Laatste weken zijn aangebroken! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Laatste weken zijn aangebroken! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Laatste weken zijn aangebroken!

Blijf op de hoogte en volg Wies

06 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Maidstone

Ennnn, de eerste week van September is weer voorbij. Scholen zijn begonnen, studie is weer gestart, iedereen aan het werk en mijn zomervakantie begint over 5 weken.

Deze week weer rustiger weekje gehad maar wel veel gedaan. Maandag weer begonnen met college en werken en daarna tijdje in de bibliotheek gezeten. Aangezien het einde van dit semester in zicht is, moet er nu wat harder gewerkt worden.

Dinsdag was mijn college Public Speaking weer waar ik mijn cijfers van vorige weken heb teruggekregen. Je kunt vijf punten in totaal halen en ik heb tot nu toe een (3/5), (3/5), (3/5) en een (4/5) gehaald. Drie 6en en een 8 dus. Speech is deze week ook weer goed gegaan, het wordt steeds makkelijker om in het Engels te praten. Dit was ook de eerste dag dat het warm was in Melbourne voor mij. Ik heb huiswerk gemaakt in de zon met alleen een tanktop, zo warm was het. Weer assignments ingeleverd, boodschappen gedaan, was gedraaid en nog meer van die ik-kan-mezelf-prima-redden-alleen dingen. De afwas in de badkuip gedaan aangezien het naar de keuken toch 45 seconden lopen is en soep uit de pan gegeten aangezien dat weer afwas scheelt.

Woensdag een ander assignment teruggekregen en een (15,5/20) gehaald, iets meer dan een 7,5 dus. Ook helemaal tevreden. Weer bibliotheek-sessies en met de bus naar huis. Ik vond het wel weer tijd worden voor een normale maaltijd dus ik heb voor de meiden pasta carbonara gekookt, was goed gelukt en we hebben besloten vaker samen te koken. Zolang we de boodschappen delen vallen de prijzen ook prima mee. Ik heb geloof ik nog nooit beschreven wat voor dieren er hier in de village leven; possums. Soort grote ratten die mij toch elke avond weer een aardig schrikmoment geven. Is de moeite waard om te googlen en dan te bedenken dat ik banger voor hen ben dan zij voor mij.

Donderdag weer gewerkt. Mijn baas is echt een ***. Voor de gooische vrouwen-fans onder ons, ik noem haar Tippi-Wan en dat is niet zonder redden. Gemeen, niet vriendelijk meer en niet eerlijk. Gelukkig nog maar 5 weekjes te gaan. Terug van college heb ik weer een pakketje gekregen van mijn ouders. M'n leren jasje had ik om gevraagd omdat de winterjas niet altijd nodig is, wat lekkere dingetjes en een lief kaartje. Ook zat er een verrassing bij van mijn tweede familie, de familie Landman. Hier pas ik al ongeveern 6 jaar op en ze hebben een memory-game gemaakt met foto's van leuke momenten samen. Heel origineel en ben ik ontzettend blij mee. 's Avonds zijn we gaan stappen met eerst wat drankjes bij iemand thuis die midden in het centrum woont. We zijn naar een club gegaan waar ze waarschijnlijk gesponsord worden door rookmachines. Je kon letterlijk geen hand voor ogen zien, slechte muziek en vreemde mensen. Er was geen garderobe dus hadden onze jassen neergelegd op een, blijkbaar niet zo'n, veilige plek en mijn jas is dus gesloten. Ja, degene die ik diezelfde dag opgestuurd had gekregen uit Nederland. Beetje grote teleurstelling maar gelukkig heb ik een moeder die heel positief denkt en die heeft me opgebeurd 'want het is toch maar een jas'. Verder was het wel heel gezellig met de meiden dus een leuke avond.

Vrijdagavond hadden we een meidenavondje op de planning staan. Caroline, een vriendinnetje van Katie en mij, kwam logeren in de village. We hebben onze twee matrassen op de grond gelegd als een groot bed, hadden pizza, gezichtmaskertjes, popcorn en films gekeken. Hebben de wijn gedronken die Sander had opgestuurd, was een goed moment voor. Heerlijk avondje en vooral lekker relaxed.

Zaterdag overdag niet zoveel uitgespookt en zijn naar de supermarkt gelopen omdat het zulk lekker weer was, normaal doen we dat met de bus. Hebben drankjes gehaald, wat mensen uitgenodigd en hebben beerpong-avondje gehad. Al met al dus niet zoveel bijzonders maar wel fijne avond gehad.

Vandaag is het zondag en ik zit al een aantal uur in de computerruimte. Is een ruimte in de village waar veel computers staan en waar je gebruik van kunt maken. Voor mij ideaal aangezien ik geen laptop bij me heb. Hier kun je ook gratis printen. Deze week heb ik twee presentaties en twee andere deadlines dus moest ook wel wat gebeuren.Voor aanstaande dinsdag mochten we een speech schrijven met een onderwerp naar keuze. Ik heb hem geschreven over 'Black Pete', waarom er zoveel ophef is in Nederland hierover. Ook een uitleg van het Sinterklaas-feest uberhaupt aangezien waarschijnlijk niemand een idee heeft wat dit inhoudt.

Komende weken worden dus niet zo spannend, gaan wel leuke dingen doen en staan dingen op de planning maar vooral even op de tandjes bijten. Daarna mag ik 3 maanden genieten en niks doen dus met dat vooruitzicht is het prima te doen.

Hoop dat daar alles goed gaat, jullie niet verdronken zijn van alle regen afgelopen week en dat het een mooi jaar mag worden!

  • 06 September 2015 - 13:53

    Pappa:

    Klinkt allemaal erg ontspannen en erg gezellig. Ook je studie gaat wel aardig he , en schiet ook lekker op. Jammer van dat jasje maar ja, inderdaad maar een jasje en het wordt nu warmer bij jou he en dan ga je ook nog noordelijker waar het weer warmer is. Wij weekendje met de caravan weggeweest, ook leuk ! Nou heerlijke scheet van pappa, tot mails maar weer !

  • 06 September 2015 - 13:54

    Pappa:

    Klinkt allemaal erg ontspannen en erg gezellig. Ook je studie gaat wel aardig he , en schiet ook lekker op. Jammer van dat jasje maar ja, inderdaad maar een jasje en het wordt nu warmer bij jou he en dan ga je ook nog noordelijker waar het weer warmer is. Wij weekendje met de caravan weggeweest, ook leuk ! Nou heerlijke scheet van pappa, tot mails maar weer !

  • 06 September 2015 - 15:50

    Bibi:

    hee zusje,

    vanmiddag (voor mij) lekker met je zitten facetime, lekker gekke bekken en lekker lachen samen. je zei zelf ook al dat de tijd zo snel gaat. voor je het weet ben je weer in dit kikkerlandje. was fijn je weer even gezien en gesproken te hebben en dan nu weer een leuk verhaal te lezen. we hadden het er net al over maar als je weer terug bent gaan we veel meer leuke dingen doen. we maakte zo vaak kleine ruzies over de meest stomme en onbenulligste dingen en nu je dan zo ver weg zit beseffen we allebei wel dat we toch wel een leuke zus(je) hebben. Als je weer hier bent gaan we dan ook meer zussen tijd inplannen en meer leuke gezellige dingen doen samen!!

    Lieverd tijd gaat snel maar geniet elke dag daar van wat je ziet, doet en leert.

    Ik hou van je lief zusje

  • 06 September 2015 - 16:04

    Oma:

    Hoi lieverd,leuk om weer te lezen hoe het er daar allemaal aan toe gaat,jammer dat je jasje gestolen is,mama zal wel zeggen,weer een leermomentje,zo zijn er al diverse geweest en zullen er nog vele volgen voor je zo oud bent als ik zullen we maar denken.
    Geniet nog lekker en haal alles wat je moet halen op school en dan zijn die drie maanden nog leuker. Liefs. Omi.

  • 07 September 2015 - 10:30

    Mama:

    Zoooooooooooooooooo ongelooflijk trots op je Lieverd! En dat je ook zo'n geode cijfers haalt! Nog een paar weekjes buffelen en dan begint jouw zomervakantie! Dikke pakkerd van je moedertje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 18502

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: