Griepje hier in Aus - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu Griepje hier in Aus - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Wies Rebel - WaarBenJij.nu

Griepje hier in Aus

Blijf op de hoogte en volg Wies

17 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Maidstone

Na vorige week ben ik er toch wel achter gekomen dat weinig slaap, geen voedzaam eten, stappen en veel dingen doen toch een beetje teveel was. Maandag een dagje met koorts op bed gelegen. Maandag was het ook de verjaardag van Katie (werd 21 en is in Amerika heel speciaal!) dus we stonden om 00:00 te zingen voor haar deur met taart, vlaggetjes en ballonnen. Hele nacht daarna niet meer geslapen, koorts en maandag dus ook niet naar de uni gegaan. Ik had voor Katie wat verrassingen georganiseerd maar hier kon ik helaas niet bij zijn. Wel zijn die andere meiden alles gaan doen wat ik eigenlijk voor ogen had en toen ze terug kwamen heb ik haar verrast met een icecreamcake, dit kreeg ze normaal thuis ook voor haar verjaardag. Volgende dag ook nog een dagje thuis geweest, aan het einde van de dag was m'n mobiel klaar in de Apple Store dus ik ben weer helemaal bereikbaar voor iedereen.

Woensdag was het 'Multicultural Festival' op de campus. Veel landen hadden een eigen standje, er was muziek, heel veel eten en een fijn sfeertje. Ik had me over laten halen voor een tulband en henna, heb daar dus de rest van de dag mee rondgehuppeld. Zo'n tulband zit echt mega strak, had toen die af was nogsteeds het idee dat ie er zat, die striemen staan nog in m'n hoofd geloof ik. Die henna zit er nog trouwens, persoonlijk vind ik het niet heel mooi maar zal wel slijten. In de avond hadden we risotto-night met de meiden van de student village, Wiebke had gekookt en ons uitgenodigd. Donderdag weer gewerkt en nog niet helemaal hersteld maar aangezien we Katie haar verjaardag gingen vieren toch maar meegegaan naar de stad, was uiteindelijk een topavond en leuk een keer met de grote groep te stappen. Dit weekend maar niet gaan stappen om wat te herstellen.

Een andere vriendin, Madison, komt ook uit Amerika en heeft een vriend hier die heel hoog basketbal speelt. Letterlijk en figuurlijk, ik voelde me een kleintje naast hem aangezien hij 206cm is en z'n vrienden nog langer. Zij had kaartjes kunnen regelen voor een basketbalwedstrijd in Geelong. Met vier meiden hierheen geweest en was ontzettend leuk om dit een keer mee te maken. Van tevoren een hele show, 1 voor 1 opkomen met applaus en een praatje, gigantische fanclubs met alles erop en eraan en tussendoor natuurlijk de cheerleaders. Zaterdag een rustdagje gehad omdat ik me toch niet helemaal goed voelde.

Zondag zijn Katie, Hailee en ik naar Brighton Beach geweest. Dit is een normaal strand maar er staan op een deel van het strand de 82 'bathing boxes'. Dit is een van de toeristische dingen van Melbourne, alle huisjes hebben een ander kleurtje en geeft heel mooi effect. Ook zie je vanaf hier Melbourne liggen en de skyline. Halverwege voelde ik me weer niet goed dus vroeg naar huis gegaan en hele nacht weer hoge koorts, spugen en knallende koppijn. Denk dat ik toch nu maar heel goed rust moet pakken en blijf dus vandaag weer een dagje thuis. Vooral op zulke dagen mis ik het thuis zijn heel erg. Iedereen komt weer langzaam terug van vakantie en ik moet toch nog even wachten tot ik thuis ben. Vooral de goed gevulde kastjes van m'n moeder mis ik: heb momenteel alleen rozijnen en tandpasta in huis. Deze week wel wat meer verdiept in het reizen hierna, ik ben op zoek naar een mooie camper om te kopen. Gaat drie maanden m'n nieuwe huis worden dus moet wel een goede deal zijn. De eerste paar weken komen Lieske, Bart-Jan en Wouter (vrienden uit Delft) naar Australië om samen te reizen en de laatste 6 weken komt Sander naar Australië en vliegen we samen terug, ook zijn we dan samen met kerst en oud&nieuw: heel fijn idee.

Deze week dus niet zo'n spannend blog maar wel weer een prima week gehad. Hebben jullie trouwens allemaal al 16 januari in jullie agenda staan? Feestje op Schiphol!

  • 17 Augustus 2015 - 10:27

    Oma:

    Hoi lieverd.
    Dat is toch weer schrikken dat je nog steeds niet in orde bent,toen ik met je aan het Skypen was zag je er al niet goed uit,neem aub wat meer rust,probeer wat meer nee te zeggen,de boog kan niet altijd gespannen blijven in goede en kwade zin,met kwade bedoel ik slecht eten,slapen,weinig fruit en vul zelf maar in. Je hebt je energie straks ook nodig om met de vrienden uit Delft verder te gaan, ik moest jou beloven dat ik goed voor mezelf zou zorgen dat ik nog fit was als jij terug bent,beloof jij het nu mij,afgesproken?
    Lieverd wens je veel succes en gouw gezond weer op. Omi.

  • 17 Augustus 2015 - 11:13

    Petra:

    Lieve vriendin, elke keer vind ik het weer super fijn om je verhalen te lezen! Maar lieverd rust goed uit en zorg goed voor jezelf. Een keer een paar dagen goed uitrusten zal je helpen en dan ben je weer helemaal fit voor de rest van je reis. En reken maar dat ik 16 januari klaar voor je sta hoor!! Ik vind het helemaal niks hoor dat ik over twee weken naar school moet zonder jou.. Maar gelukkig ben je er weer zodra de colleges beginnen ❤️❤️❤️ Doe je best nog eventjes en dan kun je daarna weer vol genieten van het reizen!!

    Ik mis je❤️
    Liefs peet

  • 17 Augustus 2015 - 12:04

    Marti:

    Hoi Wies,
    Weer even een paar verslagen gelezen, zijn we weer goed bij. Wat maak je toch veel mee, heerlijk! Jammer dat je nog niet helemaal fit bent, goed rusten, zal wel geen tijd voor zijn(?!) en letten op je eten. Wies hier gaat alles z'n gang, gaan ons weer voorbereiden op een nieuw schooljaar, Jos is alweer begonnen. Falco zit met z'n jaarclub 5-jarig bestaan te vieren in Costa Rica, Tibor studeert alvast vooruit omdat hij straks nog naar Thailand gaat en loopt tevens Skadi feestjes af en Bojan heeft het druk met Laurentius. Morgen gaan we naar verjaardagsfeestje van je moeder en thuiskomst van Bibi en kijken wat je moeder weer tevoorschijn tovert uit die 'goedgevulde kastjes'
    Wies, alle succes verder en liefs van ons!
    Jos en Marti

  • 17 Augustus 2015 - 15:12

    Pappa :

    Hoi lieverd, leuk verhaal weer. Wel goed voor jezelf (gaan) zorgen he. Niet te hopen dat je iets uit Thailand heb meegenomen. Goed eten , goed drinken (doe ik ook !) en niet alleen rozijnen en tandpasta he, dag lieverd

  • 17 Augustus 2015 - 17:35

    Jokelien:

    Hoi Wies, jeehtje niet leuk ziek zijn en dan zo verweg, maar gelukkig heb je veel vrienden en vriendinnen om je heen. Ziek goed uit meisje.
    Zo al lekker bezig om te kijken wat je hierna gaat doen, het klinkt alweer leuk allemaal. Sterkte nu Wies, straks weer lekker genieten hoor. Liefs Har en Jook

  • 18 Augustus 2015 - 21:38

    Elise:

    Snel weer opknappen lieve schat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 18520

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 16 Januari 2016

Thailand en Australie

Landen bezocht: