Stunning Sydney! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Stunning Sydney! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Stunning Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Wies

06 November 2015 | Australië, Adelaide

Na dat ik pas een dagje terug in de village was, stond de volgende dag weer een nieuw avontuur te wachten: naar Sydney!
Ik had het geloof ik al in een ander blog beschreven maar ik wilde met de auto naar Sydney aangezien we vanuit daar door wilde reizen dus ik moest erheen rijden. Om dit alleen te doen zag ik niet helemaal zitten dus ik heb via Gumtree (marktplaats) en Facebook vier verschillende mensen gevonden. De Nederlandse Wessel, de Finse Anniina, Duitse Katharina en de Zweedse Viktoria.
Dit was natuurlijk wel een heel klein beetje spannend maar ook wel weer een nieuw avontuurtje. Ik heb eerst nog eventjes met Katie ergens ontbeten en heb ze daarna allemaal opgehaald. Het regende de hele dag heel hard dus hebben vooral in de auto gezeten. Eerste stop was in Lakes Entrance, hebben een hostel opgezocht en daar een nachtje gebleven. Van tevoren boodschappen gedaan en met z'n allen gekookt. Nog wat spelletjes gedaan in het hostel en gaan slapen.

Volgende ochtend zijn we doorgereden naar Bega, dit is een klein plaatsje op de weg naar Sydney. Onderweg zagen we een bordje naar een national park, hadden we iets over gelezen dus zijn hier doorheen gereden. Was een heel mooi park waarvan de laatste 20 minuten een zandpad was met heuvels en kuilen en dus de perfecte weg voor Jack! Kwamen uit op een prachtig strand dus hebben hier zitten lunchen. Op de terugweg reed ik over iets heen, leek eerst een soort binnenband maar het bewoog, ik zag het te laat, zijn gestopt en het bleek dus een slang te zijn. Ik heb dus mijn eerste slang vermoord!

Aangekomen in Bega hebben we een hostel gevonden, wat spelletjes gedaan, gekookt en gaan slapen. Dit hostel had ook nog wat mooie Australische pareltjes want hier heb ik mijn eerste SPIN gezien. Het was niet gewoon een spin, het was een SPIN! Zo groot als m'n hand en met van die hele mooie, lange, zwarte, harige poten! Heerlijk idee als dat in je kamer rondloopt.

Volgende dag, woensdag, zijn we al heel vroeg opgestaan omdat dit de dag was dat we naar Sydney zouden rijden. Onderweg kwamen we langs Canberra, de hoofdstad van Australië. We hadden gehoord dat het niet heel veel inhield maar was het proberen waard als we er toch langsreden. Zijn gestopt hier voor lunch en hebben het parlementshuis gezien, was echt prachtig was!, en daarna weer onze weg vervolgd naar Sydney.
Ik had zelf nog geen slaapplek voor Sydney en aangezien je toch al snel 40 dollar betaald voor een hostel ben ik gaan couchsurfen. Er bestaat een app op je mobiel voor dus ik heb heel veel berichtjes gestuurd en ik kon terecht bij Josh in Parramatta. Toen ik voor de deur stond had ik wel een beetje zenuwen. Midden in een vreemde stad, 's avonds, geen idee wie Josh is. Ik had voor de zekerheid het adres doorgegeven aan Katie maar bleek nergens voor nodig. Josh had een prachtig appartement en een hele grote bank om op te slapen. Ik was nogal moe van de hele dag dus na 5 minuten film kijken ben ik in slaap gevallen.
De volgende ochtend met Josh ontbeten en in de stad afgesproken met Martha, dit was het meisje van mijn hockey in Delft die mij ook bezocht heeft in Melbourne. Ze heeft mij de stad laten zien, Harbour Bridge, Opera House, botanical gardens en hele mooie uitkijkpunten. Sydney is echt immens groot en ik heb nog maar een heel klein deel gezien.

Katie had afgelopen dagen tentamens maar die was daar klaar mee donderdag dus die heeft een ticket geboekt naar Sydney, om hier samen ons avontuur af te sluiten. Ik heb haar dus donderdagavond van het vliegveld gehaald en zij kon ook een nachtje bij Josh op de bank slapen.
In de avond zijn we naar Ivy gegaan, de grootste nachtclub van Sydney. Normaal betaal je hier 50 dollar entree voor maar op donderdagen is het gratis. Dit was écht de grootste en mooiste club die ik ook heb gezien. Kunnen 10.000 mensen in en heeft 4 verschillende verdiepingen in verschillende delen van het gebouw. Op het dak is een groot zwembad met daaromheen de dansvloer en in het midden van het zwembad een klein dansvloertje. Hoe later het werd op de avond, hoe meer mensen dat zwembad ingegooid werden. Katie was erg moe van tentamens dus zijn vroeg weer naar huis gegaan.

De volgende dag, vrijdag, hebben we een lekker relaxed dagje gehad en niet veel gedaan. Zijn ergens gaan brunchen en daarna doorgereden naar ons volgende couchsurfadresje, appartement van John. John woont echt heel dicht bij de stad en ook hij had een mooi appartement, deze keer had hij een luchtbed voor ons opgeblazen en het bed mooi opgemaakt. Er kwam een vriend van hem langs dus hebben wat spelletjes zitten doen, drankjes gedronken en zijn gaan slapen.

De volgende ochtend, zaterdag, zijn we op zoek gegaan naar een nieuw adresje. We konden terecht bij Axel. Hij woont in een heel groot huis met 7 andere studenten en het was echt een typisch studentenhuis. Vanuit daar zijn we naar de stad gegaan om wat meer van Sydney te zien. Na wat uurtjes rondlopen toch weer op het terras belandt om wat biertjes in de zon te drinken met uitzicht over de Harbour Bridge en Opera House.
Vervolgens wat feestwinkels opgezocht voor een Halloween-outfit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt Halloween vier maar met de Amerikaanse Katie moest ik er nu wel aan geloven.
Axel was zelf niet thuis 's avonds dus Katie en ik hebben gekookt voor 3 van de huisgenootjes. Daarna onszelf omgetoverd als piraat en nerd en zijn de stad ingegaan. Sydney was een groot gekkenhuis met verkleedde mensen. Dat sfeertje was echt leuk keer mee te maken, iedereen blij, mooie kostuums en veel gelachen met Katie.

Zondag was een hele warme dag, heel zonnig en 34 graden. We zijn naar Bondi beach gereden en hebben een relaxed dagje in de zon gelegen. Dit strand staat er bekend om dat er goed gesurft kan worden, hier was geen woord van gelogen. De golven waren echt immens hoog. Katie en ik hadden geen surfboard maar hebben een uur lang staan springen, duiken, zwemmen in de metershoge golven. Dit deed mij denken aan de vakantie in Amerika, waar ik met mijn vader ook in zulke hoge golven heb staan springen.

Na het strand zijn we doorgereden naar het huis van Daniel, nieuw couchsurfadresje. Prachtig huis, heel groot en mooie locatie. Eenmaal aangebeld deed er een wat oudere man open, Daniel had niet gezegd dat hij nog thuis woonde. Hij was ook vergeten te vermelden dat er nog 2 zusjes, 2 vrienden en 3 katten woonden. Na de hele familie ontmoet te hebben ook Daniel ontmoet, beetje een pikkie nog en we hebben even in zijn 2x2 kamer gezeten omdat z'n ouders beneden zaten. Voelde stiekem beetje alsof je vroeger bij iemand ging spelen en heel lief moesten vragen of we chippies en limo mochten en film kijken tot laat. Buiten dat een hele lieve familie en heerlijk geslapen. Is weer wat anders dan zo'n studentenhuis wat blauw stond van de wiet.

De volgende dag zijn we naar Mona Vale Beach gegaan, een heel groot strand wat echt het tegenovergestelde was van Bondi beach. Helemaal geen andere mensen en dus ons eigen privéstrand. Weer de metershoge golven en een heerlijk zonnetje. Echt fijn om een lekker relaxed dagje gehad te hebben. Daarna doorgereden naar het huis van Alex, woonde dicht bij de stad. Weer een nieuw couchsurfadresje met weer nieuwe mensen en nieuwe verhalen. Alex woont met zijn opa samen en zorgt fulltime voor hem. Alex zijn 'pop' was alleen een beetje dement en doof. Mogen natuurlijk geen grapjes om gemaakt worden maar ik werd een beetje melig van om de 5 minuten te schreeuwen waar ik vandaan kwam en dan weer een dezelfde vraag te krijgen na 5 minuten.

Dinsdag zijn Katie en ik de stad ingegaan om wat meer van Sydney te zien en wat rond te lopen. In de avond kwamen Lieske en BJ aan op het vliegveld. Zij zijn afgelopen maanden van Nederland naar Istanboel gefietst en nu naar Australië gevlogen. Katie en ik hadden een heel groot spandoek gemaakt dus hebben Wouter opgepikt en zijn juichend met mooie hoedjes en een spandoek BJ en Lieske gaan ophalen. Voor deze avond hadden we een hostel geboekt in een drukke straat. We wisten niet zeker of hier geparkeerd mocht worden maar hebben het nagevraagd en de auto neergezet. De volgende ochtend zijn Katie en ik vroeg opgestaan omdat ik haar weg ging brengen naar het vliegveld maar wat bleek: auto was weg. Bleek dus dat er niet geparkeerd mocht worden dus hij was weggesleept, sta je dan met je goede gedrag en Katie die een vliegtuig moest halen. We hebben dus bij het hostel afscheid genomen wat echt heel lastig was. Ik heb toch vooral met haar de afgelopen maanden doorgebracht en dit was dan het definitieve afscheid.
Ik heb daarna nog eventjes geslapen en we zijn daarna de auto gaan zoeken en ophalen, weer $106 lichter maar konden er gelukkig later wel grapjes over maken.

'S avonds hebben we een ander hostel opgezocht in de stad. Je mocht geen drankjes meenemen in het hostel maar we waren toch wat dorstig en aangezien de alcohol nogal duur is hadden we het stiekem toch gedaan. Blijkbaar ook een beetje luidruchtig 's avonds dus we waren de tweede nacht niet helemaal welkom meer.

Donderdag was een hele regenachtige dag dus hadden bedacht dat surfen wel een goed alternatief zou zijn, bleek te gevaarlijk dus zijn maar gaan zwemmen: was ook heel leuk! Daarna zijn we een hele middag in een café gaan zitten en hebben vier uur lang koffie gedronken en klaverjas gespeeld. Omdat het hostel ons een beetje veel geld had gekost wilden we geld besparen om het een beetje te compenseren dus ik heb een couchsurf-adresje opgebeld en konden bij hen terecht. Dit was het studentenhuis van Axel en waren veel mensen thuis dus hebben voor allemaal gekookt en zijn 's avonds naar Ivy gegaan, de grote club. Dit keer iets minder druk omdat het regende en veel ruimtes open zijn maar dat mocht de pret niet drukken.

Vandaag, vrijdag, zijn we walvissen gaan spotten! Wouter en zijn vader hadden dit vorige week gedaan maar geen walvissen gezien dus kregen hun kaartjes terug, ook eentje van een meisje die ze kende dus hoefden er maar eentje bij te kopen. Vandaag hadden wij wel geluk! We hebben verschillende groepen met walvissen zien springen, dolfijnen die met de boot mee zwommen en sprongen en vliegende vissen! Was ook weer regenachtig maar de walvissen maakten alles goed. Vanavond gaan we naar de Blue Mountains rijden om daar te kamperen dus dan gaat de echte reis naar het noorden beginnen!




  • 06 November 2015 - 09:04

    Petra:

    Wat ben ik toch elke keer blij als ik wakker wordt en dat ik zie dat jij een nieuwe blog heb geplaatst. Heerlijk om de dag mee te beginnen. Wat ben je lekker veel aan t reizen mop, en wat een avonturen beleef je toch met Jack haha! Heel jammer dat heel nu afscheid van Katie heb moeten nemen.. Maar je hebt een geweldige tijd met haar gehad en binnenkort ga je net zo'n geweldige tijd tegemoet maar dan met je lover.
    Blijf voorzichtig doen lieve Zimo, en geniet van alles wat je weer mee gaat maken.
    Dikke kus Peet♥️

  • 06 November 2015 - 10:03

    Mama:

    Hi Sweety, wat fijn, dat je alle ervaringen zo opschrijft in je blog! Leuk voor ons, maar ook leuk voor later... de details weet je later niet meer. En wat leuk dat je iedere keer op een nieuw couchsurfadresje komt, lijkt me ook reuze spannend waar je terecht komt dan... maar minder prettig als je dit in je eentje doet, maar vanaf nu ben ik stiekem een beetje blij dat het alleen reizen over is. Nu heb je enorme lol met de Lagavrienden en dan komt Sander. Zoals je weet, ben ik met conversatie Engels bezig en toch door jouw blog weer een woord geleerd want ik wist niet wat Stunning betekende.. nu wel :-) Van Sydney heb je nu veel gezien en ga je op weg naar het Noorden, nieuwe avonturen! Gaaf filmpje van je gezien vanmorgen van de walvissen. Voor jullie fijn, dat Wouter met zijn vader ze niet heeft mogen zien :-) Heb je het filmpje naar hem opgestuurd, heeft hij ze alsnog gezien :-) Lieverd, enjoy!

  • 06 November 2015 - 13:21

    Gijs:

    He lieve wies. Wat een leuk verhaal weer! Ben trots op je, hoe je als klein meisje alles te lijf gaat. Jaloers ben ik op al jouw mooie momenten. Ik kan niet wachten om je weer te zien!

  • 06 November 2015 - 15:19

    Omi:

    Hoi lieverd,wat een geweldig verhaal weer,heb er van genoten. Ik ben nu toch wel erg blij dat je met 3 vrienden verder gaat. Nog drie weken en is Sander er,weer een nieuw avontuur.wens je een heel fijne reis naar het noorden,geniet ervan. Oma volg je met veel plezier,maar ben toch blij dat we kunnen gaan aftellen. Veel liefs. Omi.

  • 06 November 2015 - 21:42

    Pappa:

    Mooi blog weer lieverd wat maak je toch een hoop mee. En vanaf nu ben jd niet meer alleen he ? Geniet ervan he van alles . Dag poepie

  • 07 November 2015 - 08:31

    Fleur:

    Whaaa lekker wijffie! Wat ben ik trots op jou hoe jij alles ff oplost en hoe jij geniet, heerlijk!! Ik wordt altijd blij als er weer een blogje in mn mail staat, ik mis jouw enthousiasme hier wiesie....

    Wat rot dat je ineens afscheid moest nemen van Katie, maar hé ze woont in Amerika hahaha helemaal geen vervelende vakantie bestemming toch?

    Blijf genieten van je avonturen en ik ben ook al aan het nadenken over een groot spanddoek voor 16 januari, je bent de beste Wies!

    Liefs,

    Fleur

  • 07 November 2015 - 14:05

    Bibi :

    jeetje lief zusje wat maak jij elke weer mee en wat leer je een hoop mensen kennen!!

    Ik ben zo trots op je hoe je het allemaal doet, Nederland is veel te klein voor jou geworden.

    blijf genieten voor je het weet zit je weer hier en maak je niet elke dag zo veel leuke en leerzame dingen mee.

    dikke kus

  • 07 November 2015 - 21:33

    Jokelien En Harry:

    Hè Wies, wat een verhaal weer zeg. De slang grote SPIN dolfijnen en walvissen dat maak je in Nederland niet allemaal mee gaaf hoor. Jammer dat je beste vriendin nu weg is, maar gelukkig komen je andere vrienden nu jouw gezelschap houden. En over 3 weken je vriend heb ik gelezen. Nou Wies dat is helemaal gaaf dat je dan met z'n tweetjes ben. Geniet er maar heerlijk van. Groetjes uit Oudewater

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 18589

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: