Brisbane, Gold Coast en Byron! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Brisbane, Gold Coast en Byron! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Brisbane, Gold Coast en Byron!

Blijf op de hoogte en volg Wies

23 December 2015 | Australië, Brisbane

Vrijdagavond kwamen we aan in Brisbane. Hostels zijn in grote steden nog flink prijzig en wij kregen een mooi aanbod voor een hotel wat niet veel scheelde in prijs dus zijn daar heengegaan. Dit was het een-na-hoogste gebouw in Brisbane met onze eigen prachtige kamer, zo mooi dat we meteen wat nachtjes bij hadden geboekt. Sander is even naar de gym van het hotel gegaan terwijl ik wat baantjes heb getrokken in het zwembad en naar de sauna ben geweest. Verder lekker gekookt, filmpje gekeken en gaan slapen. Momenteel ben ik al twee maanden aan het kamperen, soms luxer dan andere keren, maar zo'n groot bed met écht schone witte lakens was een feestje!

Zaterdag wilde Sander graag naar de nieuwe Starwars film in de bios dus hij is daar heengegaan. Ik ben vervolgens lekker gaan shoppen, daarna afgesproken in de stad en nog een biertje gedronken. Ook hier was het een grote gekte met Kerst. Alles ingericht op Kerst. 'S avonds hebben we zelf lasagne gemaakt, al heel lang zin in maar nog niet echt ruimte voor gehad: het was heerlijk!

De volgende dag zijn we naar Lone Pine Koala Sanctuary gegaan, een soort koalaopvang. Dit was de grootste en oudste in de wereld. Het was eigenlijk een dierentuin met alleen maar Australische dieren zoals Kangaroos, wombats, Tasmanian Devil en uiteraard koala's. Sander en ik hebben er zelfs nog eentje vastgehouden en mee op de foto geweest.
'S avonds zijn we naar de kerstmarkt van Brisbane geweest. Hier moesten we de ferry voor nemen en meteen toen we aankwamen genoten van een vuurwerkshow dat werd afschoten vanaf boten. De kerstmarkt was heel gezellig, voor het eerst hadden we een beetje een kerstgevoel. Ze hebben hier ook een grote buitenbios met Kerst in het buitenzwembad zodat je lekker kunt zwemmen en kerstfilms kunt kijken. Al met al een hele gezellige sfeer, wel gek met aftersun op je gezicht, onze kerstmutsen in de tas omdat het te warm was en je slippers aan.

De volgende ochtend, maandag, hebben we Brisbane weer verlaten. Bij de parkeergarage aangekomen schrokken we wel heel erg van de parkeerprijs dus met een zielig verhaaltje, 'we wisten echt niet dat we voor een bepaalde tijd weg moesten zijn' en ons Nederlandse accent nog 50% korting gekregen op het parkeerkaartje.
De volgende bestemming was GoldCoast, daar in de namiddag aangekomen bleek er een groot water-attractiepark te zijn. Iets wat écht iets voor ons is en we dus heel graag heen wilde. Wat wel een beetje zonde was, was dat de dag al bijna om was dus hebben we besloten een nachtje te blijven en de volgende ochtend al vroeg erheen te gaan.
Dat nachtje extra was helemaal niet erg want onze camping had ook een prachtig zwembad en lekkere ligstoelen. We zijn zelfs nog een uurtje gaan tennissen, we konden rackets huren bij de camping. Dit waren wel echte Australian Open taferelen: tennissen in de bloedhete zon, in Australië, alleen het publiek miste nog. Wat ik ook nog niet van Sander wist, was dat hij heel lang op tennis heeft gezeten: ik was dus niet een erg goede tegenstander voor hem maar wel goede tips gehad.

De volgende dag stonden we om 10:00 voor het waterpark. Ik was nog nooit in zo'n park geweest maar het was fantastisch! De hele dag van glijbanen af en zwemmen. De eerste glijbaan was meteen al een vrij indrukwekkende: je krijgt een bodyboard op je rug gebonden, gaat heel veel trappen op, gaat op een plankje staan in een dichte koker en dan wordt ineens dat plankje onder je voeten vandaan gehaald en glij/val je meters naar beneden. Verder waren er een aantal met grote banden, trechters en tunnels. Het is wel schoolvakantie hier dus was redelijk druk maar dat mocht de pret niet drukken. Aan het einde heeft Sander mij nog overgehaald voor de meest spannende: een hele stijle glijbaan waar je met je eigen billen vanaf moet en écht stijl naar beneden gaat. Voor de geïnteresseerden op google: Mach 5, Wet and Wild en dan de middelste. Ik heb vaak aan m'n vader gedacht in dit park, die had dit fantastisch gevonden!
Gisteravond zijn we nog een nachtje in GoldCoast gebleven, en zijn nu op weg naar Byron Bay.

Morgen is het al kerstavond. Voor allen een fijne kerst!!!

  • 23 December 2015 - 08:08

    Mama:

    Wat een avonturen! En het is al zo aftellen. Zaterdag nog drie weken! Ik begreep dat jullie qua tijdzone al een uurtje dichterbij zitten, dus dat schiet lekker op! Het kerstgevoel krijgen met die hitte lijkt me inderdaad raar, maar voor hier is het ook heel bizar. De narcissen staan in bloei, de bomen staan in bloei, en de winkels hangen nog vol met winterjassen... Bizar is het!. Jullie ook een fijne kerst, we gaan eerste kerst nog even facetimen terwijl we jullie cadeautjes uitpakken! Heel veel liefs! xxx je moedertje

  • 23 December 2015 - 09:15

    Oma:

    Lieve Wies en Sander.
    Alweer zo'n mooi verhaal. Ik kan me voorstellen dat jullie even moeite moeten doen om in de Kerstsfeer te komen, maar gezien de foto is dat toch aardig gelukt. Ga straks even Google naar het waterpartk om een idee te hebben. Donderdag zie ik jullie bij mama op FaceTime.
    Kreeg gisteren de uitnodiging van de eerste verjaardag van Maud op 16 januari,moeilijke keuze waar ik heen ga, geloof toch maar beiden,gaat lekker opschieten.
    Wens jullie een fijne Kerst en nog een fijne tijd. Veel liefs en een knuffel. Omi.


  • 23 December 2015 - 23:25

    Lisanne:

    Fijne kerst schatjessssss

  • 23 December 2015 - 23:25

    Lisanne:

    Fijne kerst schatjessssss

  • 24 December 2015 - 16:26

    Bibi:

    Hee lief zusje,

    Mooi verhaal weer zeg. Heel bijzonder lijkt me zo de kerstdagen vieren. Wij gaan kerstavond in en bij jou al bijna eerste kerstdag. Geniet ervan. Gelukkig komt de dag dat je thuiskomt ook steeds dichterbij.
    Lief zusje geniet ervan en ik hou van je xx

  • 24 December 2015 - 17:24

    Papa:

    "Ik heb vaak aan mijn vader gedacht , die had dit fantastisch gevonden" schrijf je , het klinkt net alsof ik al dood ben , nou echt niet hoor lieverd, ik kijk zo uit naar de 16e januari als je weer thuis komt . Geniet er van he die laatste weekjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 18573

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: