Laatste blog in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Laatste blog in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Laatste blog in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Wies

14 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Mijn laaste blog uit Melbourne, afgelopen twee weken zijn voorbij gevlogen, vandaar ook mijn late blog.

Tijdens de rest van mid-semester break heb ik niet zoveel uitgespookt. Paar dagen naar de uni geweest, dagje naar het strand, in de zon gelegen (was paar dagen zelf 35 graden) en ook nog een keer gaan stappen. Dat stappen begon niet helemaal goed. We gaan altijd met openbaar vervoer en daar heb je een Myki voor nodig (ov-chipkaart). Aangezien ik hier studeer heb ik een kortingskaart voor mijn Myki. Bij de uitgang van het station stonden ze te controleren en bleek dus dat je ook altijd je studentenkaart mee moet nemen, ik dacht dat dit aan je naam was gelinkt. Dit had niemand mij verteld en staat ook nergens duidelijk aangegeven. Ik check altijd in en uit maar deze keer bleek dat niet genoeg te zijn, heb van deze vriendelijke meneer dus een boete gekregen. Was een duur avondje dus en kreeg als natrap 'had je maar de wet moeten lezen voordat je naar Australie kwam'.

Vorige week ben ik ook vier keer naar het vliegveld gereden om iedereen op te pikken van de vakanties. Heel gezellig om weer bij te kletsen en alle verhalen te horen. Intussen ook al heel wat kilometers met Jack gemaakt en het rijden gaat steeds makkelijker. Vorige week ook weer een aantal presentaties gehad en alvast 1 vak afgerond. Voelt heel goed langzamerhand meer dingen af te kunnnen ronden.
Woensdag ben ik bij de Nederlandse familie gaan eten om alle spullen weer terug te geven die ik geleend, ook weer iets afgevinkt en lekker gegeten.

Aan het einde van deze maand ga ik van Melbourne naar Sydney rijden. Dit wilde ik alleen gaan doen maar aangezien dat toch niet helemaal gezellig is, heb ik op verschillende facebook-groepen oproepjes geplaatst en vier random reisgenoten gevonden die mee willen reizen. Donderdag zijn Katie en ik met twee jongens die ook mee willen gaan reizen (een Nederlandse en een Duitse jongen) gaan stappen om kennis te maken. Was erg gezellig en ook veel bekenden tegengekomen in de stad.
Vrijdag zijn Katie en ik weer een avondje gaan bowlen, nu met een jongen die zij kende en twee vrienden van hem.

Zaterdag was mijn afscheidsfeestje. Katie en ik hadden boodschappen gedaan, voor hapjes en drankjes gezorgd en hebben hier gezellig avondje gehad. Waren uiteindelijk met z'n 15en ofzo en leuk afgesloten. Daarna de stad ingegaan en met een kleiner groepje nog gaan stappen.

En dan deze week.. De aller aller aller laatste week in Melbourne. Een half weekje maar zelfs. Maandag begonnen met een presentatie met Shane, een Australische jongen en hebben hier een 10 voor gehaald! Geeft een ontzettende fijne boost en het idee dat dit vak hiermee ook afgesloten is geeft ook rust. Dinsdag mijn laatste dagje op de universiteit gehad, twee presentaties gegeven en nu de hele studie afgerond.

Voelt ontzettend goed veel dingen af te vinken en daardoor een klein stapje dichter bij het reizen te komen. Als ik er op terug kijk voel ik toch wel een beetje trots. Afgelopen maanden heb ik op de universiteit 9 assignments gemaakt, 3 grote onderzoeksrapporten gemaakt & 14 presentaties gegeven. Dit allemaal in Engels en allemaal met voldoendes afgesloten. Veel vrienden gemaakt in de village, veel contact gehad met thuis, beslissingen genomen en IK LEEF NOG.
Ik heb vandaag mijn kamer leeggemaakt, spullen ingepakt en ik ga morgen uitchecken in mijn kamer.

Morgen vertrekken Caroline, Katie en ik op een 'INTERNATIONAL BESTIES ROADTRIP!' We gaan naar Adelaide rijden en weer terug, in totaal zo'n 2000 kilometer. Een vriend van mij, Wouter (waar ik ook mee ga reizen eind deze maand), zit op de TU Delft en doet mee met de World Solar Challenge. Wij gaan zijn finish bekijken en van de roadtrip genieten. We gaan via de Great Ocean Road en hebben een tent gekocht om te kamperen. Ik heb een hele liist uitgeprint met auto-spelletjes, gaan morgen inkopen doen en dan kan het avontuur beginnen. Ik kijk er ontzettend naar uit! Ik zal na onze trip weer een update geven. Voor nu; G E N I E T E N!

  • 14 Oktober 2015 - 06:54

    Pappa:

    Hoi Wiesje,nou gefeliciteerd met alles wat je gehaald hebt, geweldig hoor. Allemaal in het Engels en alles in een keer , nu lekker op reis, geniet er van ! Dag lieverd !

  • 14 Oktober 2015 - 07:15

    Mama:

    Hi lief meisje, wat is de tijd op de universiteit snel gegaan... nu al weer lekker zomervakantie! Heerlijk! Wat zal het een dolle boel worden komende week! Nu nog even de laatste zooi opruimen, want je kwam met een rugzak alleen maar stiekem is dat toch wel wat meer geworden. Komt misschien ook door de doosjes handel die ik gestuurd had :-) Heel veel veilige kilometers gewenst met de meiden! Een stevige pakkerd!

  • 14 Oktober 2015 - 08:20

    Cynthia :

    Wiesje!
    Wat mag jij trots zijn op jezelf! Echt onwijs stoer allemaal!
    Haha en een lange autorit zonder spelletjes gaat er bij jou niet in!
    Heel veel plezier met het eerste deel van je reis en geniet ervan!
    Liefs, je leukste schoonzus:)

  • 14 Oktober 2015 - 08:58

    Melanie :

    Ha Wies, klinkt goed alles gehaald! Top meid. Nu de volgende uitdaging. Heel veel plezier met de meiden. Voorzichtige kilometers. X

  • 14 Oktober 2015 - 08:59

    Oma:

    lieve schat. Laat ik beginnen met je te feliciteren met het goed afronden van je studie,daar ging je voor naar Australië om daarna met een gerust hart het andere Australie te ontdekken. Leuk hoor met die vriendinnen naar Adelaide en je komt er niet als je geen spelletjes bij je hebt,geniet ervan. Je Omi is vreselijk trots op je,loop te glimmen als ze naar je vragen hoe het met je gaat en ik mijn verhaal doe. Wens je een goede en fijne reis,veel liefs. Omi.

  • 14 Oktober 2015 - 13:16

    Elise:

    Ahhh wies heel veel plezier lieve schat! Geniet er inderdaad van! XXX

  • 14 Oktober 2015 - 22:31

    Harey:

    Hey Wiesje,
    Wat een indrukwekkende prestatie. Ik heb Jokelien vaak over je horen vertellen. Je ervaart een periode in je leven waar je veel profijt van zult hebben.
    Geniet maar lekker van je belevenissen en van het avontuur dat nu weer op stapel staat.
    Wij leven met je mee.
    Dikke kus, Harry

  • 16 Oktober 2015 - 12:04

    Bibi:

    Geniet ervan lieverd!!!

  • 02 Januari 2016 - 09:35

    Annemieke:

    He Wies,
    Ik ben eindelijk (schaam schaam) je blog aan het bij lezen!
    Wat heb je het super gedaan allemaal zeg op de universiteit!
    Mag je echt trots op zijn.
    Ik ga nu ook je reisverslagen lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 18519

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: