Cairns! - Reisverslag uit Corny Point, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Cairns! - Reisverslag uit Corny Point, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Cairns!

Blijf op de hoogte en volg Wies

01 December 2015 | Australië, Corny Point

Door alle mooie en leuke plannen afgelopen weken heb ik wel steeds steekwoorden opgeschreven maar had ik nu pas tijd om er iets moois van te maken, vandaar het late blog.

Op maandag zijn we wakker geworden op het onbewoonde eiland, heeft Lieske in recordtempo de tent opgeruimd en zijn weer opgehaald door ons bootje.
Weer aangekomen bij Airlee beach zijn we opgesplitst. Bart-Jan en Wouter gingen even de stad in en Lieske, Jack en ik gingen naar de garage. Hij maakte al een paar dagen een beetje een vreemd geluid dus er moest wel eventjes naar gekeken worden. Het bleek dat de motor aan een kant een beetje doorgezakt was dus dat heeft hij opgelost terwijl Lieske en ik koffietjes zaten te drinken in de macdonalds. Vervolgens onze vriend weer opgehaald en hem een goede wasbeurt gegeven en hij glimt weer als nooit tevoren. De komende dagen wilt hij ook geen Jack meer genoemd worden maar Jacques, dat is toch een beetje die arrogantie die toeneemt.

Na onze twee andere reisgenoten/vrienden/mede-reizigers/kanjers/boys weer opgehaald te hebben gehaald zijn we doorgereden naar Cape Hillsborough. Dit is een camping aan het strand waar een permit voor nodig was. Dit staat bekend om de Kangaroos op het strand bij zonsopgang. 'S avonds gekookt en geklaverjast in de tent. Dit was vanwege de belachelijke hoeveelheid muggen, ondanks de muggenspray toch helemaal lekgeprikt.
Dinsdag stond om 4.30 de wekker om naar het strand te gaan voor de Kangaroos. Ik denk dat we zeker 500 muggen hebben gespot en 0 Kangaroos op het strand, wel een paar in het bos.
Aangezien we toch wakker waren en weer een autodagje op de planning hadden staan zijn we vroeg vertrokken. De eindbestemming was Port Douglas en dat was nog heel wat kilometers omhoog. Onderweg hebben we ook nog een liftster meegenomen voor 500km, een meisje uit Nieuw-Zeeland.

Aangekomen in Port Douglas heeft Lieske een luxe maaltijd voorbereid en hebben we nog geklaverjast. Bij deze camping zat ook een zwembad dus Bart-Jan en ik zijn even gaan zwemmen en hebben ondervonden dat als je met je blote billen van een kinderglijbaan afgaat, dit zeer doet en levensgevaarlijk is: wel heel erg gelachen. De volgende ochtend zijn we heel vroeg opgestaan voor een snorkeltrip. Dit was een grote boot met allemaal zeebiologen aan boord. Van tevoren kregen we een lange lezing met alles wat we konden tegen komen, vragen konden stellen en de gevaren van de onderwaterwereld. We zijn naar drie verschillende spots gegaan op de Great Barrier Reef. We hadden al goede verhalen gehoord over dit reef maar dit was echt adembenemend mooi. Alle drie de spots kregen we een uurtje de tijd om rond te zwemmen. De tweede spot werden we in groepen verdeeld en kregen we een kleine tour met de namen van de vissen, bijzondere soorten koraal en veel andere informatie. En we hebben zelfs Nemo gevonden! (van de film 'Finding Nemo'). Tussendoor vers fruit en een lekkere lunch gehad en al met al dus een heerlijke dag. Aangekomen bij dezelfde camping in Port Douglas weer lekker gezwommen, gekookt en geklaverjast.

De volgende ochtend, donderdag, hebben we een lekker rustig ochtendje gehad met zwemmen, lezen en wasje gedraaid.
Vervolgens hebben we onze weg vervolgd naar de meest Noordelijke stop van onze reis, Daintree Rainforest. Dit is het oudste regenwoud ter wereld! Onderweg op wat mooie plekken gestopt met mooie stranden en een kleine wandeling gemaakt in het regenwoud. Ook zijn we even gaan zwemmen in een klein meertje in het bos, dit is de enige plek waar het veilig was om te zwemmen vanwege de krokodillen, deze zitten namelijk in zowel de kleine meertjes als de zee. Wat ook een opvallende verschijning was, is de Cassowarie. Dit is een soort grote struisvogel die heel zeldzaam zijn, er zijn er in het hele gebied maar 1200 dus je moest geluk hebben er eentje te zien. Uiteindelijk hebben wij 7 verschillende gezien, heel mooi en bijzonder. 'S avonds een natuurcamping opgezocht voor de laatste kampeeravond met z'n vieren. Broodjes hamburger gemaakt, elkaar nog uitgedaagd voor klaverjas en gaan slapen.

De volgende morgen, vrijdag, stond er een krokodillentour op de planning. Dit was echt zoals je ze ziet op tv. Zo'n bootje met alleen een dak, onhelder water, mannen met hoge sokken en beige hoeden en uiteraard een gids met een verrekijker. Aangezien het water 27 graden is, hoeven de krokodillen niet naar boven te komen om op te warmen, vandaar dat de kans dat wij er eentje zouden zien niet heel groot was. Wij hebben er gelukkig wel 2 gezien! Een kleintje van 1,5 meter die nog geen naam had aangezien ze tot 5 jarige leeftijd opgevreten worden door andere krokodillen. Maar aangezien hij nu wel aan een naam toe was, heeft hij hem Nuna genoemd: dit is de solar-auto waar Wouter wereldkampioen in is geworden een maand geleden. Hopelijk als iemand over een paar jaar terug gaat bestaat Nuna nog!
Daarna hebben wij een krokodil van 2,5 meter gespot, ook een groot exemplaar. De tocht was in totaal een uurtje maar je bent welkom om met de tochten de rest van de dag gratis mee te gaan. Wij hebben dus nog een uurtje gedaan en maar goed ook! In deze tweede tocht hebben wij Scarface gezien, het meest dominante mannetje uit deze rivier. Scarface is ongeveer 4,5 meter lang en heeft heel veel vrouwtjes. Hij heeft zelfs een tijdje met onze boot mee gezwommen.

Uiteindelijk zijn we naar Cairns gereden, onze eindbestemming. Hier hebben Lieske, Bart-Jan en ik een avondje een hostel geboekt. Hier hebben wij het laatste potje klaverjas gespeeld en daarna Wouter naar het vliegveld gebracht. Daarna nog een feestje meegepakt in het hostel. Hier was een live-band, gratis champagne voor alle vrouwen en een kerstborrel van een lokale school. Lieske en ik zijn ook allebei in bed belandt met een kerstmuts.

De volgende ochtend ben ik Sander van het vliegveld op gaan halen. Dit was zo fijn en zo'n gek besef na een half jaar elkaar weer in het echt te zien. Hij had als verrassing twee nachtjes een hotel geboekt dus daar zijn we heengegaan, 's avonds ergens een hapje gegeten en door Cairns heengelopen. De volgende ochtend hebben we eerst een ochtendduik gemaakt in het zwembad en de jacuzzi en er zat ontbijt bij het hostel. Dit valt echt niet te omschrijven, zo veel lekkere dingen en zo veel verschillende hapjes. Na ons hier vierkant te hebben gegeten hebben we ongeveer de hele dag liggen uitbuiken en zijn we 's avonds Lieske en BJ gaan ophalen. We zijn nog even met z'n vieren ergens een hapje gaan eten en daarna zijn ze nog even meegegaan naar ons hostel voor een avondduik.

Gisteren, maandag, hebben Sander en ik ons eerst weer volgestopt met het ontbijtbuffet en voor de rest van de dag een duiktrip geboekt. Ik had mijn duikdiploma al in Thailand in Juni gehaald en Sander heeft hem vorige week in Bali gehaald dus we konden samen duiken. Achteraf heel fijn dat we allebei bij de groep gecertificeerde duikers hoorden want nu kregen we meer vrijheid en konden dus meer zien. Dit was onderwater heel anders dan het snorkelen, minder koraal maar wel heel tof weer diep de zee in te gaan. Het hele idee dat je met een gasfles op je rug, visjes om je heen en op 18 meter diep onder water kunt ademen is al een hele ervaring op zich. De tweede duik waren Sander en ik onder water een beetje elkaar aan het uitdagen wie de diepste maximale meters had op z'n duikapparaatje. Uiteindelijk had ik dus 20,9 en Sander 21. Dit was niet de slimste zet aangezien ze het achteraf gingen checken en wij met dit diploma maar de maximale 18 meter mochten. De schippers hebben overlegd en we mochten gelukkig de derde duik nog maken. Alle drie de duiken waren indrukwekkend, veel verschillende vissen en mooi koraal.
Aan het einde van de dag zijn we doorgereden naar een camping een uurtje onder Cairns. Hier hebben we gekookt, tent opgezet en zijn gaan slapen.

Vandaag hadden we onze eerste autodagje te pakken. We hebben 8 uur gereden om bij de volgende bestemming te komen. Over een uurtje komen we aan in Airlee Beach. Vanaf hier gaan we de boot op, de Anaconda III. We slapen hier drie nachten op, gaan zeilen, duiken en vooral genieten. Ik breng jullie snel weer op de hoogte van de avonturen!

En natuurlijk speciaal vandaag een dikke verjaardagskus voor Bibi!

• 01 December 2015 - 07:52

Cynthia:

Wiesje!
    Wat een heerlijk leven heb jij daar zeg! Je bent echt maximaal aan het genieten:)
    En wat fijn dat Sander en jij eindelijk weer samen zijn!
    Geniet nog van je laatste paar weken aan de andere kant van de wereld.
    Liefs
    Cynthia

• 01 December 2015 - 08:00

Oma:

Hallo lieverd. Wat een heerlijk verhaal weer en dat Sander nu bij je is. Je vorige reisgenoten zullen nu wel alle drie weer terug zijn in Nederland,maar jij hebt nog 7 weken te gaan,toch kunnen we zeggen volgende maand komt ze thuis ook een heerlijk idee. Kind wat heb jij veel meegemaakt,je schrijft alleen niet hoe het met je gaat na alle ellende van je blindedarm. Maar op de foto's zie je er goed uit. Geniet er lekker van samen met Sander ik kijk al naar je volgende reisverslag uit. Veel liefs. Omi.

• 01 December 2015 - 08:01

Marleen:

Het is erg leuk je verhalen te volgen. Nog veel plezier

• 01 December 2015 - 17:19

Fleur:

Whaaa wat ben je toch een heerlijk mens, ik mis je!

• 01 December 2015 - 23:30

Marti:

Hoi Wiesje,
    Weer een heerlijk verhaal om te lezen, bedankt, we blijven zo mooi op de hoogte!
    En natuurlijk niet te vergeten, nog (kan nog) van harte gefeliciteerd met Bibi! Doeg, we blijven je volgen!

Jos en Marti