De reis naar Koh Samui - Reisverslag uit Ban Tin Tha, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu De reis naar Koh Samui - Reisverslag uit Ban Tin Tha, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

De reis naar Koh Samui

Blijf op de hoogte en volg Wies

20 Juni 2015 | Thailand, Ban Tin Tha

Vrijdagnacht was echt een ramp. Amper geslapen omdat er geen airco was, het is dan ongeveer 25/30 graden in de kamer. Ook was m'n water op en niemand meer bij de receptie. Dan maar de koude douche: kakkerlakken overal. Op de douchekop, bij het putje en op de grond. Toch in slaap gevallen en wakker voor de wekker. Tuktuk genomen naar het vliegveld. Ik had van tevoren al bij het reisbureau gevraagd hoeveel het ongeveer is met de taxi naar het vliegveld want je weet dat je anders wordt afgezet, dit was 100 baht. De tuktuk-driver vroeg inderdaad 150 maar heb uiteindelijk toch maar 100 betaald. Inchecken ging snel aangezien het maar een heel klein vliegveld is en heel overzichtelijk. Een minder slimme actie van mezelf was de controle van de handbagage. Ik had m'n mes nog in m'n rugzak zitten maar helemaal niet aan gedacht, die werd weggegooid en verder was alles prima. De eerste vlucht was van Chiang Rai naar Bangkok. Het vliegtuig was voor Thaise kleine poppetjes gemaakt, zat met m'n knieën in de rug van de persoon voor me. Toen we ongeveer 10 minuten in de lucht zaten kwam de stewardess vragen of ik bij de nooduitgang wilde zitten omdat ik van die lange benen heb, wat een service! De tweede vlucht naar Surat Thani was ook maar een uurtje en heb ik gewoon een uurtje zitten slapen. Op de Airport van Bangkok had ik al een ticket geboekt van Surat Thani naar Koh Samui. Dit is ongeveer 1,5 uur met de bus en daarna nog met de boot. In de bus was er wifi dus heb ik lekker met het thuisfront zitten skypen, zo fijn om ze weer even te zien en te horen. De boot was zo'n grote ferry en ook ongeveer 1,5 uur. Ik was best moe na een slechte nacht en 10 uur reizen dus ik heb op de boot een massage genomen van 45 minuten. Zat te twijfelen omdat het ook weer geld kostte maar het was het helemaal waard. Voeten, kuiten en benen met olie en armen, schouders, rug, hoofdmassage.

Aankomen in Koh Samui heb ik de taxi gepakt naar Sunrise Resort. Mijn nicht Laura is vorig jaar getrouwd met Daniël en daar waren Bibi en ik bruidsmeisje. Daniël heeft een tante in Koh Samui, Tante Puum. Dit resort is van haar en haar familie en daar ben ik dus op bezoek gegaan. Een prachtig resort met bungalows en een mooie tuin. Ik werd ontzettend warm ontvangen en heb de mooiste bungalow gekregen aan het strand. Met aan het strand bedoel ik ook echt aan het strand. Ik zat net even buiten en je hoort de zee heel dichtbij. Heerlijk bed, airco en de ligging is dus echt perfect. Tante Puum is heel gastvrij en aardig, hebben net een tijdje samen zitten kletsen aan het strand. Morgen mag ik haar snorkel lenen en ga ik lekker een dagje relaxen bij de zee. Dinsdag ga ik met haar mee naar de tempel om een dienst mee te draaien, ook bijzonder om een keer mee te maken. Heb Koh Samui alleen nog in het donker gezien dus ben benieuwd morgen. Eerst een lekkere lange nacht maken in dit heerlijke bed, kan m'n geluk niet op!





  • 21 Juni 2015 - 08:09

    Mama:

    Jij hebt vandaag weer wat leermomentjes te pakken door dit in je uppie te doen! Was ook wel bijzonder dat we gister even gezellig konden face-timen en je ons kon laten meegenieten van de omgeving tijdens de rit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 18593

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: