Wat een week! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Wat een week! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Wat een week!

Blijf op de hoogte en volg Wies

20 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Maidstone

Afgelopen week was mij weer een weekje. Zondag was Martha hier, was 26!!! graden dus een perfecte dag voor het strand. Het bekendste strand hier in de buurt is St. Kilda, heel mooi strand en zijn zelfs de zee eventjes in geweest, ik heb wel eens warmere nieuwjaarsduiken gehad! Een huisgenootje van een vriendinnetje wilde ook gaan en had een auto dus zijn met z'n allen met de auto gegaan. De zon onder gezien gaan en 's avonds hier in de village met wat mensen pizza gegeten en kaartspelletjes gedaan.

Maandag moest ik gewoon naar college en werken dus Martha is de stad ingegaan. Werken was weer eens drama. Ik vond werk al een tijdje niet meer leuk aangezien maar baas heel onredelijk is en gemeen tegen mij doet. Ze reageert kortaf, komt haar beloftes niet na, snauwt tegen mij en ik heb in 8 weken nog geen enkel compliment gehoord. Ik verwacht zeker niet elke dag overladen te worden met complimenten maar deze vrouw haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik had gevraagd of ik een gesprek met haar kom hebben na werktijd, ik had uitgelegd waarom ik geen plezier in het werk heb en volgens lag dit vooral aan mijn persoonlijkheid. De andere meiden hun persoonlijkheid is gewoon beter dus die behandeld ze anders, ik had haar tijdens dat ik ziek was heel erg in de problemen gebracht (alsof ik hier zelf voor gekozen had) en ik stel veel te veel domme vragen. Deze 'domme' vragen stelde ik naar mijn idee alleen maar om het werk beter te doen maar goed dat zag zij anders. Ik zou hier m'n hele blog nog over kunnen typen maar er zijn veel leukere dingen om over te typen. Kortom: ik heb ontslag genomen en ik kom nooit meer terug! :)
Hierna zijn Martha, Katie, Caroline en ik naar de stad toegegaan voor wat drankjes, hapje gegeten en ze hebben mij weer opgevrolijkt! 'That's what friends are for!'

Dinsdag was het laatste dagje voor Martha dus na college zijn we samen naar de Queen Victoria Market gegaan. Hier was ik in mijn eerste week Melbourne als geweest maar nu erg leuk hier weer terug te zijn en het aan Martha te laten zien. Haar 's avonds op de trein gezet, was jammer dat ze weer terug naar Sydney moest. Is echt ontzettend leuk samen geweest en ze heeft een theepot (die was zaterdag kapot gevallen) gekocht en gedecoreerd met lieve tekstjes als bedankje.

Na het college van woensdag had ik al weekend dus tijd om te relaxen en aan opdrachten te werken. Donderdag ben ik even naar winkelcentrum geweest en naar de autodealer, potentiële auto's bekeken maar het was het toch allemaal net niet. 'S Avonds hadden wij kaartjes gekocht voor een 'glowpaint party' ergens in de stad. Georganiseerd door wat andere internationale studenten en de opbrengst ging naar WWF, dit houdt in dat iedereen wit draagt en er met verf wordt gegooid. Wij hadden witte shirts gekocht en die een beetje verknipt zodat het leuke shirtjes werden. Het feestje zelf was uiteindelijk heel erg rustig maar met de mensen die er waren was het gezellig. Waren aan het einde van de avond wel van top tot teen gekleurd met fluoriserende verf!

Vrijdag zijn Katie en ik naar een autodealer gegaan 1,5 uur verderop. Op de site stonden heel veel auto's maar toen we daar uiteindelijk waren viel het toch tegen, niet echt toppertjes dus weer helaas geen auto gevonden. Daarna naar de stad gegaan voor een 'catch up party' van de universiteit. Dit was een borrel in een bar voor alle internationale studenten wat gefinanceerd werd door de universiteit, lees: gratis bier. Hierdoor was iedereen rond 6 uur al padje af, zijn naar een huisfeestje van een paar vrienden gegaan en verder een topavond gehad.

Zaterdag beetje uitgerust en hard aan m'n opdrachten gewerkt, tussendoor naar auto's gezocht en wel een mooie gevonden. Dit was een uurtje bij mij vandaan dus in overleg met Sander een afspraak gemaakt voor zondag. Zondag ben ik met Zico, de andere Nederlander hier, langsgegaan voor een proefritje bij de autodealer. Het is een Nissan Pathfinder, niet dat dat mij dat ook maar iets zegt, maar ik vond het een mooie. Ik heb een proefritje gemaakt, het heeft 4 wielen, de ramen kunnen open en het heeft een achterbank. Met deze kennis van auto's was het voor mij niet heel moeilijk een auto te vinden, gelukkig heeft Sander hier meer verstand van en heeft vanuit Nederland geholpen. Het fijne aan deze auto is dat het 12 maanden garantie heeft (mijn hele trip dus) en ik hem weer terug kan verkopen aan hem als ik weer terug kom in januari. Dit is hem dus geworden: Ik heb een voorschot betaald, betaal volgend weekend de rest en ik kan hem dan meteen meenemen! Hij heeft ook al een naam, Jack! Bij deze hebben Sander en ik hebben dus onze eerste auto gekocht! :-)

Komende week heb ik nog college, vervolgens een week vakantie, nog een week college en dan ga ik Melbourne al verlaten. Nu moeten dus echt de tandjes op elkaar worden gezet, opzich een voordeel dat ik niet ga reizen in de week vakantie zodat ik even goed kan beunen. Daarna genieten geblazen met Jack en al m'n vrienden. Wat een week weer, vloog voorbij en weer veel dingen gedaan. Voor ik het weet zit ik weer in Nederland!

  • 20 September 2015 - 15:42

    Saskia:

    Goed van je Wies, dat je ontslag hebt genomen! Er zijn vast genoeg plekken waar je wel wordt gewaardeerd om wie je bent en wat je doet. Ook stoer dat je een auto hebt gekocht. Ik zie je al helemaal gaan, met je Nissan Pathfinder. Enjoy!

  • 20 September 2015 - 20:17

    Bibi:

    Hee lief zusje,

    Leuk weer wat van je te lezen. Wat een stomme vrouw dat ze zo doet tegen je... die is niet goed hoor door te zeggen dat het aan je persoonlijkheid ligt. Ik vind je namelijk top!! met een heerlijke persoonlijkheid en je bent een superwijf!!! goed dat je weg gegaan bent. gelukkig heb je lieve mensen om je heen die wel complimentjes geven. Ik ben namelijk ook super trots op je. zo knap hoe je het allemaal doet en regelt. Ga zo door!!

    succes de laatste weken en geniet er ook van. Tijd gaat erg snel.

    Lieve schat ik hou van je

    dikke kus van je zus

  • 20 September 2015 - 20:28

    Mama:

    Hi lief meisje van ons! Wat een stoere auto zeg, we zien je al gaan! GEWELDIG! Heftig weekje achter de rug lieverd. Goed dat je klaar bent met die mevrouw.. hier kom je niet uit, als er een makkelijk in de omgang is, ben jij het wel, straks ga je nog aan je zelf twijfelen! Vanmiddag bij AV40 tijdje naar de 14kamp van Reinet gekeken en met haar moeder gesproken. Zij vond het ook een stoer avontuur van je en ik moest de hartelijke groeten doen. Jij nog maar drie weekjes en dan zomervakantie.. heerlijk voor je! Nu nog even buffelen met de opdrachten en dan genieten van de verdiende vakantie! Gek hoor, hier wordt het steeds natter/killer en bij jou zie ik de temperatuur met de dag oplopen! Dag lieverd, mama

  • 20 September 2015 - 21:12

    Oma:

    Hoi lieverd,wat een verhaal weer,groot gelijk dat je gestopt bent met dat werk hoe durft ze zo te spreken over jou,als er toch een met mensen om kan gaan ben jij het.
    Wat een geweldige slee hebben jullie tot jullie beschikking tijdens de rondreis, goed hoor, nog een paar weken en dan begint het volgende avontuur en weer een paar weken erna het laatste avontuur,wat heel belangrijk is.
    Lieverd,succes met je presentaties,een dikke pakkerd Oma.

  • 21 September 2015 - 08:07

    Cynthia:

    Wiesje!

    Wat onwijs stoer dat je je eigen auto gekocht hebt! Hier zal je hele leuke herinneringen aan hebben:).
    En wat fijn dat je leuke en lieve vriendinnen hebt daar down under die je steunen na je ontslag. Helemaal gelijk heb je hoor dat je daar weg bent, ze klinkt echt als een verschikkelijk mens.
    Succes nog met je laatste weekjes!
    Dikke kus Cynthia

  • 27 September 2015 - 17:21

    Pappa:

    Hoi lieverd, we zitten nu met oma aan de borrel voor de zondagmiddag en hebben we het over jou en je blogs maar nu blijkt ineens dat ik nog niet dat ik op jouw blog had gereageerd, foei papa ! Maar wel weer een leuke hoor, alhoewel , niet echt leuk met je werk hoor, wel heel goed dat je gewoon weg bent gegaan. Je nieuwe blog maak je zeker pas als je je autootje hebt, spannend hoor ! Nou doei !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 18500

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: