Van Blue Mountains naad Byron Bay! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Van Blue Mountains naad Byron Bay! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Van Blue Mountains naad Byron Bay!

Blijf op de hoogte en volg Wies

11 November 2015 | Australië, Adelaide

Vrijdagavond zijn we naar de Blue Mountains gereden. Onderweg een mooie tent gekocht en verder wat spulletjes bij elkaar gezocht en klaar om te kamperen. De faciliteiten in Australië voor kamperen zijn echt goed. Hebben een gratis camping gevonden met toiletgebouw en een mooi beekje. Restjes gegeten van de wraps met bonen van vorige avond, klaverjas gespeeld en nog even van de prachtige sterrenhemel genoten. In de ochtend de tent uitgebrand, de vaat afgewassen in de rivier en klaargemaakt voor een mooie wandeling. Er waren verschillende routes dus we hebben een 3 uur durende wandeling gemaakt berg op en berg af. Wat betreft de dieren in het wild een geluksdagje. Na 100 meter hadden we al een hele dikke varaan (soort hagedis) van 1,5 meter lang gespot. Ook nog twee slangen, wallibies, papegaaien, bijen, paarden, koeien en vliegen!
Daarna het riviertje ingedoken en vertrokken om naar een viewpoint te gaan. Onderweg langs het dorp 'Blackheat' gereden waar blijkbaar het jaarlijkse dorpsfestival gaande was. Klimwand, doedelzakkenband, muziekbandjes en eetkraampjes. Aangezien dit vroeger een mijnenstad was waren er een paar wedstrijden gaande. Kolen scheppen, hout hakken en boren. Allemaal met grote sterkte mannen als deelnemers en biertjes en muziekjes langs de zijkant. Daarna naar het viewpoint maar door een plaatselijke mistwolk niks kunnen zien helaas. Vervolgens teruggereden, een pasta pesto gekookt, op weer een nieuwe gratis camping gestaan, en klaverjassen met biertjes in de tent.

Zondag opgestaan, pannenkoeken gebakken en naar het Three Sisters- viewpoint gereden om het toch nog te kunnen zien. Vervolgens naar de Wentworth watervallen gereden. Het plan was om alleen even naar een uitzichtpunt te gaan kijken maar het was zo mooi dat we elke keer weer een stukje verder liepen en uiteindelijk 2 uur lang berg op, berg af hebben gewandeld. Hele mooie omgeving met veel kleuren, bijzondere stenen en natuurlijk de waterval! Achteraf bleek dat we dus niet bij de parkeerplaats terechtkwamen dus hebben een lift gekregen naar onze eigen parkeerplaats van twee Australische meisjes.

Aangezien we al drie dagen zonder douche zaten en een wasje wilde draaien hebben we zondagavond op een betaalde camping gestaan.
De verdeling van afgelopen dagen was dat Bart-Jan en Wouter de tent doen en Lieske en ik koken. Deze houden we denk ik ook vast. Er stond pasta rood op het menu, allemaal een fijne douche gehad en uiteraard weer klaverjas gespeeld.

Maandagochtend een relax/sport ochtendje gehad, de was gedaan en iets later dan gepland vertrokken op weg naar Byron Bay. Dit is ongeveer 650 kilometer. Aangezien dit het stukje is waar we even doorheen moeten en er later veel leuke dingen achter elkaar komen hebben we een autodagje gehad. Momenteel luister ik al een maand lang naar de cd van Shania Twain, de enige die al bij de auto zat. Soms is de bereik van de radio heel slecht dus we moesten een manier vinden om aan andere muziek te komen. We hadden dus bedacht bij een benzinepomp aan mensen te vragen of ze een cd wilde ruilen. Uiteindelijk hebben we een mevrouw gevonden die thuis heel veel cd's had liggen, hebben op een parkeerplaats 25min verderop afgesproken en waren 30 nieuwe cd's rijker. Zijn niet allemaal ons favoriete genre maar zitten zeker wat goede hitjes bij. We hadden weer een gratis camping opgezocht iets onder Byron Bay en kwamen in het pikkedonker aan. We hadden een nieuw gaspitje gekocht maar die bleek toch niet helemaal te werken wat resulteerde in koude bonen in koude tomatensaus met rauwe aardappeltjes en koude worstjes.

De volgende ochtend zijn we naar Byron Bay gereden, dit was nog een uurtje. Byron Bay is een hippie-dorpje. Veel regenboogkleuren, peacetekens, echte hippies en relaxed sfeer. We hebben meteen een snorkeltocht geboekt, onze wetsuit, snorkels en flippers uitgezocht en de zee opgegaan. Met deze heldere zee konden we wel 10 meter diep kijken en echt veel kunnen zien. Vijf haaien van zelfs 1,5 meter, veel verschillende schildpadden, 2 pijlstaartroggen van 1,5 meter en nog heel veel grote en kleine visjes. Hele mooie dingen gezien, daarna lekker op het strand spelletjes gedaan, gezwommen, in de zon gelegen en meer van die dingen die je op zo'n mooi strand kunt doen.
'S avonds een camping in Byron Bay opgezocht, nieuw gasstelletje gekocht en hamburgers met sla gemaakt. Uiteraard weer de klaverjas gedaan om de dag mooi af te sluiten.

Vanmorgen waren Lieske en ik al vroeg wakker dus zijn naar het strand gaan hardlopen, daar gezwommen en via het strand teruggelopen. Daarna met z'n allen naar het strand gegaan. Bij een hostel twee surfboards gehuurd en een dagje op het strand doorgebracht. Surfen, zwemmen, snorkelen en zonnen. De mannen hebben zelfs nog onder een wrak doorgedoken. Er vloog een tijdje een helikopter boven het gebied waar wij zwommen met speedboten en een local vertelde ons dat er White Sharks van 4 meter gespot waren. Gisteren is er zelfs een surfer gebeten. Vandaag dus weer gespot maar gelukkig niet door ons. Ook terwijl wij onder een boom zaten een slang naar boven zien kruipen: het kan allemaal in Australië!

Momenteel in de auto richting Brisbane, onze volgende bestemming. We gaan iets ervoor stoppen bij een gratis camping om daar een nachtje te staan. Boodschappen al gedaan en de aftersun staat klaar, genieten!

• 11 November 2015 - 08:46

Bibi:

Je maakt ons wel erg jaloers hoor zusje! Wat ben jij aan het genieten zeg, heerlijk. Zie je eens wat anders dan die lelijke hond bij ons thuis.

Zo leuk om de echte Wies acties uit zo'n verhaal te halen, zoals de CD actie, geweldig!!

Ik kijk er echt weer naar uit om samen met mijn zusje te zijn. Je bent nu wel echt heel erg lang al weg...:(

Blijf genieten, maar ik denk dat het wel goedkomt. Ik kijk uit naar je volgende verhalen.

Liefs je zus xx

• 11 November 2015 - 10:26

Annelise:

Wat fijn om weer de laatste tijd meerdere verhalen te lezen!
    Ik gun het je zo dat je nog zoveel mooie dingen mee mag maken, maar ik zal wel weer heel blij zijn als je er weer bent!

heel veel liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 11 November 2015 - 12:39

Omi:

Hoi lieverd. Geniet elke dag nog meer van mijn thee en dan met zo!n verhaal erbij extra genieten.
    Wat heb jij al veel gezien in al die maanden en wat je nog allemaal gaat zien. Ben toch blij dat je nu met z,n vieren dit allemaal kan beleven,iets rustiger voor de achterban. Ik geniet zo van je verhalen en ze zijn zo heerlijk weergegeven. Geniet nog maar lekker,denk veel aan je. Liefs ook voor de anderen. Omi.

• 11 November 2015 - 15:29

Mama:

Dag lief Wiesje, wat een avonturen! En wat een mooie jaloersmakende foto's stuur je ons af en toe met de Whatsapp :-) Heerlijk. Wat is het leven zo mooi he! Geniet er lekker van.. de tijd gaat zo snel, voor je het weet sta je weer voor 30 schreeuwende kindertjes uit groep 6 :-) Hopelijk gaat het goed met je gezicht, want je stuurde net, dat je een surfboard op je kin had gekregen en even dizzy was..... Let goed op elkaar en leuk dat je kan klaverjassen! No worries mate!

• 11 November 2015 - 19:22

Pappa:

Hoi Wiesje ,
    Geweldig weer allemaal he , kijk uit voor die haaien he en het is ook wel lekker weer he ? Nou genieten maar weer he
    Groetjes en een heeeeeeeeele dikke kus
    Pappa

• 12 November 2015 - 21:20

Annelies:

Ook voor Lieske haar familie leuk om zo jullie avonturen te volgen, opa is vooralzeer verheugd met de verslagen en je leuke manier van vertellen :)

• 13 November 2015 - 09:15

Petra:

Oke dat je dus tussen al die enge beesten leeft vind ik dus niks! Het hoort natuurlijk bij Australië maar ik vind t doodeng