Terug van weggeweest! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest!

Blijf op de hoogte en volg Wies

30 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Maidstone

Zo, dat is alweer een tijdje geleden. Vorige week zondag wilde ik wel een nieuw blog plaatsen maar aangezien ik letterlijk de hele week in bed heb gelegen was er weinig aan. Hele hoge koorts, niet kunnen slapen, hoofdpijn en veel pijn overal, wel naar de dokter geweest hier dus dan kunnen we dan positief gezien maar een ervaring noemen.
In het weekend ben ik verhuisd naar Katie haar kamer, dit was echt nog een hele operatie.. Ik kan echt niet geloven dat ik zó veel spullen moest verhuizen aangezien ik hier aankwam met alleen 1 backpack. Gelukkig heeft Katie geholpen en toen ik in m'n nieuwe 'huis' aankwam hingen er slingers, een bordje met 'Ik ben thuis' en m'n naam op m'n nieuwe deur! Ik had haar een keer verteld dat ik het hier zo mis dat als ik thuis kom, ik helemaal tegen niemand kan zeggen dat ik thuis ben. Dus heb haar de Nederlandse versie 'Ik ben thuuuuuuuis' geleerd: vandaar het bordje. Dat weekend hebben ik nog rustig aan gedaan. We hebben m'n vis William verschoond, m'n kamer ingericht en gedecoreerd, gezichtsmaskertjes gedaan en vooral lekker gerelaxed.

Maandag weer begonnen met college en werken, normale ritme weer oppakken. Dinsdag had ik het vak 'public speaking' weer en aangezien ik twee weken had gemist door m'n griepje moest ik de speeches van de weken ervoor inhalen. Dit kwam erop neer dat ik een speech moest geven van tien minuten lang en drie verschillende onderwerpen. Ik was er een beetje zenuwachtig voor maar gelukkig alles goed gedaan uiteindelijk. 'S avonds was het 'trivia night' in de village. Dit was georganiseerd door een paar studenten en gebaseerd op het spel triviant, een soort quiz dus. Waren met ongeveer 100 mensen, veel prijzen en verschillende categorieën met vragen. Bij de categorie sport en geschiedenis wel beetje veel vragen over Australië dus was lastig maar de rest hadden we best goed gescoord: veel gelachen en gratis pizza!

Woensdag was een heerlijk dagje. Ik had in de ochtend college gehad en toen ik thuis kwam lag er bij de receptie een pakketje voor mij klaar. Een verwenpakket van Sander! Een warme lekkere trui met 'talk dutch to me', een fles Hugo (dat drink ik meestal als we avondjes met de hockey hebben of bij hem thuis), warme roze hockeysokken, veel chocola, een fles van m'n lievelings Rituals, poffertjesmix met stroop en poedersuiker, stroopwafels, stroopkoeken, zijn luchtje en een hele lieve brief. Ik heb de hele dag de glimlach niet meer van m'n gezicht afgekregen. Daarna met Caroline naar de stad gegaan om verjaardagscadeautje in te slaan en vervolgens 1,5 uur met de trein naar Glen Iris voor een verjaardag van een vriendinnetje. Mareike woont heel ver weg aangezien ze met een familie woont die ze kent, prachtig huis! Hebben zelf pizza gemaakt en lekker gekletst: was vooral heel fijn om weer in een normaal warm huis te zijn met normale stoelen, normale wc en een bank! Je kunt je bijna niet voorstellen hoe erg ik een normale bank mis, tegenvaller was wel om 's avonds ook weer met avondnetwerk bijna 2 uur terug te moeten reizen.

Donderdag weer een dagje gewerkt. Ik vind het werk wel prima maar is niet het leukste om te doen, gelukkig nog maar eventjes en wat extra geld. Wat wel heel leuk is dat bijna elke werkdag er wel een vriendinnetje koffie komt drinken of lunchen, vaak na werktijd spreken we daar dan af en lunchen we samen: reizen ook elke dag van en naar de universiteit met elkaar. In de avond was er collegemeal en collegenight. Elk huis heeft een kleur en de vier huizen met dezelfde kleur samen is dan je college. Aangezien ik van Endeavour naar Chifley ben verhuisd nu heb ik een nieuw college met nieuwe mensen. Hebben fish&chips gegeten en zijn daarna gaan schaatsen. Was een grote schaatsbaan en kregen 1,5 uur om lekker te schaatsen. Katie had nog nooit geschaatst dus ik ben vooral bezig geweest met haar oprapen: hebben veel gelachen en werden weer thuisgebracht.

Vrijdag weer gewerkt en geluncht en vervolgens teruggegaan naar de village. Hier lag een lief kaartje klaar van m'n vriendinnetje Lisanne, doet me zo ontzettend goed en weer leuk voor aan m'n muur in m'n kamer! Voor in de avond hadden we nog niet echt plannen dus Katie en ik zijn een avondje gaan bowlen samen. Was een grote bowlingbaan in de buurt en hebben twee rondes gedaan: heel relaxed en vooral gezellig voor de vrijdagavond.

Zaterdag was weer tijd voor AFL! (Australian Football League). Vanuit de universiteit was er een soort clinic geregeld waar je je gratis voor kon inschrijven. We zijn naar het clubhuis van de North Melbourne Kangaroos gegaan. Kregen eerst een presentatie met de geschiedenis en regels van footy en vervolgens mochten we zelf oefenen en kregen we wat tips. Daarna pizza en warme chocomelk in het clubhuis en met de hele groep naar de wedstrijd van NM Kangaroos tegen Western Bulldogs gegaan in het stadion. Was weer leuk om te zien maar duurt wel lang zo'n wedstrijd: blijft bizar hoe agressief en snel dit spel is. Terug in de village hadden we een verjaardag van Nora, een vriendinnetje, en die had een karaokeset geregeld. Hebben dus wijntjes gedronken en karaoke gezongen.

Momenteel is het zondag en heb een heerlijke week achter de rug. Weer een gek besef dat ik over 45 dagen de village al ga verlaten, echt zo bizar hoe snel het gaat. Ik ben wel heel blij dat ik verhuisd ben naar Katie haar kamer, is zo gezellig. Als ik thuis ben zit ik of ik haar kamer of zij bij mij. Ik heb samen met Caroline en Katie ook gepland dat we de eerste week samen gaan reizen na de studie dus leuk vooruitzicht!

Tot de volgende keer!

  • 30 Augustus 2015 - 08:03

    Mama:

    Hi lieverd, gelukkig ben je weer de oude en zo te lezen ook weer goed hersteld! Wel aan de rust en vitamientjes denken he anders lig je zo weer! :-) Ik zag toevallig net, dat het weer steeds beter wordt bij jullie, op naar de zomer! Ik zie het al voor me dat je Katie iedere keer moet oprapen! Kan je je niet voorstellen he, dat je niet kan schaatsen... :-) Behalve deze verhalen krijgen we natuurlijk via de Whatsapp ook veel door van je. We zijn ontzettend trots op je meisje, hoe je het allemaal doet. Ook het compliment gister in de trein dat ze dachten dat je uit Canada kwam... heb je toch wel vorderingen gemaakt met je Engels. De tijd gaat inderdaad snel, hier ook, gaan deze week September al weer in, en dan is het weer voorbij die mooie zomer. Heb je meegekregen dat de Koning morgen bij ons op school komt? Hij opent het hogeschooljaar. Ik heb gelukkig een plaatsje in de aula. Het wordt een hele happening kan ik je wel zeggen, heb er zin in. Het hele entree is verbouwd in de zomer, ontzettend mooi geworden. Ga zo lekker door met genieten lieverd! Dikke knuffel van je moedertje!

  • 30 Augustus 2015 - 09:43

    Oma:

    Hoi lieverd. Net je blog gelezen,fijn dat je het in het nieuwe huis zo gezellig hebt. Ja de tijd gaat snel ook hier,je bent al bijna 3 maanden weg. Ik mail je morgen om te vertellen hoe de tuinenbridge geweest is. Veel liefs Omi.

  • 30 Augustus 2015 - 10:45

    Pappa:

    Hoi Wiesje,we hebben het een weekje zonder jouw update moeten doen, viel niet mee hoor ,we kijken er altijd zo naar uit. Maar ja voor jou natuurlijk nog veel vervelender dat je zo ziek was. Gelukkig is weer alles de oude. Nu goed voor jezelf blijven zorgen he, doe ik ook, ha ha . Nu weer lekker werken en studeren, en over niet al te lange tijd weer reizen, kind wT een leven he . We zijn heel trots op je .

  • 30 Augustus 2015 - 12:24

    Annemieke:

    Hé Wies!

    Echt leuk dat je helemaal en leven hebt daar, heel anders dan reizen.
    Inclusief vis haha!
    Wat gaat het snel joh, nog maar 45 dagen!
    Geniet ervan, ook van daarna natuurlijk!

    Liefs van ons
    Daan, Annemieke, Thijn en Nout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 18591

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: