Drie dagen in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Drie dagen in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Drie dagen in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Wies

18 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Ik had mijn wekker gezet om 08:00 zodat ik genoeg tijd had voor douchen, ontbijten en klaarmaken voor de trip. Helaas was ik vergeten m'n geluid aan te zetten dus ik werd uit mezelf wakker om 08:45, lucky me. Ik had begrepen dat ik mijn backpack ergens halverwege kon neerzetten zodat ik er niet mee hoefde te sjouwen.. Dus ik stond daar en bleek dus dat die meneer mij kwam ophalen met de scooter. Zat dus bij zo'n kleine Thai achterop met m'n gigantische backpack en dagrugzak, moet er hilarisch uit hebben gezien. Vooral dat mijn benen al langer waren dan die hele man zelf. Uiteindelijk heb ik m'n backpack op dat bureau neergezet waar ik het ticket had geboekt. Vanaf daar zijn we, twee meisje uit Tsjechië en ik, verder gegaan met een truck. Halverwege zijn we gestopt op een lokale markt om wat eten te kopen. Ik durf hier niet echt dat geschilde fruit in zakjes te kopen dus heb een mesje gekocht, een mange, halve kilo passievruchten en twee banenen voor een fruitontbijtje.

Halverwege stopten we voor een ritje op een olifant. Hij vroeg of ik op het stoeltje wilde zitten of op zijn nek, ik koos uiteraard voor de nek. De eerste 10 minuten waren gaaf, indrukwekkend en mooi. Daarna gingen ze minder fijn met de olifanten om. Als ze niet doorliepen pakte die man steentjes van de grond en schoot ze richting de olifanten met een katapult, echt zielig. En hij had een soort ijzeren stang bij zich die hij dan gebruikte als ze niet hard genoeg liepen. Ik vond de laatste 10 minuten echt verschrikkelijk, die olifanten worden echt slecht behandeld. Hele dag rondjes lopen en geslagen worden, ik ga echt nooit meer op een olifant in m'n leven. Was wel gaaf om een keer gedaan te hebben. Zijn ook nog met ze door het water gelopen, de olifanten sproeide ons helemaal nat met water.

Daarna de rest van onze groep ontmoet, in totaal met 10 personen en 2 gidsen. Echt een hele leuke groep, heel divers. We zijn gestopt bij een waterval en hebben gezwommen en kregen een zakje met warme rijst en kruiden. Na de pauze begon de tocht. Drie uur lang wandelen door de jungle met je rugzakje op en een grote bamboestok in je hand, die kregen we voor extra ondersteuning tijdens de wandeling. Het was best een heftige tocht aangezien het toch echt 35 graden is en je alleen maar berg op berg af gaat maar écht heel gaaf. Ik was blij dat ik van tevoren goede wandelschoenen heb gekocht want anders was dit onmogelijk geweest. Onderweg ook vaak gestopt om dingen te ruiken en te proeven. En rijstvelden gezien, was ook de eerste keer in m'n leven! Er liep ook de hele weg een hondje mee met ons, was een zwerfhondje en deed mij een beetje denken aan Pien. De gids brak onderweg heel veel takken af en achteraf bleek dat hij daar heel veel dingen voor ons van heeft gemaakt. Een mooi accessoire voor in m'n haar, stokjes om mee te eten en een mes en vork ineen, ziet er echt heel goed uit. Onderweg zijn we ergens gestopt om wat drinken te kopen, dit was eigenlijk een grote koelbox met cola en water in the middle of nowhere. De gids noemde het de '7 eleven', dat is de populairste supermarkt in Thailand. Aangekomen in een klein dorpje Ba-mai. Heel primitief maar zo leuk om te zien. Kleine hutjes van bamboe en weinig mensen: wel heel vriendelijk. Elk 'huis' heeft ook een eigen dier, een varken of een koe en die eten ze dan na verloop van tijd zelf op. Ik vind het echt heel leuk om hier te zijn, je ziet een hele andere kant van het land. Als je de foto's ziet kun je denk ik begrijpen waar ik het over heb. We hebben ons eigen eten gesneden en de locals hebben voor ons gekookt. We slapen in een bamboehut met een klamboe gelukkig. Ook hier was het regenseizoen actief, heeft een halfuur heel heel heel hard geregend, gelukkig was onze hut waterdicht.
De eerste avond was echt heel leuk, we hebben een avondje doorgebracht met de locals. Ze maken hier hun eigen whisky en dat moesten we uiteraard proeven. Rond 20u kwamen de kinderen uit het 'dorp' naar onze hut om liedjes te zingen, het was de bedoeling dat we dan een kleine tip gaven. Ik had niet het idee dat ze het heel erg naar hun zin hadden maar verder was het leuk om een keer Thaise liedjes te horen. We hebben nog wat spelletjes gedaan en een biertje gedronken en zijn rond 22u lekker gaan slapen, morgen fris voor een nieuwe mooie dag!

De volgende ochtend werden we om 08:00 wakker gemaakt en stond het ontbijtje al klaar. Gekookt eitje, geroosterde boterhammen met jam en kopje thee, allemaal uiteraard door de mensen hier zelf gemaakt. Daarna 2 uur gewandeld en weer echt recht door de jungle. Veel gezien en veel geklommen. Wat ik vooral heel gaaf vindt is dat hij dan een hoge berg aan de overkant aanwijst dat we daar heen gaan lopen en een half uur later op die berg staan. Onze 'reisgids' heet trouwens Quick, maar we noemen hem ook wel Tarzan. Hij loopt voorop met een gigantisch mes en maakt de weg vrij door alles neer te halen wat er op ons pad komt. Onderweg bladeren geplukt en daar heeft Quick later borden van gemaakt. De lunch was noodlesoep en echt lekker gemaakt. Na de lunch nog twee uur gelopen. Onderweg zingen we liedjes, vertellen verhalen, leren elkaar liedjes uit ons eigen land, vertellen elkaar gewoontes uit onze landen en meer. We zijn met mensen uit Nederland, Tsjechië, Amerika en Zuid-Afrika dus valt genoeg te vertellen. Uiteindelijk aangekomen bij ons nieuwe 'hotel' in weer een nieuw 'dorp', dit dorp was eigenlijk maar twee bamboehutjes en er wonen alleen mensen als er toeristen zijn. Het is zo'n leuk idee dat we dus echt in the middle of nowhere zitten, er is hier niks. De waterval is de douche, de put is de wc en het huis is van bamboe. De mannen wilde een keer zelf eend slachten dus hebben een local gevraagd om er voor 300 baht eentje te halen en dat is hij gaan doen. Nog geen halfuur later was hij er, met de levende eend. Ze hebben hem geslacht en later opgegeten. Ik wilde het slachten niet zien en het niet eten, heel hypocriet natuurlijk want ik eet het hier elke avond maar vond het toch anders als ik de eend zelf levend heb gezien. Wel zelf een krab geroosterd en opgegeten. Daarna heel lang nog kaartspelletjes gedaan bij het kampvuur, leuk ook dat je je dan beseft dat je echt midden in de jungle van Thailand zit.

Donderdagochtend weer wakker geworden met een ontbijtje en hebben nog 3 uur gewandeld. Dit keer vooral bergafwaarts dus was minder fijn vond ik zelf maar heel mooi gebied. Door rijstvelden, schoenen uit en door riviertjes lopen, klimmen over hekjes, springen over grote stenen, heel divers. Aan het einde gestopt in een dorpje en kregen weer lekkere lunch, Pad Tai. Het wandelen was nu voorbij, stond ons alleen nog het raften te wachten. Ik had gedacht dat we zelf mochten raften maar dat was niet het geval, je zat met drie personen op een groot bamboevlot en werd door de rivieren gevaren door een 'schipper'. Iedereen vond dit heel relaxed omdat we toch moe waren en je wat van de omgeving zag. Hier eindigde de tocht en werd iedereen teruggebracht naar zijn of haar hostel. Ik had nog niet echt plannen voor vanavond maar weinig zin om te gaan reizen dus ben teruggegaan naar mijn eerste hostel en pak hier dus nog een nachtje mee. Vanavond gaan we met de hele jungle-groep eten hier in Chiang Mai om het af te sluiten.

Lig nu op bed na te genieten, wauw. Zoveel dingen in zo'n korte tijd. Ben ontzettend blij dat ik heb gekozen voor deze trip, zelf uitgekozen en het was geslaagd. Ben stiekem wel een beetje trots!


  • 18 Juni 2015 - 11:26

    Dasja:

    Wooo wat een avonturen wies! Superleuk om te lezen en heerlijk dat je het zo naar je zin hebt! Lekker doen allemaal! Liefs

  • 18 Juni 2015 - 11:28

    Lisanne:

    Hee lief vriendinnetje,

    Je mag zeker ontzettend trots zijn op jezelf!

    Elke dag hoop ik dat ik een mailtje krijg dat jij weer een reisverhaal erop heb gezet. Ik vind het ontzettend leuk om dit te lezen!!

    Zo leuk en vooral fijn dat je zo snel in contact met iedereen komt, heel fijn om te horen.

    Ik snap inderdaad wel dat het eind niet zo leuk was op de olifanten, jammer dat ze zo ermee omgaan.. In ieder geval deze jungle reis, net als je hele backpack avontuur, is onvergetelijk!

    XXXXXXXXXX

  • 18 Juni 2015 - 11:34

    Melanie:

    Ik ook Wies. Echt gaaf om dit mee te maken. Ook leuk alle nieuwe mensen ontmoeten en locale, ook zo leuk. Goed bezig!

  • 18 Juni 2015 - 12:36

    Mama:

    Hi Lieverd, En gelukkig ook weer een teken van leven. Ons kleine meisje (ondanks YOUSOTALL) in de jungle :-( Spannend allemaal weer zeg. En weer lekker bij gelezen.
    En nu lekker weer bijslapen, want het zal wel allemaal lekker inspannend zijn. xx

  • 18 Juni 2015 - 15:14

    Laura Van Beek:

    Superleuke verhalen Wies! Veel plezier!!

  • 18 Juni 2015 - 16:07

    Lissey:

    Wat een avonturen!!! Echt zo onwijs leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!!!!
    Echt tof dat je dit allemaal kunt zien en doen daar.
    Geniet er nog lekker van lieve Wies
    Kus Lis

  • 18 Juni 2015 - 16:09

    Petra:

    Je mag zeker trots op jezelf zijn! Ik ben heeeeel trots op jou!
    Heel even dacht ik van de week ooohjee waarom geen verhaaltjes van Zimo, maarja als ik dit zo terug lees begrijp ik waarom

  • 19 Juni 2015 - 11:36

    Oma:

    Hoi lieverd. Wat een geweldig verhaal weer,wat ben jij aan het genieten,ben trots op je hoor dat je dat allemaal alleen doet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 18596

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: