Koh Phi Phi - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Wies

30 Juni 2015 | Thailand, Ban Hat Sai Ri

Zondag was een heerlijke rustige dag. Sophie en ik zijn opgestaan en hebben de kamer uitgecheckt, we konden onze spullen veilig ergens neerzetten zodat we daar niet de hele dag mee hoefde te sjouwen.
Eind van ochtend afgesproken met Collin, Amerikaanse man van de duikcursus. We hebben met z'n drieën twee scooters gehuurd en zijn het eiland gaan verkennen. Was best wel een beetje anders dan op m'n vertrouwde rode scooter op de Veenwortel. Je moet links rijden, die dingen kunnen echt 60 en je hoeft geen helm te dragen, heel veel berg op en afwaarts en overal auto's en andere scooters. Wel echt een hele mooie ervaring. We zijn eerst naar de 'John-Suwan Mountain' gereden, hadden gehoord dat je hier een hele mooie uitkijk had over het eiland. Na heel wat klimmen, was blij dat ik stevige schoenen had meegenomen, was het het allemaal meer dan waard. Een prachtige uitkijk over de witte stranden en mooie natuur. Daarna weer verder gaan touren naar 'Shark Bay'. Hier lekker geluncht en een dagje aan het strand gelegen. Dit was een privéstrand maar we zijn er gewoon gaan liggen en werden niet weggestuurd. Het mooiste strand wat ik tot nu toe had gezien, echt heel mooi en rustig. Lekker gezwommen en boek gelezen. Inmiddels al twee boeken gelezen en aangezien je een boek niet echt voor de tweede keer leest in een vakantie heb ik een boek omgeruild in een klein boekwinkeltje, hadden ook Nederlandse boeken dus heb een goede nieuwe thriller uitgekozen van Nicky French.

's Avonds gegeten met Sophie en twee andere Duitse meisjes die zij hier eerder had ontmoet, was erg gezellig. Wat trouwens wel grappig is om te vertellen: de meeste Thaise mensen kunnen echt weinig Engels. We zaten in het restaurant en ik had een mangoshake besteld, Sophie wilde er ook eentje dus die zei: For me the mangoshake too please'. Waarop de serveerster zei: 'We have no mangoshake two'. Vond het zelf erg grappig, komen vaak zulke situaties voor.

Rond 20u werden we opgepikt is ons resort voor onze reis naar Koh Phi Phi, in totaal in dit 16 uur reizen. Begon met een bootreis van 8 uur, dit was een nachtboot met bedden. Aangezien wij samen hadden geboekt hadden we een tweepersoonsbed maar de boot was niet helemaal vol dus ik had een eigen tweepersoonsbed geclaimd. Later werd ik wakker gemaakt door een lieve meneer die zijn eigen bed kwam opeisen dus ik ben in een andere lege gaan liggen, ben de moeilijkste niet. Om 04:30 gewekt door zo'n harde scheepsbel, ik ben weleens lekkerder wakker geworden. Vervolgens de reis vervolgd met veel wachten, twee taxi's en een lange busrit. De boot van Krabi naar Koh Phi Phi was een feestje, een wat kleinere boot waar we op het dek konden zitten en met onze benen over de rand konden bungelen. Onderweg heel veel kwallen gezien, sommigen wel een halve meter groot. Echt gigantische dingen, heel fraai om te zien in dat heldere water. Ook visjes die meesprongen boven water met onze boot, heb lekker m'n boek gelezen en alleen maar genoten. Sophie en ik hebben samen een bungalow geboekt voor twee nachten, iets verder van het strand aangezien het nogal los schijnt te gaan hier 's nachts. Overdag lekker gezwommen in de zee, boek gelezen (inmiddels m'n nieuwe boek al uit dus moet weer naar de boekwinkel), uitgerust en genoten. Koh Phi Phi is een prachtig eiland, mooie witte stranden maar wel veel toeristen.

In de avond hadden we afgesproken met een jongen die we ontmoet hadden op de boot en hebben een drankje gedaan op het strand en gekeken naar vuurshows. Dat zie je echt ontzettend veel in Thailand, mannen die shows geven met vuur en de meest bizarre dingen doen. Was zelfs een vuurshow met jongetjes van ik schat 6 jaar oud, heel verantwoord... maar in Thailand kan alles. Zoals de '60-challenge': als je 60 shotjes in 60 minuten opkrijgt hoef je ze niet te betalen en krijg je een plekje met foto op de 'wall of fame'. De foto's zeiden genoeg over hoe je eraan toe was na deze challenge, kon me gelukkig prima beheersen :-)

Dinsdag hebben Sophie en ik een boottrip geboekt, het was een halve dag en een boot met 10 personen. Eerst een ontbijtbuffet, dat was inclusief. We hebben 5 verschillende eilanden bezocht en drie keer gestopt om te snorkelen. Tussendoor kregen we nog een lunch en wat fruit. De laatste stop was monkeybeach, dit was een eiland met heel veel apen op het strand. Helemaal niet bang en je kon ze bananen voeren en ander fruit. Waren ook chinezen (uiteraard met fotocamera en een zwemvest aan zoals je ze hier niet anders ziet) die ze cola, yoghurt, chips en andere dingen voerde: hadden het geloof ik niet helemaal begrepen. Was echt een hele fijne trip en we hadden goed weer. 'S middags lekker een rustig strand opgezocht en wat geslapen en gelezen. Heb zelfs nog drie plastic tassen gevuld met afval van het strand: ook weer steentje bijgedragen.

Onderweg naar het strand liep ik langs een basisschool en was wel benieuwd hoe dat er aan toeging hier in Thailand dus ben het schoolplein opgegaan. Kwamen meteen een stuk op 20 kinderen op me afgerend en begonnen te knuffelen. Het is dat ik maar 10 vingers had maar aan elke vinger hing een kindje. Werd echt als een soort popster ontvangen. Ze trokken me mee de hele school door, over het schoolplein, zongen liedjes en wilde vooral veel knuffelen. Verder werd er veel gevoetbald, gehinkeld, in het klimrek gehangen en gelachen. Het was de beste beslissing ooit om daar naar binnen te gaan want heb de hele dag de glimlach niet meer van m'n gezicht gekregen. Ze vroegen m'n naam en ik ben in het Thais aan nog ongeveer 200 kinderen voorgesteld. Hebben wat foto's gemaakt en ik ben weer verder gegaan, ze hebben me tot aan het hek uitgezwaaid: echt fantastisch!
In de avond op zoek gegaan naar boekwinkel en heb een nieuwe thriller gevonden, kan ik weer tijdje mee door.

Aangezien ik vanuit Kuala Lumpur (Maleisië) naar Australië vlieg, wilde ik er al iets eerder heen zodat ik ook wat van Maleisië kan zien. Ik heb hier op het eiland een ticket geboekt. Een boottocht en vervolgens een lange rit met de bus. Morgenochtend om 09:00 vertrek ik en dan ga ik Thailand verlaten. Ik zal het nog gaan missen..


  • 30 Juni 2015 - 16:38

    Petra:

    Hele fijne reis naar Maleisië topper!!

  • 30 Juni 2015 - 16:48

    Mama:

    hi lief kind! Wat een avonturen! Ik zie je ook helemaal gaan in die basisschool! Leuk dat je dit soort dingen onderneemt, want dat zijn unieke ervaringen! Goede reis morgen naar Maleisie! Ben weer benieuwd wat er nu weer op je pad komt... en dan over een paar weekjes het serieuze leven op de Victoria University.. dus geniet nog maar eventjes! Dag lieverd!

  • 30 Juni 2015 - 16:56

    Marleen Buiter:

    Klinkt goed allemaal. Mooie ervaringen. Geniet. Liefs van ons allen

  • 30 Juni 2015 - 17:52

    Jokelien En Harry:

    Hoi Wies,

    Wat een belevenis zeg,je maakt veel mee. Gaaf hoor je duikbrevet halen.
    Nu naar Maleisie een hele goede reis en geniet er maar lekker van. Liefs Har en jook

  • 30 Juni 2015 - 17:52

    Oma:

    Wat een heerlijk verhaal weer van je,heb er van genoten. Wens een goede reis naar Maleisië. Beel liefs Omi.

  • 30 Juni 2015 - 22:14

    Sandra:

    Zo te lezen is het dik genieten. Leuk om te lezen. Ga je zo uitgebreid schrijven een half jaartje volhouden? Goede reis verder, wij letten wel op je ouders!

  • 30 Juni 2015 - 22:26

    Esther:

    veel plezier Wies. Lekker genieten in het mooie Azië

  • 30 Juni 2015 - 22:31

    Willemien :

    Wat gaaf allemaal Wies! Al die kindertjes zeg, prachtig!
    Geniet en goeie reis maar weer!

  • 30 Juni 2015 - 23:09

    Annelise:

    He lief wiesje van me! Wat super leuk dat je naar die basisschool bent gegaan en dat dat ook zomaar mocht, toch wel heel bijzonder voor jou om een bassischool vanuit een ander oogpunt te kunnen zien! Heel fijn idee dat je toch flink wat leuke mensen daar hebt ontmoet en een maatje! Lekker trouwens die scheepsbel.. zie mezelf al gaan om die tijd hahaha.
    Nou skattie, goede reis naar Maleisië en ik kijk uit naar je volgende verhaal! xxxxxxx

  • 01 Juli 2015 - 10:27

    Femke:

    Hee lieve Wies,
    Wat een prachtige verhalen. Ik word aardig jaloers :)
    Geniet ervan meid!

  • 01 Juli 2015 - 15:04

    Sander:

    Altijd weer leuk om je verhaaltje te lezen helemaal uit Thailand. Ik dacht, ik laat ook eens een berichtje achter, vind ze vast niet erg. Wat bedoel je met ‘’anders’’ qua scooter rijden? Met 60km/h zonder helm rondscheuren is niet echt heel anders dan wat je gewend bent toch? Grapje natuurlijk!

    Dat je je PADI hebt gehaald ook echt knap, doet ze gewoon even in 4 dagen! Ga je zeker geen spijt van krijgen, wellicht in Australië ook nog handig! Mocht je nog een buddy zoeken voor bij het Great Barrier Reef dan laat je het maar weten;)

    En zou je ook bij terugkomst eens uit kunnen leggen hoe jij leest, dat reizen van je allemaal heel knap enzo, maar een boek uitlezen in een dag, da’s pas knap!

    Ook nog stereotype Chinees ontmoet, dus eigenlijk alles wel zo’n beetje ervaren als ik dat zo hoor. Enige wat ik mis in je verslagen is hoe vaak je op de foto moet met de locals? Of valt het allemaal nog mee?

    Geniet er nog maar even van het laatste weekje Wies!

  • 01 Juli 2015 - 16:00

    Bibi:

    Lief zusje,

    Wat heb jij een geweldige tijd gehad in Thailand zeg!!! Ik ben zo trots op je. Je hebt het allemaal zelf onderzocht en zelf gedaan. Geweldige dingen gezien en gedaan. De verhalen tot nu toe zijn al voor mensen die naar Thailand gaan een hele mooie reisgids.

    Nu Maleisië nog verkennen en dan het volgende avontuur.

    Lieve schat geniet er nog van en ik kijk weer uit naar je volgende blog.

    Dikke kus xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 18518

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: