Roadtrip naar de Grampians! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Roadtrip naar de Grampians! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Roadtrip naar de Grampians!

Blijf op de hoogte en volg Wies

13 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Maidstone

Weer een fijne week met werken, veel deadlines gehad en druk geweest. Zijn veel leukere dingen om over te schrijven zoals mijn nieuwe neefje Aaron! Gaan volgende week skypen maar heb hier met wat vrienden beschuit met muisjes gegeten die mijn moeder had opgestuurd, was ik er toch een beetje bij! Dinsdag ook weer eens hardlopen, dit keer 6km: we moeten ergens beginnen, ga volgende week ook weer meer lopen.

Voor dit weekend hadden we met de meiden (Sina, Wiebke, Nora, Katie, Mareike en ik) een roadtrip op de planning staan. Een auto gehuurd bij een verhuurbedrijf paar kilometer verderop. Aangezien niemand van ons college had op vrijdag konden we al vroeg weg, stonden om 08:00 al in de startblokken. Taxi genomen, daar aangekomen wat papieren ingevuld, rijbewijzen laten zien en kregen een mooie bak mee. Een 8-persoonsbusje met ruime stoelen, radio en navigatie. Heel veel meer hadden we niet nodig :)
Onderweg eerst even gestopt voor wat snacks en een lunch en daarna kon de trip naar de Grampians beginnen. Hadden afgesproken allemaal om de beurt te rijden en ik was als tweede; riemen vast en gaaaan! Dit was wel een beetje een extra uitdaging: voor het eerst in zo'n grote auto rijden, weer rijden na 3 maanden niet en dan ook nog aan de andere kant van de weg! Vooral dat laatste was nogal een uitdaging, had na 10 meter al een rotonde te pakken met drie rijbanen maar al met al: overleefd! Onderweg had ik voor het eerst écht een besef dat ik in Australië zat: strakblauwe hemel, zonnetje (zelfs 22 graden), hele mooie landschappen met veel bomen en bloemen en uiteraard de bordjes met pas op voor Kangaroos en Kaola's. Muziekje aan, 6 hele blije meiden, ramen open en genieten!
Naar de Grampians was ongeveer 350 kilometer en hebben er met stoppen, omrijden en navigeren ongeveer 5 uurtjes over gedaan. De eerste paar Kangaroo-borden wilde we graag foto's van en waren helemaal hysterisch als we er eentje zagen maar later bleek dat ze echt óveral te vinden zijn. Onderweg een paar Kangaroos zien hoppen over de weg en paar in het wild: uiteraard gestopt om foto's te maken.
Uiteraard aangekomen in Halls Gap, dit is het kleine dorpje gelegen aan het natuurpark Grampians. Hier was een grasveld met wel 30 Kangaroos inclusief mini's in de buidel. Kleine tip: kom niet te dichtbij want dan gaan ze grommen en kunnen ze je trappen, ik had deze kick kunnen ontwijken maar ze waren ineens niet zo knuffelbaar meer.
Vervolgens wat goede tips gehad bij toeristen-gebouwtje en doorgereden naar 'Wonderland Carpark' en daar de eerste hike gedaan. Dit was door de bossen en veel berg op, berg af; in totaal twee uurtjes gelopen. Onderweg elkaar Duitse, Amerikaanse en Nederlandse liedjes geleerd, naamspelletjes gedaan, verhalen gedeeld en grappen verteld.
Vervolgens onze bolide weer in en doorgegaan naar de 'balconies'. Een van de bekende uitkijkpunten hier en we konden de zon onder zien gaan, echt heel mooi uitzicht. Allemaal uitgeput weer de auto in terug naar Halls Gap, hier in een klein restaurantje wat gegeten.
Wij hadden van tevoren bedacht dat we geen camping of hostel nodig hadden, slapen in de auto kon prima! Scheelt geld, auto is toch voor 8 personen en iedereen was het hier wel mee eens. Uiteindelijk bleek dat er niet zoveel parkeerplekken waren waar je gratis kon overnachten dus toch maar naar de camping gegaan. Iedereen had een stoel maar een nacht in de auto is toch niet helemaal comfortabel. Iedereen was elk uur wakker, je hoort de stoelen direct kraken als iemand gaat verzitten en natuurlijk dingen als slapende voeten, armen en kramp.
Volgende ochtend vroeg wakker en het idee dat dit maar voor een nachtje was hielp veel. Zijn naar de McKenzie Falls gegaan, mooi gebied met een grote waterval en mooie wandelroutes. Vooral veel trappen en goede workout maar mooie dingen gezien.
Vervolgens doorgegaan naar de Boroka Lookout, veel te zien en vooral mooi aangezien het écht prachtig weer was! Vandaag was het 24 graden(!!!), weer strakblauwe hemel en in hemdjes rondgelopen. Nog een andere mooie wandeling gemaakt en moesten ons alweer klaar maken voor de terugreis. Uiteraard zoals dat bij een echte roadtrip hoort McDonald's gegeten en teruggereden. Ik zal volgende week ook wel wat foto's op Facebook zetten om een beetje een beeld erbij te krijgen. Al met al: topweekend!

Daarna ben ik meteen doorgegaan naar het station in Footscray, daar stond Martha op mij te wachten. Een meisje die ik ken van mijn roei en hockey-vereniging die in Sydney studeert voor een half jaar en mij nu komt opzoeken. Ze zal er zijn tot dinsdag zijn dus we gaan de highlights bezoeken en haar ook verliefd op deze stad laten worden!

Nu snel slapen want ik ben echt op van de trip. Zal snel weer een update geven!

  • 12 September 2015 - 16:58

    Pappa:

    zo dat klinkt goed allemaal, wel gezellig met die meiden he ? en dan ook nog een mooi weertje erbij , super ! moet inderdaad erg gek geweest zijn om links te rijden, went het wel snel ?
    nou, rust lekker uit , moet je maandag weer naar school ?
    groetjes,
    Pappa

  • 12 September 2015 - 17:02

    Mama:

    Gezellig hoor Wies met de meiden zo even twee dagen op stap! Zal niet heel relaxed geslapen hebben! Maar je spaart er weer geld mee uit! Heb je de Zeeuwse trekjes van huis overgebracht op die meiden :-) Ik realiseer me net, dat je 3 maanden geleden in Bangkok aankwam! Wat gaat het snel lieverd! Bij jou wordt het lekkerder weer, hier wordt het steeds minder. Het zou vandaag regenen, wat gelukkig niet het geval is geweest, vooral voor het Strandwalfestival! Maar of we het zonnetje nog gaan zien...??? Nog een paar weekjes op school en dan begint de echte zomervakantie! Heerlijk.. liefs van je moedertje!

  • 12 September 2015 - 17:48

    Sander:

    Leuk stukje Wies!,
    Paar weekjes nog even bikkelen en dan zit het er qua studie alweer op. Nu nog even lekker genieten met al je nieuwe vriendinnen en dan op naar het volgende avontuur! Geniet er nog maar even lekker van meisje!
    Groeten van iedereen hier!

  • 12 September 2015 - 20:25

    Oma:

    Lief Wieseke.
    Wat gezellig om je verhaal weer te lezen,wat leuk dat je leuke trips maakt met vriendinnen,wat een kostbare herinnering zal dat weer zijn.
    Was ook fijn het Skypen van de week,heb er erg van genoten,je was weer even heel dichtbij.
    Geniet nog maar lekker,de tijd vliegt,ook nog veel plezier met je Nederlandse vriendin die nu bij jou aan het logeren is. Veel liefs en een dikke knuffel

  • 13 September 2015 - 10:57

    Bibi:

    Hee zusje,

    Wat leuk om je verhaal weer te lezen. Je foto's die er al had gestuurd zagen er ook geweldig uit. Wat fijn dat je nu wat lekkerder weer hebt. Bij jou komt de zomer er aan. Zo leuk dat je daar die groep meiden hebt om zulke leuke dingen mee te doen. Naar leven heb je ook wel. Nog een paar weken en dan is school al voorbij voor je en heb je lekker zomervakantie.

    Lieverd geniet elke dag, de tijd gaat namelijk veel te snel. Veel plezier met je vriendin daar en zoals je al zei maak der ook verliefd op de stad daar.

    Dikke kus

  • 14 September 2015 - 08:55

    Petra:

    Heee Zimo! Wat een geweldige mooie momenten maak je mee!
    Gelukkig kan je het zo goed vinden met die meiden en maak je
    te gekke dingen mee. Het doet me goed dat ik je zo gelukkig op
    de foto's voorbij zie komen. Nu school bij mij weer begonnen is
    begin ik je ook steeds meer te missen.. Waar is nou mijn gekke
    vriendin die mij elke dag weer opvrolijkt? Het idee dat je over
    123 dagen weer in Nederland bent doet me goed

  • 14 September 2015 - 11:08

    Gijs:

    Wiesje,
    Wat schrijf je toch weer leuk, kan mij redelijk inbeelden hoe je tripje er aan toe is gegaan. Goed om te horen dat je leuke mensen om je heen hebt waar je het goed mee kan vinden.

    Succes met je laatste dingen afronden op school, daarna staan de echte genietmomenten voor de deur.

    Ik mis je hier wel hoor!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 18494

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: