te halen, veel gekletst en fijn om eens wat anders te horen dan het gebrekkige Engels van de Aziatische taxichauffeurs. Dat hij later z'n nummer gaf en zei dat ik hem moest bellen als ik wilde feesten of chillen hoefde van mij niet helemaal, wel een lekkere thee!

Mijn kamer, ik noem het ook wel m'n hok, is kaal. Staat een bed, kast, bureau, een stoel en kale muren. En ijs-koud, echt ijskoud. Heb maar 3 uurtjes geslapen (om 07:00 wekker dus voor mijn gevoel eigenlijk 05:00) en daarna begon het eerste dagje op de VU. De campus is 10 minuten met de bus en onderweg al wat meiden ontmoet, hier ben ik verder de hele dag mee opgetrokken. We werden ontvangen met koffie en thee en kregen een naamkaartje en een 'goodiebag' (inclusief schoolagenda) met informatie over de introductieperiode. Vervolgens naar een grote collegezaal gegaan met 330 nieuwe internationale studenten. Werd een vraag gesteld wie het langste en het kortste in Melbourne was momenteel, ik won met mijn ongeveer 7 uur, kreeg een applaus en een kleine knuffelkoala. Zijn verschillende mensen aan het woord geweest zoals professoren, studenten, de politie, strandwacht (wat te doen als je een haai tegenkomt tijdens het zwemmen), kwamen wat aboriginals een dans doen, en veel over de cultuur gehoord. Vervolgens een lunch gekregen en daarna begon het tweede deel van de dag: alleen voor studenten die hier voor alleen dit semester zijn. Gehoord over tripjes en activiteiten komende periode en wat praktische tips. Met die 5 meiden een whatsapp-groep gemaakt en houden elkaar op de hoogte en gaan samen dingen doen tot de studie begint.

Vanuit Nederland had ik via via een adresje in de stad bij de familie Cocu, een fanatieke roeifamilie. Ik was uitgenodigd om een hapje te komen eten en ik mocht wat warme kleding lenen, wonen in Port Melbourne. Je moet hier reizen met een myki, beetje hetzelfde idee als de OV-chipkaart bij ons. Na een trein, een tram en met wat zoeken, twee uur over gedaan, werd ik warm ontvangen. Stond een heerlijke maaltijd klaar en heb leuke verhalen gehoord over de stad, was ook een andere studente uit Delft. Ik heb van Heleen heel veel spullen kunnen lenen zoals handdoeken, twee spijkerbroeken, schilderij om m'n kamer wat op te fleuren, thermo's en andere sportkleding, drie héle warme truien, skisokken, winterjas, handschoenen, sjaal, muts en noem maar op. Heel erg prettig en een gezellige avond gehad, ben thuisgebracht en heb er ook een oppasadresje bij.

Thuis, jaja ik noem het zelfs thuis, ben ik maar het beste van m'n hok gaan maken. Heb wat meubels verplaatst, kast ingericht, alles opgeruimd en schilderij opgehangen. Begint al meer mijn eigen plekje te worden nu. Ga snel op zoek naar een fiets, een simkaart, nieuwe bankpasjes, hardloopschoenen en boodschappen. Hoef pas volgende week naar school dus wat tijd om de stad te verkennen.

  • 08 Juli 2015 - 15:46

    Pappa:

    Nou welkom thuis dan maar he . Fijn dat je alweer gelijk wat mensen hebt leren kennen. Nu nog lekker weekje Melbourne en dan aan de slag he .
    Ik kijk uit naar de volgende verhalen

  • 08 Juli 2015 - 16:09

    Oma:

    Weer een bijzondere periode aangebroken,fijn dat je goed op de plaats van bestemming aangekomen bent,hopelijk komt het pakket van je moeder snel aan met dikke jas enz.
    Fijn dat je dat adres hebt van de familie Cocu,heb je toch al eerder contact mee gehad?
    Nog een weekje om rond te kijken en dan serieus aan de studie beginnen. Veel succes lieverd,ik mail wel weer. Dikke pakkerd Omi.

  • 08 Juli 2015 - 17:59

    Melanie :

    Jeetje Wies, dit is weer een totaal ander verhaal. Bijna vergeten dat je het hiervoor doet, haha... Er moet wat gebeuren(-; Vakantie is bijna over. Succes en geniet ervan.

  • 08 Juli 2015 - 18:24

    Jokelien:

    He Wies, nou dit is dan wel weer een wereld van verschil zeg -1 dat is wennen.
    Geniet van je weekje vrij. En dan aan de slag.succes he.
    Groetjes Har en Jook


  • 08 Juli 2015 - 18:56

    Saski:

    Wat een verschil; kom je zomaar van hoog zomer midden in de winter terecht! Maar meteen weer een goede start gemaakt, zie. Leuk, enjoy Melbourne!

  • 08 Juli 2015 - 21:33

    Daphne:

    Oh oh Wies, jij maakt wat mee! Ik hoop dat je niet ziek bent geworden van de kou! Supergoed dat je zo snel contacten maakt. Geniet en ik kijk uit naar je volgende avonturen! Liefs, Daphne

  • 08 Juli 2015 - 22:15

    Frits En Miranda:

    jeetje Wies, wat een mooie, gave en soms minder leuke .... , avonturen maak je mee zeg
    grote mate van zelfstandigheid bespeuren wij, daar kunnen we nog wat van leren zeg maar ;-)
    Nu wennen aan ur new home en de lage temperaturen maar dat gaat vast goedkomen
    Ik begreep dat je moeder schaatsen heeft gestuurd, maar is wel wat overdreven hoor hahaha

    Nou, nu Lisanne nog jouw kant op zien te krijgen als de organisaties mee willen werken maar daar hebben we al een aantal lijntjes voor uitgezet. Hopenlijk komt ook datr goed.

    Veel succes in deze nieuwe fase en we kijken uit naar je nieuwe verslag.

    Groetjes,

    Miranda en Frits




  • 08 Juli 2015 - 22:47

    Marti En Jos:

    Wies, fijn dat je je "thuis" hebt gevonden. Veel succes met de studie volgende week ... enne die taxi-chauffeur niet terugbellen hoor! Gr. Marti en Jos.

  • 09 Juli 2015 - 12:50

    Annelise:

    He schat! Fijn om uitgebreid te lezen hoe je bent aangekomen, had het natuurlijk al een beetje gehoord maar een uitgebreid verhaal is altijd leuker :-) die taxi chaffeur dacht natuurlijk kassa bij jou, maar het lijkt me dat je daar niet mee wilt ''chillen of feesten'' hahaha. Nou ik ben heel benieuwd hoe Melbourne je zal bevallen, zet je er binnenkort ook wat foto's op? Luffff xxx

  • 10 Juli 2015 - 09:46

    Fleur:

    Wat toppertje ben jij hè!

  • 15 Juli 2015 - 21:15

    Roelie En Albert:

    Hallo Wies.

    Mooie verhalen van wat je hebt meegemaakt.
    Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen in Melbourne.
    Heel veel succes met je studie en heel veel plezier.
    Groetjes van uit het altijd gezellige Drachten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 18516

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: