William ingeruild voor Jack! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu William ingeruild voor Jack! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

William ingeruild voor Jack!

Blijf op de hoogte en volg Wies

30 September 2015 | Australië, Melbourne

Het is weer tijd voor een nieuwe opdate!
Vorige week was uiteraard weer met wat colleges, presentaties, dingen afronden, bibliotheeksessies, afspreken met groepsgenoten voor groepsopdrachten en proberen wat voor te werken voor de komende deadlines.

Ook was het de week dat iedereen vertrokken is uit Melbourne voor de mid-semester break. Woensdag is Katie al vertrokken, is dus heel erg stil in huis. Wij wonen natuurlijk maar met z’n tween in dit huis en zijn vrijwel altijd samen dus dat is wel akelig stil. Gelukkig houden we elkaar op de hoogte van alle avonturen en kunnen we elkaar weer goed bijkletsen als ze terug komt. De rest van de meiden zijn ook allemaal op vakantie en ik denk dat alle Australiers uit de village naar huis zijn. Is echt heel weinig te beleven maar ik vermaak mezelf gelukkig ook wel.

De eerste paar dagen was het niet echt lekker weer dus toen vooral filmpjes gekeken op bed, opdrachten gemaakt, geskypt en uitgerust. Later in de week toen de zon wat doorkwam m‘n matrasje buiten gelegd en wat zonnestralen meegepakt. Zondag heb ik afscheid genomen van William, mijn eigen lieve vechtersvis! Ik had gevraagd of ik hem terug kon brengen naar de winkel en dat kon gelukkig. Ik heb het nu al gedaan zodat ik genoeg tijd had het verdriet te kunnen verwerken, deze stilte een plekje te kunnen geven en te wennen aan de lege vissenkom. Just kidding, hij stonk een beetje en ik had nu toch tijd 

Maandag een dagje naar de bibliotheek geweest om met twee Australische meisjes aan een groepsopdracht te werken, was toch niet echt lekker weer en hebben hard zitten werken. Daarna ben ik naar Newport gegaan om Jack op te halen, onze nieuwe auto! Ik was stiekem een beetje zenuwachtig om zo aan de andere kant van de weg te rijden in m’n eentje in zo’n grote bak en had ook nog geen navigatie maar het is allemaal goedgekomen. Om geen navigatie te hebben in een onbekend land was toch niet helemaal ideaal dus op Gumtree (de marktplaats voor Australie) een TomTom gevonden en die 30km verderop gaan ophalen. Heel stoer nu echt rond te rijden en het went heel erg snel.

Op de terugweg was het al donker en zag ik kleine rookwolkjes uit de motorkap komen. Ik had geen idee of dit hoorde of niet maar toen het echt flinke rookwolken werden en ik daardoor vrijwel niks meer kon zien toch maar even bij een benzinestation gestopt, kwamen gelijk wat mensen op mij afrennen. Hier zat gelukkig ook een automonteur bij en die zei dat er iets heel erg versleten was en ik meer verder kon rijden. Ik vertelde dat het nog maar 5 minuten naar huis was dus hij heeft wat dingen aangedraaid en ik kon wel weer verder mits ik elke minuut even stopte en de auto 10 minuten liet afkoelen. Zo gezegd zo gedaan maar dit werkte niet helemaal, na 200 meter begonnen alle lampjes te knipperen, begon de auto te schudden en stond ik stil. Ook hier kwamen er direct mensen naar mij toe aangezien het het aardig indrukwekkend uit zag dat er hele rookwolken uit die kap kwamen. Hier zat een Amerikaanse vrouw bij met verstand van auto’s en heeft uitgelegd dat ik naar huis kan rijden maar direct moet stoppen zodra een of ander metertje in de auto te hoog opliep. Om het verhaal maar een beetje kort af te ronden: ben hierna nog 5 keer gestopt, gewacht en laten afkoelen en HALLELUJAH veilig thuis gekomen. Dat veilig was maar een gelukje aangezien ik door die hele toestand vergeten de laatste 5 km m’n lichten aan te zetten. Oeps…. Maar, we leven nog!
Ik heb thuis direct de autodealer gebeld en die voelde zich schuldig. Hij zei wel dat hij blij was dat het nu gebeurde en niet midden in Australie op een warme zomerdag. Vanmorgen is dus een grote wagen mijn lieve Jack komen ophalen en ze brengen hem vanavond of morgen weer veilig thuis. Gelukkig alles gratis, toch fijn dat ik hem bij een goede garage heb gekocht. Was even schrikken maar eind goed al goed!

De rest van de week wordt het WARM! In de zin van 28, 29, 30 en zelfs 33 graden! Eindelijk echt warm! Mijn vriendjes en vriendinnetjes komen ook bijna terug en ben goed op weg met de opdrachten. Laten we vooral genieten van het feit dat ik in Australie zit en de tijd van m’n leven heb!

  • 30 September 2015 - 06:47

    Mama:

    Wel raar hoor, dat wij William nooit in het echt hebben kunnen ontmoeten en dat hij je nu al weer verlaten heeft... Heel veel sterkte lieverd, je hebt fijne momenten met hem gehad, blijf dat vasthouden.
    Maar wat een start met Jack.. We hadden het heel erg met je te doen, toen je wapte... maar wat fijn, dat je hem bij een garage gekocht hebt en dat ze hem zijn komen halen! Laten we hopen dat dit het was en hij zich nu verder gedraagt! Zal wel stil zijn zonder de meiden maar jouw vakantie komt nog...nu lekker tijd voor afronding. Lieverd, fijn weer bij te zijn met je avonturen! liefs, mama

  • 30 September 2015 - 08:16

    Oma:

    Wat een verhaal lieverd over Jack,maar gelukkig is alles goed gekomen,weer een ervaring rijker en gezien dat er nog veel behulpzame mensen zijn in deze wereld.
    Wat zullen jullie straks een lol hebben in die bak als hij jullie overal veilig terug brengt.
    Zal voor jou blij zijn als alles weer terug is en je niet zo alleen bent in dat huis.
    Veel plezier met Jack,succes met je opdrachten en heel veel liefs en knuffels. Omi.

  • 30 September 2015 - 09:08

    Elise:

    Ohh Wies ik zie je al helemaal zitten in die auto. Haha! Snap dat het op dat moment niet grappig was natuurlijk. Hopelijk kan je veel kilometers maken, als die gemaakt is. Donderdag gaan we gezellig skypen

  • 02 Oktober 2015 - 18:10

    Pappa:

    hoi lieverd,
    wat een gedoe allemaal joh, we hadden zo met je te doen, gelukkig maar dat je een goede garage had. nou nog een paar daagjes en al je vriendinnetjes zijn er ook weer. groetjes, pappa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 18505

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: