Weer een blinde darm minder! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Weer een blinde darm minder! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Weer een blinde darm minder!

Blijf op de hoogte en volg Wies

15 November 2015 | Australië, Adelaide

Woensdagavond aangekomen bij de gratis camping en weer een pasta pesto klaargemaakt. Tentploeg en kookploeg hebben weer gedaan wat ze moesten doen en de jongens hebben weer heel lief onze luchtbedden opgepompt.
We waren niet alleen op de camping, helaas hadden we gezelschap van muggen. De competitie voor degene met de meeste muggenbulten is van start gegaan en we hebben het niet meer over een paar maar praten over tientallen. Blijven volhouden dat dat komt omdat we gewoon heel lekker zijn voor de beestjes. In de tent Machiavelli gespeeld en na een goede aftersun insmeer-sessie gaan slapen.

Dinsdag zijn we doorgereden naar Surfers Paradise vlakbij de Gold Coast. Klinkt als een sprookje maar stelde niet heel veel voor. Wel groot strand maar minder mooi dan wij eerder gezien hebben. Hebben hier gezwommen, geluncht, ons bijna over laten halen voor twee party-avonden, rondgelopen, boodschappen gedaan en uiteraard onze vriend klaverjas gespeeld met wat biertjes in een café!
Daarna een gratis camping opgezocht wat eigenlijk een parkeerplaats was, de tent hier opgezet, kip kerrie klaargemaakt en gaan slapen.

Deze nacht was niet m'n beste nacht. Ik had vanaf het begin van de avond al flinke buikkrampen en die werden tijdens de nacht steeds erger. Rond 4.30 zijn Lieske en ik toch naar het ziekenhuis gereden. Hier opgenomen en de hele dag gelegen voor veel onderzoeken. Paar keer moeten plassen, bloed geprikt en eendenbek-onderzoek om dingen uit te kunnen sluiten. Daarna naar een andere kamer gebracht voor meer onderzoeken, scans gemaakt en bleek dat de blindedarm eruit gehaald moest worden. Dit ging allemaal spoedig, hele lieve doktoren die nog even een aai door m'n haar kwamen geven voor de operatie, de spanning wegnamen en stond een lekker muziekje op in de operatiekamer.
Na de operatie wakker geworden op een andere kamer maar niet helemaal relaxed maar dat scheen erbij te horen. Is gelukkig allemaal goed gegaan.
Rest van de avond had ik m'n eigen kamer, veel morfine steeds, antibiotica, apparaat aan m'n voeten voor de bloeddoorstroom, lieve zusters en veel testjes. Midden in de nacht wakker geworden en door heel veel pijn in m'n blaas toch een katheter en alles was weer goed.
Ik ben de volgende dag, zaterdag, weer uit het ziekenhuis ontslagen. BJ, Lieske en Wouter zijn gaan hiken en ik ben bij een restaurantje op het gras even gaan slapen. Later doorgereden naar Brisbane.

Gelukkig heb ik hele lieve vrienden mee die heel goed voor mij zorgen. Zijn paar keer langsgekomen, hebben zitten klaverjassen aan mijn bed en maken me blij. Echte lieverds! Uiteraard veel pijn maar goede medicijnen die er zelfs voor zorgen dat ik me een beetje licht en dronken voel. Wat wel jammer is dat ik nu 4 weken rust moet gaan houden wat inhoudt niet zwemmen, auto rijden, lange wandelingen, tillen en andere dingen. We gaan het zien maar blijven genieten.

Vandaag, zondag, is Katie mijn vriendinnetje uit Melbourne een dagje langs geweest. Ze heeft me geholpen met haren wassen in de douche, hebben gekletst, twee films gekeken (ik viel wel steeds in slaap) maar was heel fijn samen te zijn. Ze had een mooie ballon, knuffeltje, water en timtams (onze lievelingschocolaatjes). Ik heb al paar dagen niet echt kunnen eten en wat ik at ging er meteen weer uit maar dit gaat vast helpen. Vanavond gaan BJ, Wouter en Lieske mijn lievelingseten pasta carbonara voor mij maken dus ben al blij als ik twee happen kan eten. Ze zijn vanmorgen naar een cricket wedstrijd geweest en vanmiddag naar de bioscoop.

Pijn wordt minder maar zonder pillen nog niet echt te doen, gaat wel beter dus! Morgen gaan we denk ik verder rijden, is maar een uurtje. Rustig aan, blijven lachen en hoofd omhoog!



  • 15 November 2015 - 09:48

    Melanie:

    Bikkel. X

  • 15 November 2015 - 12:55

    Jokelien :

    Hè Wies, wat een toestand weer zeg, maar gelukkig ben je weer aan het opknappen. Je maakt wel veel mee zeg, gelukkig heb je Nederlandse vrienden om je heen. Doe rustig aan meisje, als straks je vriend komt ben je weer een stuk opgeknapt en dan kan je samen weer verder genieten. Hou je taai Wies.

  • 15 November 2015 - 13:00

    Omi:

    Lief kind,fijn dat je weer iets geschreven hebt,is een goed teken,want als je niet goed bent is schrijven het laatste waar je aan denkt. Wat fijn om goede vrienden bij je te hebben die zo goed voor je zorgen,hopelijk doen zij toch de dingen die ze van plan waren te doen. Heerlijk dat Kathy er even was,dat is echte vriendschap voor het leven. Wens je een spoedig algeheel herstel en hopelijk toch een leuke verdere reis. Knuffel voor alle vier. Omi.



  • 15 November 2015 - 13:48

    Van Wissens:

    Hoi wies. Toevallig hadden we het gisteren met de jongens nog over jouw reis in Australië en wat je allemaal meemaakt. Met dit blinde darm gevalletje lijkt het wel een heel compleet avontuur te worden. Je hebt heel wat om op terug te kijken. Nog veel plezier de laatste wekenin down under. Marti en Jos.

  • 15 November 2015 - 15:04

    Cynthia :

    Wiesje!
    Wat een pech heb je toch:(. Wel heel erg fijn dat je ook aan de andere kant van de wereld goede vrienden om je heen hebt!
    Ik hoop dat je snel opknapt en weer snel kunt genieten van dit mooie avontuur!
    Liefs!

  • 15 November 2015 - 15:14

    Daphne:

    Goh Wies, wat een toestand. Ik hoop dat je snel opknapt, maar doe wel rustig aan hè? kyan en Noa vragen nog regelmatig (zeker eens per week) hoe lNg het nog duurt voordat je terug bent

  • 15 November 2015 - 15:15

    Daphne:

    Hm, de helft van mijn bericht is weggevallen. Geniet ze en hou jezelf in de gaten! X

  • 15 November 2015 - 19:30

    Saskia:

    Beterschap, Wies! ween blindedarmoperatie, daar zit je niet op te wachten tijdens zo'n bijzondere reis. Stoer dat je gewoon doorgaat! Ik hoop dat de pijn snel verdwijnt en dat je weer volop kunt genieten van je mooie avontuur. X

  • 15 November 2015 - 19:44

    Mama:

    Lieverd, wat ben je toch een kanjer en wat ben ik ongelooflijk trots op je! Wat had ik met je te doen toen we zaten te skypen na de operatie! Zo blij dat je je vrienden daar hebt. Wat ben je stoer, gewoon weer schakelen en doorgaan!! Je bent geweldig! Ik hoop dat je je snel lekkerder voelt om de draad op te pakken en uit kan kijken naar je volgende bezoek

  • 15 November 2015 - 22:43

    Pappa:

    Hoi Wiesje, nou nou het zit allemaal niet mee he , alhoewel , met zulke goede vrienden ben je echt een bofkont, hopelijk kan je snel weer verder met je stoere reis. Ben echt supertrots op je ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  • 20 November 2015 - 12:00

    Elies Boot:

    Lieve Wies, sterkte en beterschap! Je bent een kanjer.
    Ik zag je ouders bij AV'40 en krijg nu je reisverslag. Wat zal je veel meegemaakt hebben en nu dit nog.
    We hopen dat je snel herstelt.
    Veel liefs, Reinet, Wander, Jan en Elies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 18584

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: