Cheers! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Cheers! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Cheers!

Blijf op de hoogte en volg Wies

09 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Maidstone

G'day mate!

Weer een weekje voorbij gevlogen. Vorige week zaterdag waren we uitgenodigd door een jongen die ik via via ken uit Delft voor een huisfeestje in Carlton, dit is ongeveer een uurtje met het openbaar vervoer. Eerst een kleine preparty en later naar het huis gegaan. Echt een gigantisch studentenhuis met wel 150 mensen. Veel gekletst, vooral leuk nu wat echte Australiërs te spreken aangezien je hier vooral veel met andere internationals praat. Op dit feestje is helaas wel m'n mobiel gesneuveld (vandaar dat ik niet reageer op whatsapp, ik kan alles wel lezen maar niet antwoorden: sorry!!!). Ben de volgende dag meteen naar de Apple Store gegaan en heb een afspraak staan voor volgende week zaterdag. Hij is minder dan een jaar oud dus garantie zit er nog op mits hij geen valschade heeft (hij is wel gevallen maar geen zichtbare schade) dus fingers crossed!

Maandag zijn we met een groep van 12 uit eten gegaan. Dit was allemaal met internationals en hun Aussie-mates, hebben gegeten in een Parma-restaurant hier in de buurt. Ik had nog nooit van Parma gehoord maar dat is dus een schnitzel met een saus en kaas eroverheen, heel populair hier. Klinkt heel lekker maar ik had natuurlijk weer een veel te pittige saus gekozen en door de saus wordt de schnitzel een beetje zompig: niet m'n favoriet maar was wél heel gezellig.

Dinsdag was mijn eerste 'assessment' op de uni, dit was voor het vak Public Speaking. We moesten een speech voorbereiden van ongeveer 2-3 minuten. Ik vind het niet zo lastig om voor een grote groep te praten maar omdat het in het Engels is maakt dat het wel een stuk lastiger, vooral ook omdat je er geen blaadje bij mag hebben. Ik wil dit wel graag oefenen vandaar dat ik dit vak ook heb gekozen. Voortaan moeten we elke week een speech doen en krijgen een onderwerp mee om het over te houden. Afgelopen week was het onderwerp 'speechen of presenteren', dit moet dus gaan over hoe je een speech geeft en waar je vooral op moet letten. Avond van tevoren toch wel wat zenuwen te pakken gehad dus had besloten om in m'n speech te bespreken waar deze zenuwen bij mij vandaan komen, hoe je hier het beste mee om kunt gaan en wat tips. Is uiteindelijk allemaal goed gegaan en iedereen begrijpt gelukkig dat mijn speeches niet zo zijn als die van Martin Luther King.
In de avond had een jongen die Katie en ik kennen uit de village, Ben uit Australië, op Facebook gevraagd wie er met hem mee wilde eten met z'n enchilada's. Zo'n deal slaan we natuurlijk niet af dus hebben lekker met z'n drieën gegeten en konden zo aanschuiven.
Later op de avond was er een georganiseerde comedy night vanuit de village. Waren in een grote ruimte heel veel stoelen en banken neergezet met een podium en er kwamen 5 stand-up comedians. De eerste drie waren vooral heel grof, aangezien ze ook heel snel praatte hoorde ik alleen maar 'fucking' en 'you know'. De laatste twee waren wel echt vermakelijk. Bij veel grappen moest ik er even over nadenken aangezien het zo snel ging dus zodra iedereen klaar was met lachen had ik hem door en was ik vervolgens de enige die moest lachen. Wel een goede avond gehad en leuk dat er zoveel activiteiten worden georganiseerd.

De rest van de week een aantal colleges gehad en ik werk nu drie keer per week. Het werken is nog steeds erg leuk, er komt ook elke dag wel een vriendinnetje lunchen of even gedag zeggen aangezien het toch op de campus is. Is ook vaak altijd wel iemand die op mij wacht tot ik klaar ben met werken en dan samen terug kunnen. Echt allemaal hele lieve meiden en zijn vrijwel elke dag samen. Ook weer een wasje gedraaid, hier volgt een hele goede tip. Als je veel was hebt en het is heel vies zou je denken: VEEL WASMIDDEL. Doe dit vooral niet! Mijn kleding was erna heel glibberig, als het regent komen er zeepbelletjes uit m'n broek en na het drogen kon ik al m'n kleding rechtop zetten omdat het zo hard was geworden. Gevalletje leermoment!

Donderdagavond waren Katie en ik thuis en bedachten dat we eigenlijk vrijdag niet echt plannen hadden dus dat naar de stad gaan wel een goede optie was. Heel spontaan plan en tot nu toe de beste avond uit. We hadden onze eigen 'pubcrawl' opgezet en zijn gewoon barren en clubs ingegaan om te kijken wat er allemaal te beleven was in de stad. Uiteindelijk in 5 verschillende plekken geweest en veel mensen gesproken en gezien. Er was een club Spice Market, daar waren we twee weken geleden ook al, was toen ontzettend leuk maar misschien omdat we met een groep van 50 waren en nu vielen eigenlijk pas de vieze mannetjes en de schaars geklede vrouwen op. Je kunt echt geen stap zetten of er komen weer vieze mannen vragen of je wilt dansen, waar je vandaan komt en of je een drankje wilt. Misschien ook omdat ze nog nooit de Twin Towers in levende lijven hebben gezien (Katie is ook lang en hadden allebei ook nog hakken. Ik heb nog nooit zo vaak drankjes geweigerd want zodra je toehapt kom je de hele avond niet meer van ze af. Daarna naar een andere club gegaan, Billboards en dat was leukere muziek en leukere mensen. Heel gezellig met Katie en ons heel goed vermaakt.

Vrijdagavond zijn we naar Docklands gegaan, hier waren wij in de eerste week ook al heengegaan want er was weer een vuurwerkshow en activiteiten rondom het vuurwerk. Dit keer was er een chocolade-festival. Klinkt heel spannend en leuk maar was eigenlijk gewoon een partytent met vijf kraampjes waar je kon chocoladefonduen en chocomelk kon drinken. Er stond ook een grote cameraploeg, bleek van een nationale tv-zender die het weerbericht gingen opnemen en vroegen of wij op de achtergrond wilde staan en beetje kletsen. Ik kan de herhaling niet vinden maar we zijn dus wel op de Australische tv geweest :-). Vuurwerk en de muziek was weer heel erg mooi en een gezellig avondje met alle meiden. Daarna ook hapje gaan eten in de stad, hebben allemaal een kindermenu genomen aangezien alles écht belachelijk duur is: was wel lekker om een keer frietjes, kipnuggets en appelsap te hebben. En vergeet vooral de kleurplaat en de tekenpotloodjes niet!

Zaterdag heb ik een dagje aan opdrachten gewerkt: de eerste opdracht is klaar twee weken voor de deadline! Dit was wel veel werk maar heel leuk om te doen. Het is voor het vak 'English in spoken interaction'. De opdracht was om een gesprek tussen twee mensen op te nemen die allebei Engels spreken als eerste taal en dit uit te werken. Heb het dus uitgetypt en dan moet je dus de 'uhm', 'you know', 'so', en dingen zoals pauzes of als ze door elkaar praten erbij schrijven: alle details en dan uiteindelijk beschrijven wat er opvalt. Was heel leerzaam om dit gesprek 20 keer te luisteren en uit te typen zodat je écht goed hoort wat ze precies zeggen. Katie kijkt m'n huiswerk en opdrachten na op grammatica: heel fijn zo'n Amerikaans vriendinnetje. 'S middags had ik de afspraak in de Apple Store en dat bleek nog wat lastiger dan ik dacht. Mijn scherm is een keer gemaakt dus er zit geen 'echt' iPhone-scherm meer op. Het blijkt dus dat dan je garantie vervalt, dit wist ik niet maar ze had wel begrip voor de situatie. Kortom: ik krijg volgende week een gloednieuwe gratis iPhone! In de avond hadden we een pubcrawl, hier hadden we kaartjes voor gekocht en was met ongeveer 60 mensen. Wij gingen met 5 meiden erheen en hebben drie verschillende kroegen/clubs bezocht. Stond allemaal heel perfect aangeschreven maar stelde weinig voor. De rest van de groep waren vooral Aziatische mannen. 'Wil je alsjeblieft een foto van ons maken?' 'Tuurlijk. Wil je wat te drinken?'. Uiteindelijk was het wel heel gezellig met de meiden, veel gelachen en gedanst.

Momenteel is het zondag en ik heb een lekker rustig dagje. Die meiden wilde vandaag eigenlijk naar het strand voor een strandwandeling maar die heb ik even overgeslagen. Ook wel even zin om thuis te zitten en een keer niks te doen. Morgen gaan we opnieuw vragen of ik naar Katie haar kamer mag verhuizen, iedereen hier heeft beetje de instelling 'no worries' en doen alles lekker rustig aan. Weer een topweek gehad en het begint ook langzaam iets warmer te worden. Nog steeds maar 12 graden maar toch al iets beter! :)

Hoe gaat het daar in Nederland? Een warme week achter de rug hoorde ik? Lekker! Fijne week allemaal! Cheers!

  • 09 Augustus 2015 - 09:06

    Pappa:

    Hoi Wiesje,dit keer zet ik mijn reactie maar een keer er op en niet zoals vorige keer 3 keer maar ik dacht steeds dat die niet geplaatst was. Mamma had net een reactie geplaatst en da dacht dat die geplaatst was en was toen het hele verhaal kwijt. Leuke update hoor, het uitgaan en de lol is gelukkig een duidelijk aanwezig onderdeel he. En je leert een hoop ! Onze vakantie vliegt ook om 3 van de 4 weken alweer om. Jij bent alweer 2 maanden weg he ! Nou tot volgende update !

  • 09 Augustus 2015 - 09:15

    Mama:

    Hi lieverd,
    Zoals gezegd door papa, ik had al een heel verhaal op mijn mobiel getypt, met 1 wijsvingertje, je ziet t vast Voor je en Wilde net ALS papa vorige keer niet drie keer erop zetten maar bleek helemaal voor niets getypt. Wat ik had geschreven ..fijn dat je huishoudelijke kunsten vorderen, ik kijk uit Nasr half jan als je er weer bent, ga ik eens kijken hoe je dat allrmaal doet

  • 09 Augustus 2015 - 12:33

    Lisanne:

    Wiessiee, fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Elke keer lees ik je verhalen met plezier! xxxxx

  • 09 Augustus 2015 - 16:24

    Jokelien:

    Hoi Wies, het is weer leuk om dit allemaal telezen wat jij mee maakt. Geniet er nog maar lekker van. Het is hier inderdaad lekker weer. Liefs Har en Jook

  • 09 Augustus 2015 - 17:42

    Oma:

    Hoi lieverd,wat een verhaal weer,ben net thuis uit Frankrijk en gelijk mijn iPad open gedaan,wat een verrassing. Jij hebt al 10 maal meer kroegen bezocht dan ik mijn hele leven,als je maar leut hebt zeggen ze dan. Gelukkig gaat het goed met je en heb je leuke vriendinnen,geniet er maar van. Veel liefs Omi.

  • 12 Augustus 2015 - 03:13

    Bibi:

    Mijn reactie is weg:-(

    Iets fout gegaan misschien. Super verhaal weer lieverd.

    Ik hou van je

    Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 18603

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: