Whitsunday Islands - Reisverslag uit Corny Point, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands - Reisverslag uit Corny Point, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands

Blijf op de hoogte en volg Wies

08 December 2015 | Australië, Corny Point

Dinsdagavond zijn we de boot opgegaan. We werden ontvangen met een glaasje champagne en zijn de haven uitgevaren. De Anaconda III is een groot zeilschip met ongeveer 35 man. We kregen eerst alle regels uitgelegd, beetje gesocialized met onze groep en biertjes drinken met een prachtige sterrenhemel.
Sander en ik hadden ons eigen hutje met plek voor drie mensen. Niet hele grote mensen. Kinderen. Midgets. Wel lekker knus.
De volgende ochtend gingen om 7.00 's ochtends de eerste scheepsbellen al aangezien het ontbijt klaarstond. We zijn vervolgens naar Whitehaven Beach gevaren, dit is zo ontzettend wit en bestaat voor 98% uit Silica-zand. Heel zacht! Hier hebben we lekker kunnen zonnen, zwemmen en relaxen. De rest van de dag was er tijd voor snorkelen en duiken. Ook de volgende twee dagen was weer heerlijk zeilen, duiken, snorkelen met haaien en schildpadden, relaxen, dolfijnen gezien, van de boot afspringen, heel lekker eten en genieten. De groep was heel gezellig, veel verschillende nationaliteiten en 's avonds ook nog gezellig wat spelletjes gedaan.

Vrijdag zijn we weer aan wal gegaan na 3 topdagen. Jack weer opgehaald en naar het hostel gereden. Bij deze trip zaten nog 2 nachten hostel inbegrepen dus die hebben we benut. Vrijdagavond zijn we met de hele groep in Airlee Beach wat biertjes gaan drinken en gaan stappen om de trip mooi af te sluiten. Zaterdag was het tijd om wat te relaxen (want we hebben het zo zwaar!) dus zijn we rustig aan gaan doen. Beetje bij het meer liggen, zwemmen, boek lezen en slapen. Ook was het natuurlijk de verjaardag van onze lieve goedheiligman en mochten we wat cadeautjes uit Sander zijn koffer opmaken die het thuisfront erin had gestopt; lief! Zaterdagavond was het weer tijd voor een feestje maar dit keer met een wat kleiner groepje. We zijn gaan poolen, de locals met beerpong verslagen, adtwedstrijdjes Nederland tegen Australië en geëindigd in de kebabzaak.

Maandag was het over met de pret dus zijn we weer een stukje gaan rijden. Voor Australische termen dan een klein stukje, je zit dan al gauw weer vier uurtjes in de auto. Onderweg hebben we heerlijke zalmbroodjes gemaakt, steeds maar een beetje benzine tanken zodat we meer ijsjes kunnen halen onderweg en elkaars zangkunsten op de proef gesteld. We zijn naar Mackay gereden, een klein plaatsje met een leuke camping. Veel gezwommen, midgetgolf gespeeld, het springkussen uitgespeeld en daarna een pasta pesto'tje gemaakt.

De volgende ochtend lagen we om 7 uur alweer in het zwembad, met blote billen van de glijbaan en zaten vroeg weer in de auto, op weg naar Rockhampton. Onderweg kwamen we langs een prachtig strand dus zijn even gestopt. Er mocht alleen niet gezwommen worden door haaien, levensgevaarlijke kwallen, krokodillen en het kon ook glad zijn: was voor ons genoeg gereden om op het strand te blijven. En ook voor Sander is zijn eerste koala gespot! Aangekomen in Rockhampton weer een mooie camping uitgezocht met onze enige twee eisen: zwembad en ijsjes.
We zijn meteen boodschappen gaan doen en hadden beiden zin in vis. We werden heel leuk geholpen bij de visboer en kregen allemaal lekkere dingetjes te proeven. Uiteindelijk met garnalen en zalm naar huis gegaan. Ook een lief BBQ'tje gekocht voor de lange termijn en echt lekker gegeten. Was een goed geslaagde BBQ, voor herhaling vatbaar.
Voor vandaag hadden we besloten nog een dagje op deze camping te blijven. Wasje draaien, zwemmen, boek gelezen, boodschappen gedaan en vooral niet teveel gedaan: blijft vakantie.

We hebben net pannenkoeken gemaakt en gaan nu nog eventjes de stad in om een ijsje te halen. Tot de volgende keer! Nog bedankt voor alle lieve reacties steeds, doet me goed!

• 08 December 2015 - 10:58

Bibi:

Hee lieve Wies en Sander,

Wat hebben jullie het vervelend zeg... Lekker weer, leuke dingen, mooie dingen, nieuwe dingen, lekker samen, heerlijk zeg!!

Eerste kerstboom al gezien daar? Lijkt me erg bijzonder om de decembermaand in de zon mee te maken. Ik heb al weer een tijdje mijn winterjas aan en handschoenen zitten weer standaard in mijn tas;)

Dat jullie genieten is goed te merken, blijf dat ook goed doen.

Kusjes

• 08 December 2015 - 12:29

Oma:

Lief Wieseke en Sander.
    Wat hebben jullie het naar daar,steeds maar zwemmen en ijs eten,gelijk hebben jullie geniet er maar met volle teugen van,dat kan niemand je meer afnemen. Het zal zeker raarzijn om straks in de warmte Kerst te vieren,gelukkig zijn jullie samen. Heb weer genoten van je verhaal dank jewel. Nog veel plezier en veel liefs. Omi.

• 08 December 2015 - 15:47

Papa:

hoi lieve kindertjes,

leuk hoor allemaal

ik citeer even een leuk stukje van jullie:

en jullie denken dat haaien en krokodillen hier iets van aantrekken ? om maar te zwijgen over kwallen.

heel raar verhaal dus, jullie hebben toch geen zonnesteek ?

he tortelduifjes, fijne week maar weer

papa

• 08 December 2015 - 17:50

Mama:

Oh oh oh wat ben ik jaloers op jullie :-) Kom ik net thuis, als een verzopen kat, drijfnat van top tot teen, helemaal verregend.. en dan lees ik dit blog... En het regent al weken hier :-( Nee hoor lieve kinders, ik gun het jullie van harte maar had best een paar daagjes op de boot mee gewild. Even lekker boekje lezen op een boot en een wandeling maken over dat witte strand... Vonden ze het vreemd, de zwarte pietjes die ik jullie meegegeven had ?? Hier zie je elke dag meer kerstlichtjes overal. Ben benieuwd hoe dat daar is.. zal sowieso bizar zijn, kerst vieren met die temperaturen. Geniet ervan !!! liefs ! xx

• 08 December 2015 - 20:22

Jokelien:

He Wies en Sander,
    Leuk hoor dat jullie nu met z`n tweetjes zijn en dit nu samen kunnen meemaken.
    Weer een mooie verhaal Wies. Wat een mooie tocht heb je weer gedaan en veel gezien zo te lezen. Geniet er maar lekker van hoor. In Nederland zie je de kerstbomen al weer in de huizen staan. Het zal in Australie wel anders zijn met dat heerlijke weertje. Hier gaat alles goed. Dikke kus van ons.

• 09 December 2015 - 15:43

Lieske:

Lieve Wies en Sander,
    Wat een pret, niet te hard van de glijbaan hoor! Hoe is het met de bezine prijs?
    xx Bart-Jan, Wouter en Lies