Op een onbewoond eiland! - Reisverslag uit Corny Point, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland! - Reisverslag uit Corny Point, Australië van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland!

Blijf op de hoogte en volg Wies

22 November 2015 | Australië, Corny Point

Hallo lieve lezers!

De blog is alweer een tijdje geleden en wat vliegt de tijd!
Na twee dagen in het hostel in Brisbane gezeten te hebben zijn we naar Noosa National Park gereden. Hier hebben BJ, Lieske en Wouter een wandeling gemaakt in de hoop koala's te spotten. Sinds BJ en Lieske in Australië zijn hebben ze heel veel mooie dieren gezien in het wild maar nog geen koala's. Ze hebben hier een wandeling gemaakt en ik ben zelf op het gras gaan slapen en ze hebben mij erna weer opgehaald. Het was een mooie wandeling maar helaas geen koala's kunnen spotten. Daarna zijn we doorgereden naar een camping en hebben we een avondje gekampeerd in Noosa.
Aangezien dit toch iets te enthousiast was om meteen te gaan kamperen zijn we de volgende dag naar Rainbow Beach gereden. Hier heb ik voor 3 nachten een hotel geboekt om bij te komen en zijn Bart-Jan, Lieske en Wouter naar Teewah gegaan, een mooi strand waar je overheen kunt rijden en kamperen. De volgende dag zijn ze heel vroeg opgestaan om te surfen en daarna langs mij geweest om mij nog even gezelschap te houden. Daarna zijn ze vertrokken naar Fraser Island voor 2 dagen, dit is een groot zandeiland. Zelf heb ik heel veel films gekeken, geslapen en uitgerust.

Vrijdagochtend hebben ze mij weer opgehaald bij het hotel en zijn we een dagje in de auto gaan zitten. In totaal was het 13 uur rijden naar onze volgende bestemming, Airlie Beach. Onderweg wel kunnen genieten van mooie Australische landschappen en wat vooral opviel waren de bosbranden. We hebben denk ik wel 15 verschillende bosbranden gezien die ook echt dichtbij waren. Het is ook zo bizar warm en droog dat dit echt een probleem is om onder controle te houden.

Om 00:00 zijn we aangekomen in Airlee Beach op de camping. De volgende ochtend, zaterdag, zijn Bart-Jan, Lieske en Wouter een dagtrip gaan maken. Dit was zeilen, snorkelen, Whitsunday Islands bezoeken en eten op de boot. Ik kon dit nog niet helemaal aan dus ik ben bij de camping gebleven. Ik ben naar de kapper geweest, boodschappen gedaan, geslapen, koude douches genomen en naar de dokter geweest voor controle. Mijn onderste hechting deed nog bijzonder veel zeer en bij de dokter bleek ook dat deze hechting van binnen ontstoken was, hier heb ik dus een week antibiotica voor en pijnstillers. 'S avonds heb ik m'n lieve kanjers weer opgehaald en hebben we geBBQd. Uiteraard ook weer geklaverjast want dat was ook weer een tijdje geleden.

Zondagochtend zijn we 4.55 opgestaan om naar Planton Island te gaan. Dit is een onbewoond eiland waar ook maar een bepaalde hoeveelheid mensen op mogen. We zijn er met een bootje heengebracht en waren ook inderdaad de enigen. Een klein eiland met veel rotsen en bomen en een strand met prachtige schelpen. Hier hebben we spelletjes gedaan, Expeditie Robinson nagespeeld, wandelingen over het eiland gemaakt, gelezen, gekookt en gezwommen.

Afgelopen week heb ik vrij weinig kunnen doen wat niet echt een optimaal is als je aan het reizen ben dus ik ben blij dat ik weer op de been ben. Over 6 dagen zit onze gezamenlijke reis er alweer op, wat gaat het snel. Hebben gelukkig nog wel een week voor veel klaverjas, avonturen en genieten. Tot de volgende blog!

• 22 November 2015 - 08:42

Mama:

Hi Lieverd, wat hebben we met je te doen gehad! Zo ver weg, en je zo rot voelen. Nu gaat het gelukkig wat beter en zit er schot in, in het herstel. Nu vooruit kijken, want je hebt nog een leuke lange tijd te gaan tot half januari gelukkig. En... een onbewoond eiland MET WIFI? Of ben je daar al weer weg..? Sowieso geweldig vandaag de dag, dat we toch veel contact kunnen hebben, helemaal als je wat mankeert! Lieverd... laat de antibiotica zijn best doen en geniet! Liefs van je moedertje!

• 22 November 2015 - 09:48

Pappa:

Ah zielepietje, jammer hoor dat je al die leuke dingetjes moet missen, gelukkig heb je nog even met je vriendje straks. Dat kuurtje gaat nu ook zijn werk doen natuurlijk hopelijk ben je snel weer dd oude

• 22 November 2015 - 16:26

Omi:

Hoi lieverd,fijn om weer wat te horen,jammer dat je nog niet helemaal de oude bent,maar na een kuur antibiotica zal het wel weer gaan en kan je je reis vervolgen met Sander en ben je al die ellende vergeten en kijk je alleen maar naar al die leuke en dierbare momenten die je tot nog toe hebt meegemaakt en dan heb je nog 6 weken te gaan. Fijn hoor die goede zorg van je medereizigers,ze moeten er nu weer aangeloven om spelletjes te doen s,avonds.Lief Wieseke nog een fijne week met z'n vieren,denk aan je gezondheid,veel liefs voor allemaal.

• 24 November 2015 - 10:30

Elise:

Heee lieve wies, wat fijn dat je je steeds beter gaat voelen! Want wat een drama is het om op reis te zijn en in het ziekenhuis te liggen! Geniet van de laatste week met elkaar.

XXX

• 25 November 2015 - 15:04

Petra:

Lieve wies,
    Het is maar goed dat je zo rustig aan gedaan hebt en dat je even wat dingen hebt gelaten want zo herstel je het beste. En het is uiteraard al bijna tijd dat je lover langs komt dus dan wil je natuurlijk fris en fruitig zijn. Maar gelukkig voel je je ook steeds beter en komt het allemaal goed!!
    Nog maar 1 nachtje en dan kun je heeeeeerlijk 6 weken lang met je lover samen zijn! Geniet ervan met Sander en tot over 60 daagjes

xxxx